video 4

sage powers

UPDATE THESE > overview and agenda 2 mins / FAQ 8 mins / the 3 progress meters 3 mins / coach challenges sciences 2 mins / the judge's origins 8 mins / 3 odes of the judge 2 mins / negative emotions valuable? 2 mins / judgement versus discernment 3 mins / my judge memmo 4 mins / jyngle visualisation / pod instructions 6 mins


Video week 4

WEEK 4
01
Αρχη 4 εβδομαδας / ηταν δυσκολο / δυσκολιες της ζωης και οι δυο εβδομαδες που ξοδέψαμε κοιτάζονταν τον δικαστη και τον κυριο βοηθο του. Αυτο δεν ειναι και ευκολο. Ειναι οπως με τα αυτοκίνητα που οταν σκεφτεσαι να αγορασεις αμαξι βλεπεις παντου τετοια αμάξια. Δεν τους δυνάμωσα τα απλα εστιάσετε στο να τους βλεπετε. Ξερω ηταν δυσκολο και χαίρομαι που το καταφέρατε ολο αυτο.
Απο σημερα θα μπουμε στο σταδιο που μπορω να σας δωσω περισσοτερη βοηθεια στη διαχειριση των πειρατών. Εχετε ηπδη τις ασκησεις ανάκτησης αλλα απο σημερα η βοηθεια θα γινει πολυ μεγαλυτερη.
Θα εισαγουμε την οπτική του εσωτερικου κυβερνήτη και θα μαθουμε να εφαρμοζουμε τις δυνάμεις του και τα εργαλεια να προστατεύσετε τον εαυτο σας απο την πειρατεία και απο τον πονο που επιφερει.
Η ΑΤΖΕΝΤΑ ΜΑΣ
1. FAQ
2. Sage perspective
3. Five sage powers
4. 3 gifts teqnique
5. Contemplation/visualisation
6. Pod meeting
SEVEN WEEKS OF INTENSIVE PRACTICE
1. Boosting self command
2. Weaken the sage
3. Weaken the accomplice
4. Sage perspective
5. Empathise power
6. Navigate & activate powers
7. Applications of the operating system
8. How to 100x your impact as a coach
02
FAQ
⁃ Ακομη παθαινω πειρατεία, τη κανω λάθος;
Να μοιραστω αυτο πριν προχωρησουμε:
Σε αυτο το σταδιο εχουμε την προθεση και θελουμε να σταματήσουμε την πειρατεία Αλλά αυτό δεν είναι εύκολο και καταλήγουμε να βρισκόμαστε πάλι υποκατάσταση πειρατείας τις περισσότερες φορές.
Αυτό που γίνεται εκείνη τη στιγμή είναι να έρχεται ο δικαστής και να σου λέει ντροπή σου, δεν τα καταφέρεις, δεν μπορείς, δεν αξίζεις, δεν τα πας καλά. Δεν θα τα καταφέρεις ποτέ.
Θέλω να σας υπενθυμίσω ότι αυτό που κάνουμε είναι στην πραγματικότητα εκγύμναση μυών οπως στο γυμναστηριο. Οι πειρατές σας γυμνάζουν τους δικούς τους μυς εδώ και πάρα πολλά χρόνια ενώ εμείς μόλις αρχίσαμε να γυμνάζομαι τους μυς της διακοπής της πειρατείας. Είναι φυσιολογικό λοιπόν είναι είναι εμείς να είναι ακόμη πιο αδύνατοι από αυτούς των πειρατών. Εσεις μόλις αρχίσατε.
Σίγουρα μπορείτε να σταματήσετε τις μικρές πειρατείες, να σηκώσετε δηλαδή τα ελαφρύτερα κιλά αλλά όλο αυτό που συμβαίνει στη ζωή μας έχει και πολύ μεγαλύτερα βάρη και ακόμη δεν είμαστε έτοιμοι να τα σηκώσουμε. Αυτό όμως θα έρθει με την εξάσκηση και πιστέψτε με θα αρχίσετε να βλέπετε τη διαφορά όπως ακριβώς βλέπουμε και την δύναμή μας να μεγαλώνει σταδιακά αν συνεχίσουμε να γυμναζόμαστε.
Όταν λοιπόν δεν μπορείτε να σηκώσετε κάποιο βάρος αυτό δε σημαίνει ότι δεν γυμνάζεται ούτε ότι δεν μεγαλώνει η δύναμη σας, απλά αρκετά βαρύ γύρω μας είναι ακόμη βαρύτερα από αυτά που μπορούμε αυτή τη στιγμή να σηκώσουμε. Στο τέλος των έξι εβδομάδων τα πράγματα θα είναι πολύ διαφορετικά για σας.
Αυτό σας το υπόσχομαι οπότε μην ανησυχείτε για αυτές τις πειρατείες που τώρα βιώνετε. Ειναι φυσιολογικο.
Αυτό που χρειάζεται να κάνετε τώρα είναι να δώσετε συγχαρητήρια στον εαυτό σας για την πρόοδο που έχετε κάνει και την συνειδητή η εστίαση στο σκοπό σας και να μη δίνετε υπόσταση στο δικαστή που σας λέει ότι τα πράγματα θα μπορούσαν να είναι καλύτερα, περισσότερα η πιο αποτελεσματικά. Αυτό άλλωστε είναι το κόλπο του για να σας κάνει να τα παρατήσετε και να χάσει την εμπιστοσύνη στον εαυτό σας. Η εκγυμνανση γίνεται και είστε στην σωστή πορεία. Δώστε λοιπόν συγχαρητήρια στον εαυτό σας γι' αυτό.
Ας δούμε τώρα τι έρχεται μετά και με το τι θα εργαστούμε αυτήν την εβδομάδα το οποίο είναι κάτι διαφορετικό και πολύ ενδιαφέρον.
03
THE SAGE PERSPECTIVE (ο τρόπος σκέψης του)
Πρώτα θα δούμε τι είναι αυτός ο εσωτερικός κυβερνήτης και ποια είναι η δουλειά του.
Ο εσωτερικός κυβερνήτης στην ουσία είναι η φυσική και αυθεντική φύση σου, είναι αυτό το οποίο πραγματικά είσαι και αυτό το οποίο μπορείς πραγματικά να γίνεις.
Όσοι από σας είστε γονείς ή έχετε επαφή με παιδιά έχετε ήδη διακρίνει ότι κάθε παιδί είναι εντελώς διαφορετικό από τα άλλα και έχει μία ιδιαίτερη φύση και χαρακτήρα η οποία το κάνει μοναδικό.
Αυτή η βαθιά φύση του κάθε παιδιού είναι αυτό που δεν αλλάζει κατά τη διάρκεια της ζωής του και παραμένει το ίδιο από την πρώτη μέχρι την τελευταία του μέρα. Είναι δηλαδή αυτό που το χαρακτηρίζει σαν οντότητα και εμπεριέχει τις βαθύτερες και ουσιαστικότερης ποιότητες του.
Είναι δηλαδή ο αληθινός του εαυτός, είναι αυτό που του δίνει κατεύθυνση και γι' αυτό το ονομάζω εσωτερικός κυβερνήτης ή καμιά φορά εσωτερικός σοφός κυβερνήτης διότι ενεργοποιείται μέσα από την πραγματική ουσία αυτό που είναι.
Σε αντίθεση με αυτό υπάρχουν και οι πειρατές που δεν είναι στην ουσία ο πραγματικός μας εαυτός αλλά είναι αντιδράσεις και μηχανισμοί που δημιουργήθηκαν και αναπτύχθηκαν στην παιδική μας ηλικία ώστε να αντιμετωπίσουμε κάποιες συναισθηματικές δυσκολίες που βρήκαμε μπροστά μας ειδικά στα πρώτα χρόνια της ζωής μας οι πειρατές λοιπόν δεν είναι κομμάτια του αληθινού μας εαυτού είναι κατασκευές άμυνας ενώ ο εσωτερικός μας κυβερνήτης είναι ο πραγματικός μας εαυτός και η πραγματική μας ουσία.
Η δουλειά μας λοιπόν είναι να αδυνατίσουμε τους πειρατές μας και να ενδυναμώσουμε την παρουσία του εσωτερικού μας κυβερνήτη.
THE SAGE
Ο εσωτερικός μας κυβερνήτης ζει στο τμήμα εκείνο του εγκεφάλου μας που σχετίζεται με τα θετικά συναισθήματα, την ειρήνη και την ηρεμία, την καθαρή και διαύγεια εστίαση, την δημιουργικότητα, την ικανότητα αξιολόγησης και πρόβλεψης και την αντιληπτικότητα.
Έχει ένα ιδιαίτερο και συγκεκριμένο τρόπο να αντιλαμβάνεται τον κόσμο, να λειτουργεί και να παίρνει αποφάσεις και αυτό το ονομάζουμε οπτική του εσωτερικού κυβερνήτη.
Κατά τη διάρκεια της καθημερινότητάς μας λοιπόν αντιλαμβανόμαστε πολύ συχνά ότι βρισκόμαστε μπροστά σε μία διασταύρωση όπου μπορούμε να πάρουμε είτε τον ένα δρόμο των άλλων, ο ένας είναι να ακολουθήσουμε την φωνή και την παρακίνηση του κάθε πειρατή που θα εμφανιστεί μέσα μας και ο άλλος είναι να σταματήσουμε, να κάνουμε ένα βήμα πίσω και να διερευνήσουμε ποια είναι η άποψή του εσωτερικού μας κυβερνήτη χωρίς να παρασυρθούμε από της αντανακλαστικές αντιδράσεις.
Αυτό το κάνουμε διακόπτοντας την πειρατεία με τις τεχνικές ανάκτησης οι οποίες μετά μας επιτρέπουν να επιλέξουμε το δρόμο του εσωτερικού κυβερνήτη. Και ο τρόπος να βαδίσουμε το δρόμο του εσωτερικού κυβερνήτη είναι μέσα από την οπτική του εσωτερικού κυβερνήτη, μέσα δηλαδή από τον τρόπο σκέψης του και αυτό είναι που θα μάθουμε σήμερα.
Ο ΤΡΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΚΥΒΕΡΝΗΤΗ
⁃ Ο τρόπος σκέψης του εσωτερικού κυβερνήτη λέει ότι κάθε κατάσταση και κάθε αποτέλεσμα μπορεί να μετατραπεί είτε σε δώρο είτε σε ευκαιρία.
Αυτό γίνεται με το που αισθάνεσαι την πειρατεία να συμβαίνει και αρχίζει μέσα σου μια φωνή και λέει ότι αυτό που συμβαίνει είναι κακό, είναι καταστροφή, κινδυνεύεις να αναγνωρίζεις την απόπειρα πειρατείας του μυαλού σου και να τη διακόπτεις(παγώνει) (με την ασκηση ανακτησης), και να εστιάζεται στον τρόπο σκέψης του εσωτερικού κυβερνήτη που θα σε οδηγήσει σε έναν διαφορετικό τρόπο διαχείρισης. Στην αντίδραση του σοφού εσωτερικού του κυβερνήτη και όχι στην αντίδραση του πειρατή.
Και η αντίδραση του σοφού κυβερνήτη είναι ότι οποιοδήποτε γεγονός και οποιαδήποτε κατάσταση μπορεί να μετατραπεί είτε σε δώρο ή της ευκαιρία.
Οι πειρατές βέβαια και ειδικότερα ο δικαστής θα σου πει ότι αυτό είναι χαζό, είναι ηλίθιο, είναι επικίνδυνο, είναι καταστροφικό, είναι αφελές και ότι θα σου κάνει ζημιά. Ο εσωτερικός σου σοφός κυβερνήτης όμως γνωρίζει ότι αυτή είναι η αλήθεια και ότι αυτό δουλεύει.
THE STALLION STORY
Υπάρχει μια ιστορία στην οποία βασίζεται ο τρόπος σκέψης του εσωτερικού σοφού κυβερνήτη, είναι μία αρχαία κινέζικη ιστορία που μιλάει για ένα χωρικό αγρότη και το άλογο του.
Παρόλο που δεν την εφαρμόζουμε ακριβώς όπως θα την εφαρμόζουν οι αρχαίοι κινέζοι (και θα σας πω που είναι η διαφορά) αυτή ιστορία αποτυπώνει την σοφία που υπάρχει πίσω από τον τρόπο σκέψης του εσωτερικού μας κυβερνήτη.
Είναι λοιπόν ένας ηλικιωμένος αγρότης σε μια επαρχία της Κίνας που έχει 1 άλογο το οποίο το αγαπάω πάρα πολύ.
Παίρνει μέρος λοιπόν με το άλογο του σε ένα διαγωνισμό αλόγων και το άλογο του κέρδισε το πρώτο βραβείο.
Έρχονται λοιπόν όλοι φίλοι του και συγχωριανοί του να τον συγχαρούν με χαρά κι αυτούς τους κοιτάζει και λέει «ποιος γνωρίζει τι είναι καλό και τι είναι κακό;»
Πολύ παράξενη απάντηση δεν είναι αυτή; Φεύγουν οι γείτονες και μια βδομάδα αργότερα καθώς διασώθηκε το νέο για το άλογο που κέρδισε το πρώτο βραβείο έρχονται κλέφτες στο χωράφι του και το κλέβουνε το άλλο.
Έρχονται οι γείτονες και οι φίλοι του στο σπίτι να του πουν πόσο λυπήθηκα που χάθηκε το υπέροχο αυτό άλογο και ο χωρικός τους κοιτάζει και τους λέει: «ποιος άραγε γνωρίζει τι είναι καλό και τι είναι κακό;» Παραξενεύονται γείτονες, φεύγουν.
Περνάει μια βδομάδα, το άλογο είναι τόσο ελεύθερο πνεύμα τόσο έξυπνο και τόσο θαρραλέο που καταφέρνει και σπάει το φράχτη στον οποίο ήταν μέσα, το Σκάι από τους κλέφτες του και επιστρέφει μόνο του στον ιδιοκτήτη του. Μαζεύονται ξανά οι χωρικοί και φίλοι του να τον συγχαρούν για το καλό αυτό γεγονός και πάλι χωρικός τους κοιτάζει και τους λέει: «ποιός άραγε γνωρίζει τι είναι καλό και τι κακό;»
Γείτονες αρχίζω να υποψιάζονται ότι κάτι δεν πάει καλά με το μυαλό του χωρικού φεύγουν και
Μια βδομάδα αργότερα ο γιος του αγρότη αποφασίζει να καβαλήσει το άλογο έτσι ώστε να μάθει να ιππεύει το άλογο είναι δυνατό και νευρικό, πέφτει ο γιος του αγρότη από την πλάτη του και σπάει το πόδι του. Έρχονται ξανά οι χωρικοί να συμπαρασταθούν για το ατύχημα αυτό, ο χωρικός τους κοιτάζει και τους λέει: «ποιος άραγε γνωρίζει τι είναι καλό και τι είναι κακό;» Σιγουρεύονται πλέον η χωρική ότι ο γέρος αγρότης έχει αρχίσει και χάνει το μυαλό του, προβληματίζονται για αυτόν και αποχωρούν.
Μετά από κάποιες μέρες ακούγεται ότι έχει ξεσπάσει πόλεμος στην περιοχή. Έτσι ο στρατός επισκέπτεται όλα τα χωριά, ένα προς ένα και επιστρατεύει όλους τους νέους άνδρες που είναι γεροί και μπορούν να πολεμήσουν.
Δεν μπορούν όμως να πάρουν το γιο του αγρότη επειδή έχει σπασμένο πόδι.
Οι γείτονες πλέον έχουν αρχίσει και καταλαβαίνουν ότι ο αγρότης δεν είχε χάσει το μυαλό του όπως νομίζουν αλλά μάλλον ήξερε κάτι παραπάνω, έτσι δεν μπαίνουν καν στον κόπο να τον επισκεφτούν για την γνώριζαν πλέον τι θα του απαντούσε.
Μάντεψε λοιπόν ποια θα ήταν η απάντηση του σοφού χωρικού κι αν θέλετε πείτε την κι εσείς έτσι ώστε να την ακούσετε.
Ιστορία αυτή έχει απέραντη Σοφία και δείχνει τον τρόπο που λειτουργεί η οπτική του σοφού εσωτερικού κυβερνήτη μας, του σοφού μας εαυτού δηλαδή.
Ακόμη κι αν δεν πάρετε τίποτα άλλο από την εκπαίδευση μας εκτός από μια βαθιά πεποίθηση ότι τελικά έτσι δουλεύει η ζωή, σας υπόσχομαι ότι αυτό θα αλλάξει την δική σας ζωή προς το καλύτερο.
Αν είναι ποτισμένο μέσα σας ότι οτιδήποτε κι αν συμβαίνει μπορεί να μετατραπεί σε δώρο είσαι ευκαιρία τότε τι είναι αυτό που μπορεί να σε λυγίσει, τι είναι αυτό που μπορεί να σας αποτρέψει από το να ζήσετε τη ζωή σας στο έπακρο και όχι μέσα στο φόβο και στην αγωνία και σε μια ψευδή ασφάλεια;
Οτιδήποτε κι αν συμβεί μπορώ να το γυρίσω σε δώρο είσαι ευκαιρία οπότε τίποτα δε με φοβίζει γιατί μπορώ να το μετατρέψω.
Τώρα, θέλω να σας πω αρκετοί από τους εκπαιδευόμενους μας που ασκούν κάποια πνευματική εργασία η ανήκουν σε κάποια πνευματική παράδοση μας λένε, Κωνσταντίνε πράγματι αυτό είναι και αυτό που η πνευματική μου παράδοση διδάσκει. Ότι όλα συμβαίνουν για κάποιο λόγο, ότι αυτό που βιώνω είναι δική μου δημιουργία και έχει σκοπό την εξέλιξη μου, ότι ο θεός με οδηγεί έτσι ώστε να λάβω τα μαθήματα που χρειάζεται να λάβω και τα λοιπά και τα λοιπά και τα λοιπά, Και ότι στο τέλος της ημέρας δε χρειάζεται να φοβάμαι τίποτα. Οπότε αυτά που μας λες στην ουσία μας επιτρέπουν να εξασκούμαι αυτό που είπε και η πνευματική μας εργασιακά μας ζητά.
Αυτοί είναι οι μισοί.
Τι γίνεται όμως με τους άλλους μισούς που δεν επιλέγουν πνευματικές βάσεις ή δεν προσεγγίζουν τη ζωή με υπαρξιακό προβληματισμό;
Αυτό που έχω να πω σ' αυτούς είναι να μην δουν τον τρόπο σκέψης του εσωτερικού κυβερνήτη σαν αποτέλεσμα πίστης αλλά να το δουν σαν αυτό εκπληρωμένη προφητεία. Αν πιστεύεις ότι κάπου υπάρχει ένα δώρο μια ευκαιρία είμαι σίγουρος ότι θα τη βρεις έναν πιστεύεις αυτά που σου λένε οι πειρατές σου είναι σίγουρο ότι αυτά θα βιώσεις. Γιατί έτσι δουλεύει ο ανθρώπινος εγκέφαλος. Επιζητά να επιβεβαιώσει αυτό που ήδη πιστεύει.
ΕΡΩΤΗΣΗ
Στην ερώτηση λοιπόν για το τι πραγματικά ισχύει από τα δύο Κάθε φορά, αυτό που λέει ο πειρατής, ότι δηλαδή αυτό που συμβαίνει είναι κακό ή αυτό που λέει ο εσωτερικός κυβερνήτης ότι εδώ υπάρχει ένα δώρο η μια ευκαιρία, η απάντηση είναι:
Αυτό που πιστεύεις αυτό θα πραγματοποιηθεί.
Αν πιστεύεις ότι αυτό που συμβαίνει είναι κακό και καταστροφικό ή προσβλητικό ή αδιέξοδο για σένα τότε αρχίζεις και συμπεριφέρεσαι ανάλογά, αισθάνεσαι ανάλογα, αντιδρά ανάλογα, επηρεάζει το περιβάλλον σου ανάλογα, και δημιουργείς όλες τις εξωτερικές αντιδράσεις και τις συνθήκες εκείνες ώστε τα πράγματα να γίνονται ακόμη χειρότερα να επιβεβαιώνεται ο πειρατής σου και να μπαίνει σε ένα φαύλο κύκλο από τον οποίο δεν μπορείς τελικά να ξεφύγεις. Έχεις υποστεί την απόλυτη πειρατεία οι πειρατές κυβερνούν πλέον το σκάφος σου και δεν έχεις κανένα έλεγχο στο που πας. Και σίγουρα το ταξίδι δεν είναι καθόλου ευχάριστο. Οι πειρατές σου γίνονται ακόμη πιο δυνατοί, έχουν πάρει τον έλεγχο της συμπεριφοράς σου και χάνεται η χαρά της ζωής Καθώς οι πειρατές δεν ζουν στο μέρος εκείνο του εγκεφάλου σου που φέρνει χαρά, φέρνει ευτυχία, Βέρνη συοδοξία, φέρνει διαύγεια, αντιληπτικότητα και αποτελεσματική λήψη αποφάσεων.
Στην ουσία οι πειρατές παίρνουν κάτι κακό και το κάνουν χειρότερο και ο λόγος είναι ότι οι πειρατές ξοδεύουν πολύ νοητική και συναισθηματική ενέργεια, Αδειάζοντας την μπαταρία μας και μειώνοντας το βαθμό ανθεκτικότητας και προσαρμοστικότητας μας.
***ΕΔΩ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΤΟΥΣ ΔΕΙΞΩ ΤΟ ΗΜ ΑΝΙΜΑΤΙΟΝ ΜΕ ΤΟΝ ΕΓΚΕΦΑΛΟ
Αν όμως ενεργοποιηθεί ο εσωτερικός σοφός κυβερνήτης τότε αντί να το κάνει χειρότερό αρχίζει και διερευνά το πρόβλημα, ψάχνοντας να δει πως αυτό μπορεί να το χρησιμοποιήσει για όφελος του. Ενεργοποιήσεις την υγιή περιέργεια σου, ενεργοποιήσει την δημιουργικότητα σου, παραμένεις σε επαφή με τον σκεπτόμενο και δημιουργικό σου εγκέφαλο, που βρίσκει λύσεις και αναπτύσσεται σε κάθε κατάσταση, δεν βιώνεις διαρροή της νοητικής σου και συναισθηματική σου ενέργειας
***ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΩ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΟΦΟ ΚΑΙ ΝΑ ΔΕΙΞΩ ΤΟ ΑΝΑΛΟΓΟ ΑΝΙΜΑΤΙΟΝ ·αντι για καρδια να βαλω πειρατές)
ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΝΑ ΠΩ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΕΤΡΑΜΕ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ : ΝΑ ΠΩ ΤΙ ΚΑΝΕΙ Ο ΠΕΙΡΑΤΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΔΕΙΞΩ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΚΑΙ ΝΑ ΠΩ ΟΤΙ ΣΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΜΑΥΑΙΝΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟ ΒΛΕΠΟΥΜΕ (ποτε ειμαστε σε πειρατεία) ΜΕ ΤΗ ΣΥΣΚΕΥΗ ΜΑΣ. ΚΑΙ ΝΑ ΒΓΑΙΝΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΙΡΑΤΕΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΝΤΑΣ ΤΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΠΟΝΟΥΜΑΣΤΕ ΜΕ ΤΟ ΜΗΧΑΝΗΜΑ.
Έτσι λοιπόν προκύπτει η απάντηση που λέει ότι αυτό που πιστεύεις αυτό θα γίνει και η πραγματικότητα επειδή το δώρο ή την ευκαιρία ή το κακό τελικά εσύ θα το δημιουργήσεις. Και αυτό θα γίνει σύμφωνα με το ποιες δυνάμεις θα επιλέξεις να χρησιμοποιήσεις τις δυνάμεις των πειρατών η τις δυνάμεις του σοφού εσωτερικού σου κυβερνήτη.
THE FORK IN THE ROAD
Αυτό που χρειάζεται να κάνεις είναι να κάνεις την άσκηση ανάκτησης, να διακόψεις και να επιλέξεις.
Αν επιτρέψει στους πειρατές σου να επιλέξουν θα επιλέξουν το δρόμο που λέει ότι αυτό που συμβαίνει είναι κακό, αλλά και η ζωή που βιώνεις.
Αντιθέτως αν επιλέξεις την οπτική του εσωτερικού του κυβερνήτη, αυτός θα επιλέξει το δρόμο που λέει ότι αυτό που συμβαίνει μπορεί να μετατραπεί σε δώρο η ευκαιρία. Και όσες φορές επιλέγεις το δρόμο του εσωτερικού κυβερνήτη αυτός όλο και θα ενδυναμώνεται όλο και θα πλαταίνει όλο και θα αυξάνεται η ικανότητα του εσωτερικού του κυβερνήτη να κυβερνά το καράβι του χωρίς να υποστεί πειρατείες. Με τον τρόπο αυτό θα έχεις πρόσβαση σε όλες τις δυνάμεις και ικανότητες του εσωτερικού κυβερνήτη που θα σου επιτρέπουν να βρίσκεις τις λύσεις και να αντιμετωπίζεις οποιαδήποτε προβλήματα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, ακόμη και να τα χρησιμοποιήσεις ως μοχλούς για τη δική σου εξέλιξη και αυτοπραγμάτωση. Έτσι θα δημιουργείς τα δώρα και τις ευκαιρίες για σένα.
04
Gift of knowledge
THE THRE TECHNIQUES
Τα τρία δώρα είναι το δώρο της γνώσης το δώρο της δύναμης και το δώρο της έμπνευσης
Το ερώτημα τώρα είναι τι είναι αυτά και πως τα χρησιμοποιούμε και έτσι θα πούμε λεπτομέρειες για καθένα. Ξεκινάμε με το δώρο της γνώσης.
KNOWLEDGE (πρώτο δώρο)
Πως λοιπόν μπορούμε να ανακαλύψουμε το δώρο της γνώσης όταν συμβαίνει ένα γεγονός η μία κατάσταση την οποία ο πειρατής μας μας λέει ότι δεν είναι καθόλου καλή;
Αυτό το κάνουμε ως εξής. Ρωτάμε τον εαυτό μας ποια είναι αυτή η γνώση που θα μπορούσα τώρα να πάρω ώστε στο μέλλον να τη χρησιμοποιήσω για να έχω πολύ περισσότερο κέρδος από την ζημιά που υφίσταμαι τώρα.
Τι μαθαίνω δηλαδή τώρα η τι μπορώ να μάθω ώστε στο μέλλον αυτή η γνώση να μου φανεί χρήσιμη και ήτανε με σώσει από μεγαλύτερες ζημιές είτε να με βοηθήσει να έχω μεγαλύτερα κέρδη.
Να σας δώσω ένα παράδειγμα. Συνήθως χρησιμοποιεί ένα παράδειγμα από τις πωλήσεις γιατί αυτό είναι απλό και εμφανές.
Όταν λέω πώληση την ενώ με την ευρεία έννοια όλοι μας δηλαδή προσφέρουμε πράγματα στο σύνολο και λαμβάνουμε πράγματα από το σύνολο είτε ως ανταμοιβή είτε ως ανταλλαγή. Οπότε λίγο-πολύ αυτή η ενέργεια της ανταλλαγής προϊόντων δεξιοτήτων ιδεών βοήθειας μας βάζει σε διαδικασία και να παρουσιάζουμε και να παραδίδουμε και να προωθούμε αυτά τα οποία είναι η δική μας συνεισφορά.
Αν εργαζόμαστε για παράδειγμα στο χώρο της συμβουλευτικής, ας πούμε ότι χάνουμε μία σημαντική συμφωνία να προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας σε κάποια δομή ή σε κάποια ομάδα είσαι κάποιον πελάτη που θα θέλαμε πραγματικά να δημιουργούσαμε μία σχέση υπηρεσίες μαζί του και τότε αυτό ο πειρατής μας θα μας έλεγε ότι είναι κάτι πολύ πολύ κακό.
Και εδώ ερχόμαστε και ρωτάμε: ποιο είναι το δώρο της γνώσης σε αυτή την περίπτωση που χάσαμε αυτή την επαγγελματική ευκαιρία;
Την γνώση είναι αυτή που μπορώ τώρα να πάρω ώστε να μου αποδώσει πολλά περισσότερα στο μέλλον απ' όσα χάνω σήμερα;
Απαντώντας σε αυτή την ερώτηση μπορεί να αρχίσουμε να βλέπουμε λεπτομέρειες για εμάς και για τον τρόπο που συναλλασσόμαστε με τους πελάτες μας που δεν τις είχαμε προσέξει πριν. Μπορεί να δούμε λεπτομέρειες στην εργασία μας που μπορούμε να βελτιώσουμε, να αλλάξουμε, να αποφύγουμε, είναι αναπτύξουμε,
Μπορεί να ανακαλύψουμε τι θα μπορούσαμε να κάνουμε καλύτερα γιατί θα μπορούσαμε να μην κάνουμε μήπως θα μπορούσαμε να είμαστε προετοιμασμένοι για μια παρόμοια κατάσταση έτσι ώστε να ενδυναμώσουμε μέσα από αυτή την εμπειρία και να την χρησιμοποιήσουμε στο μέλλον για να έχουμε όφελος.
Οι πιθανότητες είναι ότι από αυτά που μπορώ βρει κάποιος να μάθει μέσα από αυτή τη διαδρομή θα του προσφέρει πολύ περισσότερες ευκαιρίες με μελλοντικούς πελάτες από σας θα είχε αν δεν είχε περάσει μέσα από αυτήν την εμπειρία.
Στην αντίθετη περίπτωση, αν απλά έρθουνε οι πειρατές και το μόνο που λένε είναι πόσο κακό είναι αυτό που έγινε τότε το μόνο που μας μένει να κάνουμε είναι να νιώθουμε άσχημα, να μην έχουμε τρόπο να προσεγγίσουμε αυτό που έχει συμβεί, να αποφύγουμε να το σκεφτόμαστε, είναι αντιδρούμε με τρόπο που θα κάνει τα πράγματα ακόμη χειρότερα. Πάντως σε καμία περίπτωση οι πειρατές δεν θα μας επιτρέψουν να αντιμετωπίσουμε το γεγονός δημιουργικά.
Και αυτό γίνεται επειδή δεν δεν το εξερευνούμε αρκετά, δεν το προσεγγίζουμε με περιέργεια αναζητώντας το τι ωφελεί μου μπορεί να προκύψει μέσα από αυτό. Το βλέπουμε και το αντιμετωπίζουμε αρνητικά έτσι ώστε να μην μπορούμε να αναγνωρίσουμε οτιδήποτε θετικό μέσα σ' αυτό. Και αυτό επειδή έχουμε πίστη ότι είναι 100 τα 100 δυσάρεστο. Έτσι το μόνο που κάνουμε είναι να προσπαθούμε να αποφύγουμε τον πόνο μια και αυτό πλέον για μας είναι ένα στρεσογόνο γεγονός και τίποτα παραπάνω.
05 ΤΟ ΔΩΡΟ ΤΗΣ ΔΥΝΑΜΗΣ (δεύτερο δώρο)
Το δεύτερο δώρο είναι το δώρο της δύναμης. Αυτό είναι πιο εύκολα κατανοητό. Μιλάμε για το ποια δύναμη χρειάζεται να αναπτύξουμε ώστε να αντιμετωπίσουμε και να ξεπεράσουμε ένα δύσκολο γεγονός.
Βλέπουμε το πρόβλημα σαν ένα βαράκι στο γυμναστήριο το οποίο είναι το εργαλείο για να δυναμώσουμε τους μυς μας.
Όποιο και αν είναι το πρόβλημα Ήταν μια κατάσταση, είτε ένας άνθρωπος, είτε ένα ατύχημα,δες το σαν ένα βαράκι με το οποίο θα δυναμώσεις.
Το ερώτημα λοιπόν που κάνουμε είναι ποια είναι αυτή η δύναμη του εσωτερικού κυβερνήτη που χρειάζεται να μεγαλώσει έτσι ώστε να διαχειριστούμε το πρόβλημα;
Ποια δύναμη χρειάζεται να μεγαλώσει μέσα μου έτσι ώστε να μην ταράζομαι και να μη διαταράσσεται η εσωτερική μου ειρήνη;
Και ποιο είναι το δώρο που θα πάρω αναπτύξω αυτή τη δύναμη; Τι θα έχω κερδίσει και πως θα αλλάξει πια η ζωή μου στο μέλλον όταν είμαι πολύ δυνατότερος σ' αυτό το σημείο;
(Μετα μας λεει για το business του με ενα self coaching συστημα, το ανέπτυξε, βρηκε επενδυτες, προσέλαβε ομαδα και μετα απο 2 χρονια πηγε στα γραφεια και του ειπαν ολοι μαζι οτι πρεπει μα κανει πισω γιατι τους τα ειχε πρήξει. Το προιον αργούσε και αυτης ειχε στρες και αρνητικότητα και δουλευε σε controller, stickler and judge. Έτσι έχασε τη δύναμη του και την επιρροή του στην εταιρεία. Ήταν η πιο δύσκολη επαγγελματική του εμπειρία. Δεν μπορούσε να φύγει από την εταιρεία γιατί αυτός ήταν που είχε φέρει όλους τους επενδυτές, τους πελάτες, τους εργαζόμενους. Έτσι θα πρέπει να μείνει και να συνεχίσει να εργάζεται με αυτούς τους ανθρώπους που το μυαλό του τον είχαν προδώσει. Πόσο δύσκολο είναι αυτό, να πηγαίνεις στο γραφείο και να πρέπει να συνεργαστείς με ανθρώπους που δεν εμπιστεύεσαι πια. Έτσι αναγκάστηκε να κοιτάξει πιο βαθιά μέσα του και να βρει από που προέρχεται τόσους πόνος. Έτσι ανακάλυψε όλα αυτά τα τρυφερά τα διαφορετικά κομμάτια του εγκεφάλου, τον τρόπο που αυτά μπορούν και ηρεμούν με τη συγκέντρωση και τις τεχνικές ανάκτησης Και έμαθα τον τρόπο να ενεργοποιώ το κομμάτι του εσωτερικού μου κυβερνήτη και να έρθω σε επαφή με την ενσυνειδητότητα, να βιώσω ενσυναίσθηση και κατανόηση πρώτα απ' όλα για τον ίδιο μου τον εαυτό, να συγχωρήσω τον εαυτό μου που επέτρεψε να συμβεί αυτή η αποτυχία και μετά για τους συνεργάτες μου. Κατάλαβα ότι η συνεργατισμού δεν με πρόδωσαν αλλά πάλευαν για το όραμα μου, αυτό της ομαδικότητας και της δημιουργικής και ευχάριστης συλλογικής εργασίας. Εγώ ήμουν αυτός που κατέστρεφα το όραμα μου και αυτή προσπάθησαν να το διατηρήσουν ζωντανό και να μην το αφήσουν αλλοιωθεί από την πίεση και το στρες που εγώ ένιωθα.
Στην ουσία προστάτευαν το όραμα μου ενάντια στους πειρατές μου, αυτή ήταν οι φίλοι μου και όχι προδότες όπως οι πειρατές μου με είχαν κάνει να πιστέψω.
Έτσι όχι μόνο του συγχώρησα αλλά ένιωσα και απέραντη ευγνωμοσύνη για αυτούς.
Έτσι ένα γεγονός που στην αρχή φαντάζει πάρα πάρα πολύ άσχημο ήταν για μένα ένα μεγάλο ερέθισμα για προσωπική ανάπτυξη που με άλλαξε και με βελτίωση σαν άνθρωπο, σαν συνεργάτη και σαν φίλο.
Έμαθα πως μπορώ να σταματώ την πειρατεία τον αριθμό συναισθημάτων αλλά και τι σημαίνει ενσυναίσθηση, κατανόηση και αποδοχή και ποια είναι η δύναμη αυτών των ποιοτήτων. Γι' αυτό το ονομάζω το δώρο της δύναμης, διότι μέσα από κει βγαίνουμε πιο δυνατή, πιο ικανοί και με πολύ καλύτερες προοπτικές για να βιώνουμε τη χαρά της ζωής.
Έτσι η ερώτηση είναι ποια δύναμη είναι αυτή που χρειάζεται να αναπτύξω ώστε να μπορώ να αντιμετωπίσω αυτό που συμβαίνει χωρίς να είμαι αρνητικός.
ΟΙ 5 (υπο)ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΤΟΥ (ΣΟΦΟΥ ΕΑΥΤΟΥ) ΚΥΒΕΡΝΗΤΗ
Το δώρο της δύναμης έχει 5 υποδυναμεις.
Οι πέντε δυνάμεις είναι η ενσυναίσθηση, η εξερεύνηση, η δημιουργία, η πλοήγηση και η δράση.
06
ΤΟ ΔΩΡΟ ΤΗΣ ΕΜΠΝΕΥΣΗΣ (τρίτο δώρο)
Το τρίτο δώρο αυτό της έμπνευσης είναι λίγο πιο δύσκολο να το περιγράψω αλλά είναι και το πιο ενδιαφέρον.
Το δώρο της έμπνευσης είναι να δεσμευτείς σε μία δράση, σε μία πράξη που δεν θα έκανες αν αυτό το δύσκολο γεγονός που συνέβη και σε δυσκολεύει δεν συνέβαινε.
Το δώρο τότε, είναι αυτή ακριβώς η πράξη. Αυτό που τώρα θα κάνεις αλλά δεν θα έκανες αν δεν είχε συμβεί το άσχημο γεγονός.
Θα σας δώσω ένα παράδειγμα από αυτό.
Το πρώτο παράδειγμα που μου έρχεται στο μυαλό είναι ο Κρίστοφερ Ριβ αυτός ο ηθοποιός που έπαιζε το Σούπερμαν και που μετά από ένα ατύχημα στην ιππασία έμεινε παράλυτος σε όλο του το σώμα.
Θα ήταν φυσικό να συμβεί αυτό που θα συνέβαινε στους περισσότερους να ζήσει με μία τεράστια πειρατεία μέσα του με όλους τους πειρατές να νιώθουν άσχημα, να παραπονιούνται, να λένε γιατί μου συνέβη αυτό εμένα με αποτέλεσμα να βιώνει μια ζωή με κατάθλιψη και χωρίς χαρά. Να ζει ως θύμα για το υπόλοιπο τη ζωής του.
Αυτό που έκανε ο Κρίστοφερ Ριβ ήταν να ρωτήσει τον εαυτό του πως μπορώ να μετατρέψω αυτό που έγινε σε δώρο.
Σίγουρα μελέτησε πολλές ιδέες και κατέληξε σε αυτήν για την οποία τώρα είναι γνωστός, απόφαση δηλαδή ότι ακόμη κι αν δε δει τα αποτελέσματα της προσπάθειας του στη διάρκεια της δικής του ζωής αυτό που θα κάνει θα είναι να δημιουργήσει ένα κίνημα για να στηρίξει την έρευνα για την αντιμετώπιση και την θεραπεία των ζημιών της σπονδυλικής στήλης που στερούν την κινητικότητα από τους ανθρώπους.
Ακόμη κι αν αυτό δεν το δει στη διάρκεια της δικής του ζωής θα σώσει τεράστιο αριθμό ανθρώπων από τον πόνο μελλοντικά.
Έτσι αφιέρωσε τη ζωή του στην δημιουργία και στην ανάπτυξη αυτού του σημαντικού κινήματος.
Όταν λοιπόν κάποια στιγμή τον ρώτησαν πως νιώθει γι' αυτό το ατύχημα που έπαθε η απάντηση του ήταν ότι ποτέ δεν ήταν περισσότερο ευτυχισμένους από την βίωσε τα αποτελέσματα που σαν αρχή είχαν το ατύχημα αυτό.
Είπε ότι αν μπορούσε να γυρίσει τον χρόνο πίσω δεν θα άλλαζε τίποτα και ότι τώρα η ζωή του είχε αποκτήσει νόημα και σκοπό, ότι έχει τρία παιδιά και ότι είναι το παράδειγμα για αυτά τα τρία παιδιά και αυτό τον κάνει ευτυχισμένο. Βιώνει έμπνευση, βιώνει πάθος και αυτό τον κάνει να εργάζεται, να δίνει ελπίδα και να είναι χρήσιμο στους ανθρώπους. Για όλα αυτά, είπε ότι είναι ευτυχισμένος και ότι δεν θα θέλει να αλλάξει τίποτα από αυτά που του είχαν συμβεί.
Το δώρο της έμπνευσης λοιπόν είναι να δεσμευτείς σε μία δράση η πράξη η οποία δεν θα είχε γίνει αν δε συνέβαινε το άσχημο γεγονός και να εστιαστής σε αυτήν, έτσι ώστε το τίμημα που πληρώνεις για το άσχημο γεγονός φαντάζει τελικά ελάχιστο μπροστά στο κέρδος που θα έρθει από αυτήν την νέα πράξη η δράση που θα κάνεις.
Τώρα, προσέξτε ότι σ' αυτή την περίπτωση με τον Κρίστοφερ ιού του ατύχημα έχει να κάνει με ζημιά στην σπονδυλική στήλη και η εμπνευσμένη δράση του κριστοφερ ριβ πάλι είχε να κάνει με την ζημιά στην σπονδυλική στήλη, με την ιατρική του αντιμετώπιση δηλαδή.
Αυτό δε χρειάζεται να είναι έτσι. Θα μπορούσε η πράξη έμπνευσης να μη σχετίζεται καν με το άσχημο γεγονός. Θα μπορούσε να είναι κάτι τελείως άσχετο.
Ας πούμε για παράδειγμα ότι χάνεις τη δουλειά σου. Το άσχημο γεγονός λοιπόν είναι ότι έχασες τη δουλειά και θα μπορούσε η έμπνευση να είναι να βρεις μια δουλειά που θα σου κάλυπτε πολύ πολύ καλύτερα τις βαθιές σου και ουσιαστικές σου ανάγκες. Έτσι κάνεις πολύ πιο ουσιαστική και αποφασιστική έρευνα με Σκοπό όχι μόνο να βρεις μια οποιαδήποτε δουλειά αλλά αυτή η δουλειά που θα βρεις να σε κάνει πολύ πολύ πιο ευτυχισμένο. Σ' αυτή την περίπτωση το άσχημο γεγονός και η δράση έμπνευσης συνάδουν, ανήκουν στην ίδια κατηγορία.
Αλλά το άσχημο γεγονός και η εμπνευσμένη δράση δεν είναι απαραίτητο να συνδέονται καθόλου.
Μπορείς δηλαδή να πεις ότι σε αντιστάθμισμα του ότι έχασα τη δουλειά μου θα κάνω κάτι άλλο που δε σχετίζεται με τη δουλειά αλλά το αποτέλεσμα θα μου δώσει τέτοια χαρά και ικανοποίηση που θα αντισταθμίσει τον πόνο και την δυσκολία που βίωσα από το άσχημο γεγονός
Θα μπορούσε δηλαδή να πεις ότι: προσπαθώ να κόψω το τσιγάρο εδώ και 20 χρόνια και δεν το 'χω καταφέρει, τώρα θα κόψω το τσιγάρο.
Επειδή από τη μία πλευρά έχεις τον πόνο και από την άλλη είσαι αποφασισμένος να δημιουργήσεις κάτι θετικό για σένα όσο μεγαλύτερος ο πόνος τόσο μεγαλύτερο κίνητρο έχεις να δημιουργήσεις ακόμη πιο μεγάλο θετικό αποτέλεσμα από κάποια άλλη άσχετη πράξη.
Έτσι όταν τελικά ζυγίσεις τα δύο γεγονότα να μπορείς να πεις ότι ναι τελικά αξίζει να χάσω τη δουλειά μου και μέχρι να βρω άλλη να έχω σταματήσει το κάπνισμα, να νιώθω πιο υγιής και πιο ευτυχισμένος.
Δε χρειάζεται δηλαδή να σχετίζονται τα δύο γεγονότα αρκεί το κέρδος να είναι μεγαλύτερο από την ζημιά που έχεις πάθει. Και να ξέρεις ότι αυτό το κέρδος δεν θα το είχες ενεργοποιήσει αν δεν είχες πάθει την ζημιά.
Μπορείς λοιπόν να ενεργοποιήσεις την δύναμη της έμπνευσης με πάρα πολλούς τρόπους καθώς υπάρχει ένας απεριόριστος αριθμός δράσουν και πράξεων μπορείς να κάνεις ώστε να χρησιμοποιήσει τα δύσκολα γεγονότα ως εφαλτήρια για δράσεις και πράξεις που θα βελτιώσουν τη ζωή σου.
Αρκεί να μάθεις να τα συνδέεις. Κάθε φορά που γίνεται κάτι που σου προκαλεί κάποιο πόνο να ψάχνεις αμέσως να βρεις τι θα μπορούσες να κάνεις ώστε να βιώσεις χαρά και ευχαρίστηση και να προχωράς κάνοντας το. Έτσι δημιουργείς το δώρο.
07
Οραματισμος
ΜΠΑΙΝΕΙ ΤΟ important note ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Τώρα θα κάνουμε μία εσωτερική αναδρομή; (Contemplation). Δεν το ονομάζω οραματισμό γιατί δεν θα δημιουργήσουμε εικόνες αλλά θα μπούμε σε χαλάρωση, θα ηρεμήσουμε τον εγκέφαλο ώστε να κάνουμε μια αναδρομή στο παρελθόν, Και θα επιτρέψουμε στον σοφό κυβερνήτη μας να έρθεις επαφή με αναμνήσεις αυτός αντί για τους πειρατές.
Πριν ξεκινήσουμε θα ήθελα να σας πω κάτι για τον εαυτό μου, αυτό που άλλωστε σας έχω ξανά εκμυστηρευθεί, ότι και εγώ ως παιδί βίωσα συναισθηματική κακοποίηση, μία πολύ δύσκολη μορφή χρόνιας κακοποίησης η οποία ονομάζεται συναισθηματική εγκατάλειψη. Και θέλω να σας πω ότι μέχρι και πριν μερικά χρόνια αν κάποιος μου έλεγε ότι αυτά τα παιδικά μου βιώματα εμπεριείχαν ένα δώρο για την μετέπειτα εξέλιξη μου το λιγότερο που θα έκανα ίσως θα ήταν να τον χαστουκίσω.
Τώρα βέβαια μπορώ και διακρίνω όλα τα δώρα και τα σκαλοπάτια για την δική μου εξέλιξη που δημιουργήθηκαν μέσα από τον πόνο και μέσα από την υποσυνείδητη αντίδραση μου σ' αυτόν έτσι ώστε να έρθω σε επαφή με ποιότητες όπως είναι Η δύναμη της ενσυναίσθησης, της συμπόνιας, της αποδοχής, της εμπιστοσύνης, της εύρεσης δυνάμεις μέσα στο κέντρο της καρδιάς και όχι σε εξωτερικά γεγονότα οι αντικείμενα, της αληθινής επικοινωνίας, της αποδοχής της ευάλωτοτότητας μας, της αληθινής επαφής με τους ανθρώπους, όλα αυτά που μου επιτρέπουν σήμερα να είμαι ευχαριστημένος με τη δουλειά μου, με το επάγγελμα μου και να μπορώ να βοηθώ ανθρώπους δίνοντας τους μια εικόνα έτσι όπως κι εμένα μου την προσέφεραν κάποιοι δάσκαλοι, τους οποίους δεν θα έβρισκα εάν δεν βιώνω τον πόνο. Σήμερα λοιπόν δεν θα 'θελα να αλλάξω τίποτα από το παλιό μου βιώματα όσο κι αν αυτά τα θεωρούσα κάποτε ως τους λόγους της δυστυχίας μου.
Έτσι λοιπόν μπορεί κι εσείς να έχετε βιώσει άσχημες και δύσκολες παιδικές καταστάσεις, που τους θεωρείται ως τις αιτίες των δυσκολιών σήμερα και όταν ακούτε εμένα να σας λέω αυτά να μπαίνετε στη θέση του κριτή και να με κατηγορείτε ίσως ότι λέω χαζομάρες και ότι δεν είναι δυνατόν οι άσχημες και δύσκολες εμπειρίες να είναι τελικά επιθυμητές σε βαθμό που να μη θέλουμε να τις αλλάξουμε αν είχαμε την ευκαιρία.
Αν γίνεται αυτό είναι φυσιολογικό και το καταλαβαίνω, μπορεί να μην ήρθε ακόμη η ώρα για να δείτε τα πράγματα με αυτό τον τρόπο, μπορεί οι μυς του εσωτερικού σοφού κυβερνήτη να μην είναι ακόμη τόσο δυνατή ώστε να σας επιτρέψουν να βγείτε από αυτή την μακρόχρονη πειρατεία στην οποία βρίσκεστε και κάνει τα πράγματα να φαίνονται ότι είναι μονοσήμαντα.
Ο λόγος που τα λέω αυτά είναι γιατί θέλω να κάνω σίγουρο ότι αν δείτε ότι όλα αυτά που λέμε εδώ δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτά εύκολα από την συνείδηση σας, δεν θέλω να κατηγορείτε τον εαυτό σας, ούτε να τον κρίνετε, αλλά να αποδεχθείτε ότι θέλει κάποιο χρόνο μέχρι να είναι έτοιμος να αρχίσει να βλέπει τα πράγματα με ένα διαφορετικό τρόπο. Είναι ένα απαραίτητο στάδιο σε μια πορεία εξέλιξης την οποία ο καθένας βιώνει με το δικό του χρόνο.
Θα ήθελα δηλαδή να μην κρίνετε και να μην κατηγορήσετε ούτε μένα που λέω αυτά που λέω αν σας φαίνονται παράξενα, ούτε τον εαυτό σας που δεν βλέπει τα πράγματα έτσι όπως λέει ότι θα πρέπει να τα βλέπουμε αλλά απλά να μείνετε παρατηρητές χωρίς να ενεργοποιείται τον κριτή. Σίγουρα υπάρχει λόγος που βρίσκεστε εδώ, απλά εμπιστευθείτε τον.
Αν λοιπόν δε βλέπεται κανένα δώρο στις άσχημες εμπειρίες, μην ανησυχείτε, το μόνο που θέλω είναι απλά να αρχίσετε να αναρωτιέστε αν θα μπορούσε μία στο εκατομμύριο να υπάρχει ένα δώρο, και πως θα μπορούσατε να το ανακαλύψετε.
Επίσης, σχετικά με τους οραματισμούς που κάνουμε, θα ήθελα να ξανά επαναλάβω ότι καλό είναι να μην μπαίνετε μέσα σε τραυματικές εμπειρίες, να μην επιλέγετε τραυματικές εμπειρίες οι οποίες μπορεί να αναζωογονήσουν παλαιότερα τραύματα εάν δεν είστε σίγουροι ότι μπορείτε να το διαχειριστείτε. Το καλύτερο είναι αυτό να το κάνετε πάντα με τη βοήθεια ενός επαγγελματία ψυχικής υγείας, οπότε εδώ μαζί Αυτό που σου ζητώ είναι να επιλέγετε ελαφρύτερες εμπειρίες και όχι βαριές τραυματικές εμπειρίες που μπορεί να δημιουργήσουν επανα τραυματισμό. Δε χρειάζεται να το ζορίζουμε δεν είναι άλλωστε αυτός ο σκοπός μας.
Αυτό που θα κάνουμε τώρα θα είναι να κάνουμε μία ανασκόπηση της ζωής μας την οποία θα την διαιρέσουμε σε πέντε περιόδους.
Το πρώτο πράγμα που χρειάζεται να κάνουμε είναι να διαιρέσουμε την ηλικία μας με το πέντε. Έτσι αν είστε για παράδειγμα 40 ετών το αποτέλεσμα θα είναι οκτώ. Αυτό σημαίνει ότι θα διαιρέσουμε την ζωή μας σε περιόδους ανά οχτώ χρόνια από μηδέν μέχρι οκτώ από οκτώ μέχρι 16 από 16 μέχρι 24 και τα λοιπά.
Σας δίνω λοιπόν λίγο χρόνο να διαίρεσε την ηλικία σας με το οκτώ και αυτά θα είναι τα κομμάτια της ζωής μας με τα οποία θα έρθουμε σε επαφή στην άσκηση μας. Κάνετε λοιπόν την πράξη και σημειώστε τις περιόδους ένα χαρτί πότε αρχίζει κάθε περίοδος και πότε τελειώνει ώστε να αρχίσει επόμενη.
Έχοντας λοιπόν τις πέντε περίοδο στη ζωή σας σημειωμένες κλειστά τα μάτια... Αρχίζουμε με ασκήσεις ανάκτησης...Μάτια κλειστά, σπονδυλική στήλη ίσια και χαλαρή, στήθος ελαφρά προς τα έξω, οι ώμοι πίσω, τα πόδια ίσια στο έδαφος,....
Ας κάνουμε μερικές ασκήσεις ανάκτησης με τα πόδια, προσπαθήστε να εντοπίσετε όσα περισσότερα από τα δάχτυλα των ποδιών σας μπορείτε, κινείται τα ελαφρά έτσι ώστε να τα εντοπίσετε ευκολότερα, .....
Φέρτε την προσοχή σας στο στομάχι στον αφαλό πως απομακρύνεται από την σπονδυλική στήλη με την εισπνοή και πως πλησιάζει και έρχεται κοντά στην σπονδυλική στήλη με την εκπνοή, ......
Παρατηρήστε την θερμοκρασία του αέρα στην αναπνοή σας καθώς εισέρχεται από τα ρουθούνια, και την θερμοκρασία του αέρα της αναπνοής καθώς εξέρχεται, παρατηρήστε την ελαφρά διαφορά αυτής θερμοκρασίας,....
Ας κάνουμε τώρα μερικές ασκήσεις ανάκτησης με την αίσθηση της αφής. Ενώστε απαλά τον δείκτη και τον αντίχειρα του χεριού σας και κινήστε τα μεταξύ τους ώστε οι άκρες των δακτύλων να χαϊδέψουν η μία την άλλη, να αισθανθούν την υφή από τα δακτυλικά τους αποτυπώματα, τα οποία είναι μοναδικά και αυτή τη στιγμή έρχονται σε επαφή μεταξύ τους.
Τώρα ενώστε όλα τα δάχτυλα του ενός χεριού με τα δάχτυλα του άλλου και κατεβάστε το ένα χέρι προς τα κάτω κατά μήκος των δακτύλων και της παλάμης του άλλου χεριού, ώστε να αισθανθείτε όλες τις αισθήσεις της επαφής μεταξύ τους.
Τώρα ας φέρουμε στο μυαλό την πρώτη περίοδο της ζωής μας, αν για παράδειγμα είστε 40 ετών η πρώτη περίοδος είναι από το μηδέν μέχρι τα οκτώ χρόνια, δε χρειάζεται να είναι ακριβώς αλλά στο περίπου, φέρτε λοιπόν στο μυαλό τον εαυτό σας κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου από όταν ήσουν μωρό μέχρι περίπου την ηλικία των οκτώ η 10 ανάλογα με την ηλικία του καθενός...
Ποια ήταν άραγε τα άσχημα γεγονότα, καταστάσεις οι εμπειρίες που βιώσατέ αυτή την πρώτη περίοδο τη ζωή σας;
Παρακαλώ μην τα οραματιστείτε, μην φανταστείτε ότι μπαίνετε μέσα σε αυτά, απλά καταγράψτε τα θέματα όπως θα τα σημειώματα σε μία λίστα στο χαρτί χωρίς να μπείτε μέσα στην εμπειρία απλά σημειώστε την ύπαρξή τους. Θέλουμε μόνο να τα αναφέρεται και όχι να τα αναβιώσετε.
Καταγράψτε λοιπόν στο μυαλό σας τα βασικά άσχημα ή δύσκολα σημεία και βιώματα της πρώτης αυτή την περίοδο τη ζωή σας. Ποια ήταν;
Αν παρατηρήσετε ότι δημιουργείται κάποια συναισθηματική αναταραχή παρακαλώ προστάτεψε τον εαυτό σας, άνοιξε τα μάτια και μπορείτε να κάνετε την άσκηση με ανοιχτά μάτια έτσι ώστε να νιώθετε ασφαλείς και στο παρόν. Απλά να θυμηθούμε και να αναφέρουμε θέλουμε και όχι να αναβιώσουμε.
Κι εσύ ήταν λοιπόν οι δύσκολες καταστάσεις στην πρώτη περίοδο τη ζωή σας;
.....
Και τώρα άρχισε αναρωτιέται αναρωτιέται, αν αυτές οι καταστάσεις δεν περιείχαν κάποιο δώρο για σας, κάποια δύναμη η κάποια ποιότητα που αποκτήσατε, δεν είναι απαραίτητο να βρείτε τα δώρα απλά αναρωτηθείτε, αν υπήρξαν κάποιοι και αν τα αναγνωρίζετε καλώς, αν όχι, είναι οκ, απλά αναρωτηθείτε: τι μπορεί να έχετε κερδίσει από αυτές τις δύσκολες εμπειρίες της πρώτης περιόδου της ζωή σας;
......
Και τώρα, από τα γεγονότα και τις καταστάσεις που δεν μπορέσατε να δείτε κάποια δώρα, έχετε τη διάθεση να το αναζητήσετε ή ακόμη και να το δημιουργήσετε; Ρωτήστε τον εαυτό σας αν θα ήθελε να ανακαλύψει είναι δημιουργήσει κάποια δώρα μέσα από τις δύσκολες και δυσάρεστες καταστάσεις της πρώτης περιόδου της ζωής σας.
Εάν δεν έχεις τη διάθεση να το κάνεις αυτό είναι απόλυτα κατανοητό και αποδεκτό, δε χρειάζεται πίεση σε καμία περίπτωση, απλά η συνειδητή σου απόφαση, όποια κι αν είναι αυτή.
Ρώτα τον εαυτό σου αν θέλει να ανακαλύψει να δημιουργήσει δώρα μέσα από τις άσχημες παιδικές του εμπειρίες ή αν προτιμά να τις κρατήσει καταγεγραμμένες σαν άσχημες εμπειρίες, και να της κλειδώσει ως τέτοιες στη συνείδησή του. Ότι και να διαλέξεις από τα δύο είναι μια χαρά, και απόλυτα σεβαστό καθώς ο σκοπός μας είναι να ληφθεί συνειδητά αυτή απόφαση. Πάρε λοιπόν την απόφαση.
Αλλά αποφάσισες να μη βρεις τα δώρα, νιώσε αποδοχή για την απόφασή σου αυτή, μην κρίνεις τον εαυτό σου, είναι μια χαρά, αποδέξου την άναγκή σου και την επιλογή σου.
2 Πάμε τώρα στο δεύτερο τμήμα της ζωή σου οπότε αν είσαι 50 μιλάμε για το τμήμα μεταξύ των οκτώ και των 16 ετών περίπου, δε χρειάζεται να είμαστε απόλυτα ακριβής αυτό, απλά να δούμε αυτή την περίοδο της ζωής μας, αναζητώντας ξανά τις δύσκολες καταστάσεις και άσχημες εμπειρίες που ίσως έχουν μείνει σαν αναμνήσεις για αυτή την περίοδο της ζωής μας.
Τι έχει λοιπόν η λίστα για αυτήν την περίοδο; Επαναλαμβάνω δε χρειάζεται να μπείτε μέσα στο βίωμα, απλά σημειώστε το γεγονός στην λίστα σα να σημειώνεται σε μία κόλλα χαρτί.
...
Ρωτήστε τώρα τον εαυτό σας ποια είναι τα δώρα τα οποία θα μπορούσαν να έχουν προέλθει από αυτές τις δύσκολες καταστάσεις. Μπορεί να έχετε ήδη εντοπίσει κάποια δώρα και κάποια κέρδη που έχετε αποκομίσει από αυτές τις τότε δύσκολες και άσχημες εμπειρίες και που σήμερα σας βοηθούν.
....
Και τώρα ρωτήστε τον εαυτό σας, σε σχέση με τις εμπειρίες και τις καταστάσεις που δεν είδατε κάποιο δώρο, ρωτήστε τον εαυτό σας αν έχει τη διάθεση και είναι ανοικτός στον ανακαλύψει τα δώρα που ίσως κρύβονται οι ακόμη και να τα δημιουργήσει.
Μπορεί ούτε αυτός να απαντήσει όχι, ότι δεν θέλει να το αγγίξει αυτό Αυτό είναι απόλυτα αποδεκτό και κατανοητό. Δεν κάνουμε καμιά κριτική, απλά σημειώνουμε ποια είναι η επιλογή μας.
.....
3 Ωραία. Πάμε τώρα στο τρίτο κομμάτι της ζωής. Αν είσαι 40 αυτό είναι μεταξύ των 16 και 24, ξαναλέω ότι στο περίπου τα ορίζουμε αυτά τα τμήματα λίγο πάνω λίγο κάτω δεν έχει σημασία, να είναι όμως ξεκάθαρα.
Σημειώστε λοιπόν και εδώ στο μυαλό σας τις δύσκολες καταστάσεις και τα γεγονότα που συνέβησαν σε αυτή την περίοδο τη ζωή σας, ξαναλέω δεν θέλουμε να τα ξανά βιώσετε και να μπείτε μέσα σ' αυτά απλά να τα σημειώσετε με τις επικεφαλίδες τους όπως θα τα σημειώνεται σε μία λίστα. Ποια ήταν τα άσχημα γεγονότα και καταστάσεις που συναντήσατε σ' αυτή την περίοδο τη ζωή σας; Φτιάξε την λίστα σας.
...
Ωραία, και τώρα αναλογιστείτε τι δώρα έχουν ίσως προέρθει για εσάς μακροπρόθεσμα μέσα από αυτές τις αρνητικές εμπειρίες.
Ίσως υπάρχουν δώρα τα οποία ήδη μπορείτε να διακρίνετε.
Και από τις περιπτώσεις που δεν μπορέσατε να βρείτε κάποιο δώρο, ρωτήστε απαλά τον εαυτό σας, είναι διατεθειμένος και ανοιχτός να εξερευνήσει και να ανακαλύψει ή ακόμη και να δημιουργήσει δώρα απ' αυτές τις δύσκολες εμπειρίες;
Ή μήπως προτιμά να μην το αγγίξει, να τα αφήσει να είναι καταγεγραμμένα ως άσχημες και δύσκολες εμπειρίες και να μην μπει στην διαδικασία να τα μετατρέψει σε δώρα; Όποια κι αν είναι η απάντηση, είναι απόλυτα αποδεκτή, κατανοητή το βασικό είναι να αναρωτηθεί και να αποφασίσει συνειδητά. Καμιά κριτική.
...
4 Ωραία. Τώρα πάμε στο τέταρτο τμήμα της ζωής, και σ' αυτό το τέταρτο τμήμα ρωτήστε ξανά ποια είναι τα γεγονότα και καταστάσεις που ήταν δύσκολες για σας και της χαρακτηρίζετε ως άσχημες.
Φτιάξε την λίστα σας στο μυαλό σας.
.... ....
Και τώρα ρωτήστε τον εαυτό σας, ποια είναι τα δώρα που ήδη έχουν αναδυθεί μέσα από την ανάμνηση αυτών των εμπειριών. Απλά σημειώστε μήπως κάποια δώρα έχουν ήδη αναδυθεί
... ...
Αν δεν έχετε βρει κάτι αναρωτηθείτε αν υπάρχει διάθεση να τα ανακαλύψετε και να το δημιουργήσετε.
Ή αν η αν προτιμάς να τα αφήσεις όπως είναι, να μην το αγγίξεις και να τα κρατήσεις την ανάμνηση σου σαν άσχημες εμπειρίες και καταστάσεις μόνο. Ξανά με απόλυτη αποδοχή για την επιλογή σου χωρίς κριτική και με απόλυτη κατανόηση. Απλά πάρε την απόφαση για το τι τελικά προτιμάς.
... ...
5 Ας περάσουμε τώρα στο πέμπτο τμήμα της ζωής που είναι το τμήμα που σε φέρνει μέχρι και τη σημερινή μέρα.
Θυμήσου ποιες είναι οι καταστάσεις και τα γεγονότα που θα ονομάζεις άσχημα η κακά.
Τι βρίσκεται λοιπόν στη λίστα;
... ...
Και αναλογίσου τι δώρα ίσως έχουν ήδη αναδυθεί από αυτές τις δύσκολες οι άσχημες καταστάσεις που βίωσες στο τελευταίο στάδιο της ζωή σου. Τι δώρα ίσως έχουν υπάρξει και τα έχεις ήδη βιώσει;
... ...
Και όσον αφορά τις εμπειρίες και τις καταστάσεις για τις οποίες δεν έχεις ανακαλύψει κανένα δώρο, έχεις τη διάθεση να εξερευνήσεις και να ανακαλύψεις ή ακόμη και να δημιουργήσεις τα δώρα που ίσως σχετίζονται με αυτές τις εμπειρίες;
Ή προτιμάς να μην ασχοληθείς καθόλου με αυτό και να αφήσεις αυτές τις εμπειρίες και τις καταστάσεις έτσι όπως είναι, να μην ασχοληθείς με αυτές, αυτό είναι απόλυτα κατανοητό και αποδεκτό. Καμιά κριτική απλά να κάνεις μία συνειδητή επιλογή η οποία είναι απόλυτα σεβαστή.
... ...
Είναι πράγματι πολύ σημαντικό να μην κρίνεις τον εαυτό σου, να μην έχεις σκληρότητα απέναντι του, κάποιες από τις εμπειρίες σου ίσως είναι τόσο δύσκολες και τόσο δυνατές που ακόμη χρειάζεται να τις αφήσεις όπως έχουν, να μην ασχοληθείς μαζί τους, εξάλλου οι μυς του εσωτερικού κυβερνήτη θα δυναμώσουν αρκετά αργότερα και ίσως δεν είναι ακόμη ώρα να ασχοληθείς με αυτές τις δύσκολες εμπειρίες. Απλά ρώτα τον εαυτό σου και αυτός θα σου δώσει τη σωστή απάντηση.
Η απόφαση που θα πάρεις αυτή τη στιγμή είναι η σωστή απόφαση για σένα αυτή τη στιγμή, μην κάνεις καμιά κριτική απλά αποδέξου την με σεβασμό στις ανάγκες σου. Στήριξε τον εαυτό σου και την απόφαση του και μην επιτρέψεις στον δικαστή να αρχίσει την κριτική.
Όσο δυναμώνει τους μυς του εσωτερικού σου κυβερνήτη θα μπορείς όλο και περισσότερο να ανακαλύπτεις τα δώρα μέσα από τις δύσκολες καταστάσεις της ζωής. Είναι ένα ταξίδι, εμπιστέψου το, έχε εμπιστοσύνη στην κατάσταση που βρίσκεσαι κάθε στιγμή σε κάθε βήμα του ταξιδιού αυτού.
Και τώρα απαλά και με το χρόνο σου άνοιξε σιγά-σιγά τα μάτια
Και κάνε μερικές ασκήσεις ανάκτησης με την αίσθηση της όρασης. Θέλω λοιπόν έτσι όπως κοιτάς την οθόνη τώρα Άρχισε να βλέπεις αυτό που κοιτάς και να προσέχεις λεπτομέρειες τις οποίες δεν έβλεπες πριν σε μένα ή πίσω από μένα, λένε ότι άλλο είναι το κοιτάζω κι άλλο το βλέπω. Ασκήσου λοιπόν στο να βλέπεις αυτό που κοιτάς, χρώματα σχήματα μεγέθη σκιές...
Όταν βρίσκεστε εκεί έξω σε συναντήσεις με ανθρώπους στην πραγματική σας ζωή μπορείτε να το κάνετε αυτό έτσι ώστε να επιστρέφετε στο κέντρο σας και από κει να ανταποκρίνεστε, να κοιτάζεται το συνομιλητή σας και να βλέπετε στα αλήθεια αυτό που κοιτάζετε.
Ασκηθείτε λοιπόν τώρα στις ασκήσεις ανάκτησης με την όραση.
POD INSTRUCTIONS
1. Παραδείγματα του εσωτερικού μου κυβερνήτη. Πως κάποιες άσχημες καταστάσεις στη ζωή μου μετατράπηκαν σε δώρα.
Ο λόγος που το κάνουμε αυτό είναι για να μοιραστείτε μεταξύ σας εμπειρίες αποδείξεις της ύπαρξης της οπτικής του εσωτερικού σοφού κυβερνήτη έτσι ώστε να αρχίσει να δημιουργείται εμπιστοσύνη σε αυτήν την νέα οπτική όχι επειδή το λέω εγώ αλλά επειδή έχει αρχίσει και το βλέπετε κι εσείς στη ζωή σας.
2. Τα «άσχημα» που υπάρχουν στη ζωή μου αυτό τον καιρό και θα ήθελα να τα μετατρέψω σε δώρα είναι:
3. Και όπως πάντα η καθαρή μας διάκριση χωρίς κριτική. Σε τι πήγε καλά η πρακτική μου αυτή την εβδομάδα και τι θα μπορούσα να είχα κάνει καλύτερα και πως.
Επίσης συζητήστε και για την ομάδα σας, τι δουλεύει καλά τι θα μπορούσε να δουλεύει καλύτερα και πως θα μπορούσε να γίνει πιο αποτελεσματική.

Q&A

...


κλείστε μια συνάντηση

κλικ στο ρολόι


κινητό : 693 7066 045