bob συντονιστές 10

Σειρά βοήθειας

Επικαλούμαι όλες τις θετικές πνευματικές δυνάμεις του σύμπαντος ,
να εισέρχονται στο χώρο που βρίσκομαι, μέσα στο σώμα μου , το νου μου,
να με προστατεύουν, να με καθοδηγούν, να με ευλογούν.

Να προστατεύουν, να καθοδηγούν να ευλογούν τα παιδιά μου
και όλους του ανθρώπους πάνω στη γη.

Ευχαριστώ και ευγνωμονώ

Αγαπημένο μου υποσυνείδητο,
Σε ευχαριστώ,
που θα φέρεις στην επιφάνεια,
αυτό που χρειάζομαι να δουλέψω
και αυτό που μπορώ να διαχειριστώ.

ευχαριστώ


εμπεριέχει τις εργασίες πριν το μάθημα και τα στοιχεία επαφής των εκπαιδευόμενων

Μάθημα 10
Η σειρά εργαλείων για βοήθεια

Αυτή την εβδομάδα:
τα 4 πρώτα εργαλεία που αφορούν στο παρόν.
Να τα κάνω.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΜΟΥ

Σειρά βοήθειας

Πρώτα η ενέργεια του

Μετά οι πεποιθήσεις του

θετικές επιβεβαιώσεις / τον βοηθάμε να τις αντιστρέψει

Μετά να δημιουργήσει νέες φράσεις ή εμψυχωτικές ερωτήσεις για τα εμπόδια που ανακαλύψαμε.

(αυτά σε 4-6 συναντήσεις)  / μας ενδιαφέρουν τα συναισθήματα και οι εναλλακτικές πεποιθήσεις

--------------------- - 

Υπάρχουν και βιωματικοί τρόποι γι αυτά / όπως αναδρομές, ψυχόδραμά, rebirthing, διάλογος, κάθαρση, χορός, κίνηση > όλα αυτά φέρνουν συναισθήματα στην επιφάνεια, επιβεβαιώσεις και απελευθέρωση. / τα κάνουμε στα ποιο εντατικά σεμινάρια. / Προς το παρόν ξεκινάμε με νοητικές εμπειρίες που είναι πιο ήρεμες και ήπιες, γραπτές εργασίες και συζήτηση.

--------------------- - 

Πρώτο εργαλείο = ημερολόγιο σε τρίτο πρόσωπο και να το φέρνει κάθε εβδομάδα μαζί του / είναι η αρχή της αυτογνωσίας. Παρατηρεί το νου του, τα συναισθήματα και τις αντιδράσεις του. Ερχόμαστε σε επαφή με ανώτερα κέντρα. Μόνο ο άνθρωπος γράφει, τα ζώα όχι. Μας συνδέει με ανώτερη αντίληψη των πραγμάτων και με την αντικειμενικότητα. 

όταν γράφω φαίνεται η αντιφατικότητα του νου. 

-------------------- - 

Δεύτερο εργαλείο: τα τετράγωνα, μας μαθαίνουν να μην παρασυρόμαστε εύκολα. 
Το πονόσωμα δεν θέλει, αντιστέκεται. Τα τετράγωνα δίνουν διαύγεια και αντικειμενικότητα. όσο μιλάς για το ερέθισμα μεγαλώνεις την πεποίθηση ότι είναι αληθινό και ότι κάτι κακό συμβαίνει. Όσο δεν ψάχνουμε για την ευκαιρία για εξέλιξη δεν προχωράμε. Χρειάζεται να βρούμε τις πεποιθήσεις και τις εναλλακτικές. Η δύναμη του πονοσώματος μας φυλακίζει. Την ώρα που υποφέρω ΔΕΝ θέλω να δω την αντίθετη πεποίθηση επειδή θα πεθάνω σαν πονόσωμα. 

Τα τετράγωνα είναι κομπιούτερ:
data / application / product
ερέθισμα / πεποιθήσεις / συναίσθημα

Εκτός από την πεποίθηση είναι και η ενεργειακή συνήθεια.

----------------------- - 

Τρίτο εργαλείο: το ερωτηματολόγιο

----------------------- - 

ΔΕΝ ΓΙΝΕΣΤΕ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΕΣ ΑΝ ΔΕΝ ΚΑΝΕΤΕ ΤΩΡΑ

- Ημερολόγιο
- Τετράγωνα
- Το μεγάλο ερωτηματολόγιο
- Τα ραντεβού μεταξύ σας

---------------------- - 

Τέταρτο εργαλείο: διάλογος ή γράμμα με το μέρος του εαυτού που έχει το συναίσθημα. Διάλογος καλύτερο. Να εκφραστούν και τα δύο κομμάτια. Τους μιλάμε σαν να είναι κάτι άλλο από εμάς (αποταύτιση). Ο φόβος είναι η αιτία όλων. όταν απορρίπτουμε ένα μέρος του εαυτού μας δεν το βοηθάμε. Χρειάζεται κατανόηση και να το εκπαιδεύσουμε. όταν μιλάω με το μέρος που έχει το συναίσθημα, δημιουργώ ένα μέρος που δεν έχει το συναίσθημα. 

--------------------------- -

Άλλη προσέγγιση: η κάθαρση. Ταυτίζομαι με το συναίσθημα και το εκφράζω. Δεν το κάνω στην αρχή. 

----------------------- -

ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ 4 ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΤΟ ΠΑΡΟΝ 

οοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοοο

ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ

------------------------ -

Πέμπτο εργαλείο: Γράφω την ιστορία μου. Όλες μου τις εμπειρίες. Και τις ευχάριστες και τις δυσάρεστες. Παρατηρώ τα μοτίβα. Δεν είναι τυχαία. (όλοι με απορρίπτουν, με όλους τσακώνομαι....). Αδικία? δε με σέβονται? καταπίεση? αντίθεση με την εξουσία? Εκεί βρίσκεται το κλειδί από τα μαθήματα μας. 

------------------------ - 

Έκτο εργαλείο: γράμματα σε αυτούς που έπαιξαν ρόλο ή ψυχόδραμμα. Τι ένοιωσα και τι χρειαζόμουν. (και eft, bssf, tat) και αργότερα Αναδρομή και κάποια μορφή κάθαρσης

--------------------- - 

Χάνω την δύναμη μου. Χρειάζεται να πάρω πίσω αυτή τη δύναμη. Μερικοί χρειάζονται να θυμώσουν για να νοιώσουν ότι παίρνουν τη δύναμη τους πίσω. 

----------------------- - 

Μετά προχωρώ σε κατάσταση συμφιλίωση και ηρεμίας. Το κλειδί είναι η ΙΣΟΤΗΤΑ. Μέχρι τώρα τους βάζαμε πάνω παό εμάς, Χρειαζόμαστε την έγκριση τους, την αγάπη τους, την έγκριση τους. Το κλειδί είναι να τους δούμε σας ίσες ψυχές που βρίσκονται και αυτές στην εξέλιξη. Ζητάμε να εκφραστούν προς αυτούς με ΙΣΟΤΗΤΑ. 'Ένοιωσα αδικία, άξιζα μια καλύτερη συμπεριφορά). Αυτό θα γίνει μετά από 10 περίπου συναντήσεις όχι νωρίτερα. 

Διατηρώ ΙΣΟΤΗΤΑ, ούτε ανωτερότητα, ούτε κατωτερότητα.

------------------------ - 

Έβδομο εργαλείο:
Λίστα από εμπόδια στην ευτυχία στο παρελθόν
Λίστα με εμπόδια στην ευτυχία στο παρόν

Εφόσον έχουμε εργαστεί με κάποιον και έχουμε ασχοληθεί πρώτον με το να βοηθήσουμε να φτιάξει την ενέργειά του είτε με χαλάρωση, σωστή διατροφή, βιταμίνες, μισή λαμπάδα, με κάποιο τρόπο να έχουμε δώσει κάποια ενέργεια στο νευρικό του σύστημα, επειδή πολλές φορές αρνητικά συναισθήματα είναι από την φθορά ή την κούραση του νευρικού συστήματος και οι ρίζες του προβλήματος δεν βρίσκονται τόσο ψυχολογικά όσο και βιολογικά. Και δεύτερον έχουμε βοηθήσει τον άνθρωπο να εντοπίσει τις πεποιθήσεις που τον ενοχλούν και να βρίσκει τις θετικές πεποιθήσεις που θέλει να δυναμώσει, και ίσως έχουμε προτείνει να κάνει θετική προβολή και SAT και με ποιες φράσεις και ποιες εικόνες και μπορεί να του έχουμε δώσει γραπτές επιβεβαιώσεις να κάνει και για να συντονίζεται με μια θετική αντίληψη αλλά και για να εντοπίζει τί εμπόδια έχει προς το να πιστέψει αυτή την θετική φράση, ότι αξίζει, είναι ασφαλής, τότε μπορούμε να αρχίσουμε να πάμε πιο βαθιά. Δηλαδή όλα αυτά που είπα μέχρι τώρα πιθανόν να είναι οι πρώτες 4-5-6 συναντήσεις όπου μαθαίνουμε, είτε μιλαμε για ομάδα τώρα είτε μιλάμε για άτομο, και τώρα θέλουμε να πάμε πιο βαθιά να δούμε τί βρίσκεται πίσω απο τα προβλήματά του. Τώρα υπάρχουν βιωματικοί τρόποι να πάμε πιο βαθιά, όπως αναδρομές, ψυχόδραμα, rebirthing, διάλογος, κάθαρση, χορός, αλλά προτιμούμε να ξεκινάμε με πιο εγκεφαλικές διαδικασίες που είναι πιο ήπιες για τον άνθρωπο από τις βιωματικές. Οι βιωματικές έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα να φέρνουν στην επιφάνεια έντονα συναισθήματα που θέλουμε κάποια στιγμή να φέρουμε στην επιφάνεια, αλλά θέλουμε πρώτα να πλησιάσουμε τα βαθύτερα προβλήματα του ανθρώπου με γραπτές εργασίες. Έτσι είναι πιο ασφαλής. Έτσι ακόμα μπορούν να λειτουργήσουν, αν θέλετε, οι φυσικές άμυνες που υπάρχουν στο νου. Μια πρώτη τεχνική που μπορούμε να προτείνουμε στον άνθρωπο είναι να ζητήσουμε από τον άνθρωπο να κρατήσει ένα ημερολόγιο και αν θέλει μπορεί να κρατήσει το ημερολόγιο στο πρώτο πρόσωπο ή στο τρίτο πρόσωπο και να φέρνει αυτό το ημερολόγιο σε κάθε συνάντηση ή ομάδα και να μοιραστεί μαζί μας αυτό που ήταν σημαντικό, αυτό που παρατήρησε. Το ημερολόγιο βοηθάει τον άνθρωπο να καλλιεργήσει το ρόλο του παρατηρητή ή την στάση του παρατηρητή, ειδικά αν γράφει στο τρίτο πρόσωπο, γιατί μιλάει για αυτόν ή για αυτήν ή για το όνομά του και με αυτό τον τρόπο αποκτά μια απόσταση από την προσωπικότητα. Χώρια που το γράψιμο είναι μια πνευματική διαδικασία που ενεργοποιεί ανώτερα κέντρα του νου. Όταν κάποιος γράφει είναι αλλιώς από το να μιλάει, συνδέεται με ανώτερα επίπεδα του νου και της δημιουργικότητας αλλά και της παρατήρησης, της διαύγειας και της αντικειμενικότητας. Όταν μιλάω για ένα θέμα δεν έχω την ίδια αντικειμενικότητα με όταν γράφω για ένα θέμα. Αυτή η διαδικασία έχει την τάση του να ανοίξει άλλα κανάλια μέσα στο νου. Ζητώντας από έναν άνθρωπο κάθε μέρα να αφιερώσει ένα τέταρτο και να γράψει για τις πιο έντονες εμπειρίες της μέρας, κι αν είναι δυνατόν να τα αναλύσει με τα τετράγωνα, ή τουλάχιστον να εντοπίζει, ερέθισμα, συναίσθημα και πεποιθήσεις, θα κάνει αυτόν τον άνθρωπο σταδιακά να απελευθερωθεί από το να παρασύρεται τόσο εύκολα από τους ίδιους συναισθηματικούς μηχανισμούς. Αν δε γράφω είναι πολύ πιο εύκολο. Αν δέκα φορές έχω γράψει για την τάση μου να παρασύρομαι συναισθηματικά από ένα ερέθισμα και έχω το βίωμα του να καθίσω να γράψω για αυτό και να βιώσω μια διαύγεια πάνω σε αυτό, κάποια στιγμή αρχίζω να το εντοπίζω μέσα στην πράξη και κάποια στιγμή αρχίζω να απελευθερώνομαι από αυτό. Οπότε η πρώτη και πιο απλή εργασία που μπορούμε να ζητήσουμε από κάποιον είναι να διατηρήσει ένα ημερολόγιο. Το επόμενο και αν θέλετε η φυσική εξέλιξή του είναι να ζητήσουμε να αρμόζει αυτά που παρατηρεί και γράφει μέσα στο σύστημα με τα τετράγωνα. Να του δώσουμε κάποιες σελίδες με άδεια τετράγωνα και να ζητήσουμε για την εμπειρία αυτή να δει αν μπορεί να γεμίσει τα κενά. Τί είναι το ερέθισμα, ποια είναι τα συναισθήματα, ποιες είναι οι πεποιθήσεις, ποιες είναι οι αντιδράσεις, και με αυτόν τον τρόπο ο άνθρωπος αρχίζει να αποκτά ακόμα μεγαλύτερη διαύγεια και αντικειμενικότητα. Βγαίνει από την ιστορία, διαλύει την ιστορία, το μελόδραμα, και αρχίζει να βλέπει από τί αποτελείται. Όλοι αυτοί οι μηχανισμοί ανθίζουν μέσα στο σκοτάδι. Ανθίζουν μέσα στη σύγχυση. Ανθίζουν όταν δεν τα κοιτάμε ξεκάθαρα. Από τη στιγμή που αρχίζουμε να κοιτάμε και να λέμε «Α, φαίνεται ότι πιστεύω αυτό, πραγματικά το πιστεύω; Το συναίσθημα λέει ότι το πιστεύω, αλλά το πιστεύω; Όντως κινδυνεύω; Κινδυνεύει η αξία μου; Κινδυνεύει η ασφάλειά μου;» Τα τετράγωνα είναι ένας τρόπος που ο άνθρωπος μπορεί να πάρει οποιαδήποτε εμπειρία και να καταλάβει τη δομή της εμπειρίας, πώς δημιουργείται, αλλιώς είναι κάτι «Δεν ξέρω, απλώς νιώθω έτσι». Δεν θα λυθεί το πρόβλημα ποτέ όσο υπάρχει αυτή η απάντηση «Δεν ξέρω, απλώς νιώθω έτσι». Αν αναγκάζεται κάθε φορά να ψάξει να δει ποιο είναι το συγκεκριμένο ερέθισμα, μήπως δεν είναι αυτό που νόμιζα, μήπως δεν είναι αυτό που νόμιζα ότι μου φταίει, μήπως μου φταίει κάτι άλλο τελικά από αυτό που νόμιζα και μήπως αυτό που μου φταίει τελικά ανήκει στο παρελθόν και ούτε καν στο παρον. Η δεύτερη βοήθεια που μπορείτε να δώσετε σε κάποιον μέσα στις ομάδες και μέσα στο προσωπικό ραντεβού είναι να ζητήσετε να πάρει μια εμπειρία και να την αναλύσει την εμπειρία αυτή βάσει των τετραγώνων. Τώρα, αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό στις ομάδες τουλάχιστον της Aρμονικής Zωής. Είναι η βάση της ανάλυσης. Είναι η βάση για αυτό που γίνεται όλα τα χρόνια μετά. Αν κάποιος δεν μπορεί να εντοπίζει το ερέθισμα, τα συναισθήματα και τις πεποιθήσεις σε μια περίπτωση δε μπορεί να προχωρήσει. Αυτό είναι όλο το κλειδί. Για να καταλάβω τη λύση ενος προβλήματος πρέπει να καταλάβω ποιο είναι το πρόβλημα. Και ποιό είναι το πρόβλημα; Το σύστημα πεποιθήσεών μου, δεν έχω άλλο πρόβλημα στη ζωή. Δεν είναι αυτό που συμβαίνει απ'έξω το πρόβλημά μου. Το σύστημα πεποιθήσεών μου είναι το πρόβλημα μου. Και όταν βρίσκομαι σε μια εξέλιξη, απαιτείται από μένα μια συνεχής αναθεώρηση του συστήματος πεποιθήσεων. Και για αυτό μας έρχονται δύσκολες εμπειρίες, για να μας σπρώχνουν, να μας πιέζουν, να μας αναγκάζουν, να αλλάξουμε αυτές τις πεποιθήσεις, που σήμερα μας κάνουν να υποφέρουμε. Αν υποφέρω στη ζωή είναι γιατί έχω μια πεποίθηση που χρειάζεται αλλαγή. Είναι τόσο απλό. Αν δεν υποφέρω, αν είμαι καλά, ας το απολαύσω. Αλλά αν υποφέρω, αν κάτι με κάνει να στενοχωριέμαι, υπάρχει κάποια πεποίθηση που χρειάζεται αναθεώρηση. Τώρα, μετά από τα τετράγωνα, έχουμε και άλλη γραπτή βοήθεια και αυτό είναι τα ερωτηματολόγια που έχουν σαν στόχο να προκαλέσουν, αν θέλετε, το νου του ανθρώπου να μπορεί να συνειδητοποιήσει πιο βαθιά τί συμβαίνει μέσα του. Υπάρχει ένα πιο μεγάλο και λεπτομερές ερωτηματολόγιο που είναι στα χαρτιά σας «Πληροφορίες και εργασίες για την εκπαίδευση συντονιστών» στη σελίδα 3. Σας τα είχαμε δώσει την πρώτη φορά αυτά. Έχει πάρα πολλές ερωτήσεις, 38 ερωτήσεις έχει, και θα ήθελα για την επόμενη φορά, σελίδα 3 στα χαρτιά σας, να επιλέξετε ένα θέμα που σας απασχολεί, και να απαντήσετε αυτό το ερωτηματολόγιο που έχει πάρα πολλές ερωτήσεις. Σελίδα 3, κατάλογος ερωτήσεων για την ενεργητική ακρόαση, για τις πληροφορίες και εργασίες. Όχι στο τετράδιο, όχι στην απομαγνητοφώνηση, στις πληροφορίες και εργασίες. Να μάθετε με τον τρόπο αυτό να εξαντλήσετε σε βάθος ένα θέμα. Είναι το πιο εξαντλητικό ερωτηματολόγιο που έχουμε. Επιλέξτε ένα σημαντικό θέμα που σας απασχολεί, βασικά το ερωτηματολόγιο αυτό περιέχει τις ερωτήσεις που έχετε κάνει ο ένας στον άλλον στις πρώτες ασκήσεις σας στην ενεργητική ακρόαση. Απλώς είναι μια ευκαιρία τώρα να επιλέξετε ένα θέμα και να απαντήσετε όλες τις ερωτήσεις αυτές σε σχέση με τον εαυτό σας. Θα θέλετε περίπου 2 ώρες, δώστε αυτές τις 2 ώρες, επιλέξτε ένα θέμα που είναι σημαντικό για σας, και απαντήστε όσο μπορείτε καλύτερα αυτές τις ερωτήσεις. Αυτό το ερωτηματολόγιο ή ένα κομμάτι από αυτό το ερωτηματολόγιο μπορείτε να το δώσετε σε κάποιον που έχει μια σύγχυση γύρω από ένα θέμα. Σίγουρα θα αρχίσει να συνειδητοποιεί τί γίνεται μέσα του όλο και πιο βαθιά απαντώντας τέτοιες ερωτήσεις. Η ερώτηση είναι το μαγαλύτερο εργαλείο της ψυχολογίας ή της συμβουλευτικής ή και ακόμα του πνευματικού δρόμου. Θα θυμηθείτε ότι ο Σωκράτης με τις ερωτήσεις έφερνε έναν άνθρωπο σε επαφή με τη γνώση που υπάρχει μέσα του. Είναι ένας πολύ πιο σίγουρος τρόπος γιατί δεν προβάλουμε εμείς στον άλλον δικές μας αντιλήψεις και ο άνθρωπος συνειδητοποιεί την αλήθεια μέσα του, σε αυτή την περίπτωση την ψυχολογική αλήθεια. Σε άλλες περιπτώσεις, την πνευματική αλήθεια. Το πρώτο εργαλείο είναι το ημερολόγιο. Το δεύτερο εργαλείο είναι τα τετράγωνα. Το τρίτο εργαλείο είναι το ερωτηματολόγιο που μπορούμε να δώσουμε σε κάποιον. Τώρα, μέσα στο τετράδιο εργασίας υπάρχουν πολλά ερωτηματολόγια και μέσα στα 6 χρόνια της αυτογνωσίας υπάρχουν εκατοντάδες ερωτηματολόγια. Καλό θα ήταν να έχετε επίγνωση αυτών, να τα έχετε κάνει, και να θυμηθείτε, υπάρχει ένα ερωτηματολόγιο για κάποιον που έχει εσωτερική σύγκρουση επάνω σε ένα θέμα. Υπάρχει ένα άλλο που έχει σχέση με το φόβο. Υπάρχει ένα άλλο που έχει σχέση με την ενοχή. Εσείς καλό θα ήταν ίσως να τα έχετε και όλα σε ένα σημείο με αρχειοθέτηση, ποιο είναι το ερωτηματολόγιο που έχω στα χέρια μου και μπορώ να το αξιοποιήσω όταν εργάζομαι με κάποιον; Επίσης θα έλεγα ότι χρειάζεται να αποκτήσετε την ικανότητα να δημιουργήσετε ερωτηματολόγια. Κάποτε έκανα ένα σεμινάριο που βρισκόμασταν όλοι μαζί για μία εβδομάδα για μία συνάντηση και βάσει της συζήτησης με τον κάθε έναν, του έφτιαχνα ένα προσωπικό ερωτηματολόγιο, ήταν 10 άτομα, που του το έδινα την επόμενη φορά. Απαντούσε αυτά και σύμφωνα με τις απαντήσεις του σε αυτό του έφτιαχνα ένα άλλο ερωτηματολόγιο. Και ήταν έτσι για περίπου 10 εβδομάδες δημιουργώντας προσωπικά ερωτηματολόγια για τον καθένα με βάση το θέμα του, ο κάθε ένας πήγε όλο και πιο βαθιά μέσα του. Μπορείτε να σκεφτείτε τί ερωτήσεις μπορώ να ρωτήσω τον άνθρωπο αυτό που θα τον βοηθήσουν να συνειδητοποιήσει τί γίνεται μέσα του και πού μπορεί να βρίσκεται το μάθημά του και τί θέλει να κάνει, σε ποια κατεύθυνση θέλει να προχωρήσει, για να λύσει το πρόβλημά του. Δοκιμάστε και αυτή την άσκηση, όταν μιλάτε με κάποιον, έχετε μια συζήτηση με κάποιον, έτσι για πλάκα, δημιουργήστε ένα ερωτηματολόγιο για τον άνθρωπο αυτό. Ακόμα δεν το δίνετε, εξασκήστε την ικανότητα να σκεφτείτε εύστοχες ερωτήσεις και ελέγξτε αυτά μετα και προσέξτε ότι δεν προσπαθείτε να οδηγήσετε τον άνθρωπο σε κάποια συγκεκριμένη κατεύθυνση. Δηλαδή προσέξτε την τάση του να γράψετε ερωτήσεις που με κάποιον τρόπο παγιδεύουν τον άνθρωπο σε κάποιο συμπέρασμα που μπορεί να μην είναι το δικό του συμπερασμα ή αληθινό συμπέρασμα. Το τέταρτο εργαλείο που έχουμε είναι να ζητήσουμε από τον άνθρωπο αυτό που σας ζήτησα να κάνετε για σήμερα, δηλαδή να γράψει μια επικοινωνία με το μέρος του εαυτού του που έχει κάποιο συγκεκριμένο συναίσθημα ή πρόβλημα ή πεποίθηση. Τώρα μπορεί να είναι γράμμα και μπορεί να είναι διάλογος. Το γράμμα επιτρέπει απλώς το ένα κομμάτι να εκφραστεί στο άλλο. Ο διάλογος επιτρέπει και στα δυο κομμάτια να επικοινωνήσουν. Σήμερα ζήτησα να γράψετε ένα διάλογο. Να επιτρέψετε και στο κομμάτι που έχει ένα συναίσθημα να εκφραστεί αλλά και το κομμάτι που δεν έχει το συναίσθημα ή νομίζει πως δεν υπάρχει λόγος να υπάρχει το συναίσθημα να εκφραστεί και να υπάρχει μια επικοινωνία μεταξύ των δύο κομματιών αυτών. Αυτό έχει το πλεονέκτημα του να μεγαλώσει την απόστασή μας από το συναίσθημα γιατί όταν μιλαω στο συναίσθημα ή στο μέρος του εαυτού μου που έχει το συναίσθημα σαν να είναι κάτι άλλο από μένα, βιώνω ότι είμαι κάτι άλλο από το συναίσθημα ή το μέρος που έχει το συναίσθημα. Αυτό δημιουργεί μεγαλύτερη αποταύτιση από το κομμάτι αυτό. Μπορεί στην αρχή η σχέση με αυτό το κομμάτι να είναι εχθρική, να είμαι θυμωμένος με το μέρος αυτό του εαυτού μου που νιώθει έτσι, να νιώθω ότι μου δυσκολεύει τη ζωή, να μην το αγαπάω. Αλλά όπως καταλαβαίνετε είναι λογικό ότι αυτό δε βοηθάει σε απολύτως τίποτα γιατί το κομμάτι του εαυτού μου που έχει αυτό το συναίσθημα φοβάται, γιατί όλα τα συναισθήματα είναι παιδιά του φόβου. Ο φόβος είναι η μητέρα όλων των αρνητικών συναισθημάτων. Έχω ένα φοβισμένο κομμάτι του εαυτού μου άσχετα εαν νιώθει θυμό ή αν νιώθει ζήλεια ή αν νιώθει εκδίκηση. Στη ρίζα, υπάρχει φόβος. Και όταν απορρίπτω ένα κομμάτι του εαυτού μου, επειδή νιώθει θυμό, ή επειδή νιώθει φόβο ή ζήλεια, μόνο χειροτερεύω την κατάσταση. Τώρα ο διάλογος αυτός μπορεί να ξεκινήσει με απόρριψη ή με θυμό αλλά κάποια στιγμή είναι σημαντικό να οδηγήσει σε κατανόηση και σε συνεργασία και να αναλάβω αυτό το κομμάτι του εαυτού μου με αγάπη να το εκπαιδεύσω και να το βοηθήσω να απελευθερωθεί από την πλάνη που του δημιουργεί αυτή την αδυναμία που του δημιουργεί αυτά τα συναισθήματα, δηλαδή κάποια στιγμή αυτός ο διάλογος πρέπει να οδηγήσει σε συμφιλίωση και συνεργασία και βοήθεια προς το κομμάτι αυτό. Όμως κάνε κάτι άλλο. Αν αυτό είναι η συνειδητότητά μας, αυτό το πεδίο που περιγράφω με τα χέρια μου εδώ, η κατάστασή μας ορίζεται από το ποσοστό της συνειδητότητάς μας που καταλαμβάνεται από το συναίσθημα. Αν μιλάμε για το συναίσθημα του φόβου, και υπάρχει ένα μικρό κομμάτι της ύπαρξής μου, της συνειδητότητάς μου που κατέχεται από αυτό, το ονομάζω ανησυχία. Αν μεγαλώνει, το ονομάζω άγχος. Αν μεγαλώνει, το ονομάζω φόβο. Αν μεγαλώνει και κατέχει σχεδόν όλη τη συνειδητότητά μου τότε το ονομάζω πανικό ή υστερία. Είναι το ίδιο πράγμα, η ίδια ενέργεια, και η ανησυχία φόβος είναι. Και η αμηχανία φόβος είναι. Και το άγχος φόβος είναι και ο πανικός φόβος είναι, είναι το ίδιο πράγμα, το μόνο που διαφέρει εδώ είναι το ποσοστό της συνειδητότητάς μου που καταλαμβάνεται από αυτό και το ποσοστό του εαυτού μου που είναι απ'έξω από αυτό. Όταν γράφω σε αυτό αναγκαστικά ταυτίζομαι με το μέρος του εαυτού μου που είναι έξω από αυτό και αναγκαστικά τουλάχιστον την ώρα που γράφω μεγαλώνω το μερίδιο της συνειδητότητάς μου που είναι ελεύθερο από αυτο το συναίσθημα. Επειδή γράφω σε αυτό το συναίσθημα, άρα πρέπει να στέκομαι κάπου, δε μπορώ να γράφω στο συναίσθημα ταυτιζόμενος με το συναίσθημα. Αναγκάζομαι να μεγαλώσω αυτό το κομμάτι. Και αυτό ισχύει για οποιοδήποτε συναίσθημα. Η άσκηση αυτή εκτός από το ότι φέρνει γνώση και ανακάλυψη, φέρνει και αποταύτιση. Δημιουργεί μια απόσταση από τη συνειδητότητά μας από το συγκεκριμένο συναίσθημα. Μπορεί να γίνει για το φόβο, για την ενοχή, για το θυμό, για την αδικία, για οποιοδήποτε συναίσθημα. Μπορεί να γίνει αυτή η άσκηση του να γράφω ένα διάλογο ή να γράφω ένα γράμμα και ένα διάλογο σε σχέση με αυτό. Αυτό όπως είπα δυναμώνει το κομμάτι του εαυτού μου που δεν είναι ταυτισμένο με το συναίσθημα. Αυτό αργότερα μπορεί να έρχεται σε κόντρα με άλλες ασκήσεις που θα κάνουμε που θα σας πούμε ταυτιστείτε με το συναίσθημα, βιώστε το συναίσθημα σε όλη την έκτασή του και εκφράστε το. Όπως θα το κάνουμε αυτή τη μια εβδομάδα το καλοκαίρι που θα σας ενθαρρύνουμε από την άλλη πλευρά να μπορείτε να βιώσετε το συναίσθημα και να επιτρέψετε την κάθαρση ή την απελευθέρωση του συναισθήματος. Χρειάζεται και τα δύο να μπορούμε να κάνουμε. Ένας άνθρωπος για να δημιουργήσει υγεία, από τη μία πλευρά χρειάζεται να αποταυτιστεί από τα συναισθήματά του για να μπορεί να λειτουργήσει στην καθημερινότητα, δεν μπορεί να πάει στη δουλειά του και να κλαίει όλη την ημέρα, να μη νιώθει καλά και να λέει συγγνώμη, δε μπορώ να δουλέψω και δε μπορεί συνέχεια να είναι θυμωμένος με όλους και να πετάξει το θυμό του σε όσους υπάρχουν γύρω του. Δε μπορεί να λειτουργήσει μέσα στην ζωή. Υπάρχουν αρκετές ώρες της ζωής μας που χρειάζεται την ικανότητα να είμαστε αποταυτισμένοι από αυτό που νιώθουμε και να μπορούμε να λειτουργήσουμε παράλληλα με αυτό. Από την άλλη πλευρά, αν αγνοούμε αυτά τα συναισθήματα και δεν είμαι καλά επειδή τα έχω υπερβει αλλά επειδή λειτουργώ παράλληλα και υπάρχουν μέσα μου, οδηγούν σταδιακά σε ψυχοσωματικές αρρώστιες και υπερευαισθησίες ώσπου κάποια στιγμή κάτι θα γίνει που η αντίδρασή μου προς αυτό δεν θα'ναι φυσιολογική αλλά υπερβολική επειδή ξυπνάει κάτι καταπιεσμένο μέσα μου. Για να έχουμε υγεία μέσα στη ζωή μας χρειαζόμαστε και τις δύο ικανότητες. Όταν δεν είναι κατάλληλη ώρα, χρειάζομαι να μπορώ να τα βάλω όλα σε ένα κουτάκι και να λειτουργώ με διαύγεια και συγκέντρωση. Όταν έχω το χρόνο και ακόμα καλύτερα καθημερινά να μπορώ να κάνω μια βουτιά μέσα στο ενεργειακό μου πεδίο, όπως θα μάθετε το καλοκαίρι, να βιώσω ό,τι υπάρχει μέσα εκεί και να του επιτρέψω να εκτονωθεί είτε με χασμουρητό είτε με κλάμα ή με χορό, ή με φωνή, με κίνηση, ό,τι χρειάζεται ο καθένας να διαλύσει αυτή την ενέργεια, να εκτονώσει αυτή την ενέργεια. Αν προσθέσουμε σε αυτό τη διόρθωση της ενέργειας με το EFT ή TAT ή BSFF τότε έχουμε ένα ολοκληρωμένο σύστημα. Από τη μία πλευρά μπορούμε να λειτουργήσουμε στη ζωή από την άλλη μπορώ να εκτονώσω τη συσσωρευμένη ενέργεια των συναισθημάτων και απο την άλλη πλευρά μπορώ να μεταμορφώσω αυτά. Όταν προσθέσουμε σε αυτό ένα σύστημα εξέλιξης πεποιθήσεων που ο άνθρωπος αρχίζει να υιοθετεί άλλες πεποιθήσεις, πιο λογικές, πιο πνευματικές, τότε δεν δημιουργούνται καν τα συναισθήματα και ο άνθρωπος προχωράει προς την ευτυχία, προς την υγεία, προς την πνευματική εξέλιξη. Όλα αυτά χρειάζονται και νομίζω πως στην Αρμονική Ζωή έχουμε ένα μοναδικό συνδυασμό από τεχνικές τόσο σφαιρικό που υπάρχει σπάνια μέσα στην κοινωνία, δηλαδή και για το σώμα, και ασκήσεις και αναπνοές και βιταμίνες και υγιεινή διατροφή και ανάλυση και το πνευματικό κομμάτι και το κομμάτι της κάθαρσης και η ενεργειακή ψυχολογία, δηλαδή έχουμε πάρα πολλά εργαλεία, με τα οποία μπορούμε να δημιουργούμε αρμονία στον εαυτό μας και να βοηθήσουμε άλλους να κάνουν το ίδιο. Τότε έχουμε μέχρι τώρα το ημερολόγιο, τα τετράγωνα, τα ερωτηματολόγια, και η επικοινωνία με τα συναισθήματά μας και τώρα η επικοινωνία με τα συναισθήματα μπορεί να γίνει γραπτώς, όπως είπαμε σήμερα, προφορικά, ο άνθρωπος να πάρει δύο καρέκλες και να πάρει θέση, αυτό λέγεται διάλογος, είναι κάτι που θα μάθουμε αργότερα, και μπορεί ένας άλλος τρόπος να αποστασιοποιηθώ από ένα συναίσθημα είναι να το ζωγραφίσω. Μπορεί να ζητήσω σε κάποιον, δεν είναι ανάγκη να έχει ικανότητα ζωγραφικής, αν θέλεις ζωγράφισε το συναίσθημα αυτό, πώς το φαντάζεσαι. Και αυτό εξωτερικεύει, εγώ είμαι εδώ και το συναίσθημα είναι απέναντί μου, το ζωγραφίζω. Θα μπορούσα επίσης να χορέψω το συναίσθημα, να επιτρέψω να βιώσω το συναίσθημα και μέσα από το χορό να το εκτονώσω. Αλλά οι δύο βασικοί τρόποι για τη δημιουργία της αντικειμενικότητας προς αυτό και τη διερεύνηση είναι ο διάλογος με το συναίσθημα και να ζωγραφίσω το συναίσθημα. Το επόμενο βήμα είναι το ψάξιμο στα παιδικά χρόνια. Και όλα αυτά που σας λέω τώρα βρίσκονται στο μάθημα 7 στα απομαγνητοφωνημένα μαθήματα και κεφάλαιο 11 στο εγχειρίδιο. Αυτά μπορείτε να διαβάσετε για το σημερινό μάθημα. Η επόμενη τεχνική είναι να ζητήσουμε από τον άνθρωπο κάθε μέρα να αφιερώσει ένα τέταρτο με είκοσι λεπτά να γράψει ό,τι μπορεί να θυμηθεί από τα παιδικά του χρόνια. Όταν πρωτοήρθα στην Ελλάδα, μόλις είχα πρωτοέρθει το '76 και δεν είχα τίποτα, δε με γνώριζε κανένας, αποφάσισα να κάνω έτσι μια κάθαρση και άρχισα να γράφω και μέσα σε 3 εβδομάδες έγραψα 276 σελίδες. Ήταν σαν να πήρα όλη τη ζωή μου και την έβαλα σε μια τάξη. Ό,τι μπορούσα να θυμηθώ από όλα τα χρόνια. Δε μου ερχόταν χρονολογικά. Δεν είναι προυπόθεση αυτό που θα γράψουμε να έχει χρονολογική σειρά. Ό,τι έρχεται. Μερικοί από εσας και πολλοί άλλοι έχουν πει δεν θυμάμαι τίποτα. Σίγουρα δεν θυμάμαι τίποτα αν δεν ξεκινήσω. Αν ξεκινήσετε σήμερα να γράψετε ένα τέταρτο, είκοσι λεπτά, θα κινητοποιήσετε το υποσυνείδητο ώστε αύριο θα θυμηθείτε άλλα και μεθαύριο άλλα και θα ανοίξετε ένα κανάλι που μετά δε θα μπορείτε να το σταματήσετε. Κάθε μέρα θα σας έρχονται και αυτό και αυτό και αυτό. Και δε μιλάμε μόνο για τις αρνητικές εμπειρίες, μιλάμε για οποιαδήποτε εμπειρία, και ευχάριστες και δυσάρεστες, απλώς μια ιστορία γράφουμε. Είναι σα να γράφετε την αυτοβιογραφία σας. Αυτό που θα δείτε γράφοντας αυτή την αυτοβιογραφία είναι τα πατρόν, επαναλαμβανόμενες καταστάσεις, πώς πράγματα, συναισθήματα, συναλλαγές με ανθρώπους, όλο και επαναλαμβάνονται. Και αυτό είναι ένα μεγάλο δώρο, να μπορώ να δω αυτό και να δω ότι κάτι που σήμερα με απασχολεί με απασχόλησε 7 χρονών, και μετά στα 15 και μετά στα 20. Και έτσι αρχίζω να καταλαβαίνω ότι για κάποιο λόγο συμβαίνει αυτό. Κάτι έχω να μάθω εγώ. Αν συνέχεια ένιωθα αδικία, αν συνέχεια ένιωθα ότι δε με σέβονται, αν συνέχεια ένιωθα ότι προσπαθούν να με καταπιέσουν, αν συνέχεια ήμουν σε αντίθεση με το άλλο φύλο, ή με την εξουσία. Αρχίζω να βλέπω πατρόν, δηλαδή κομμάτια που επαναλαμβάνω και αυτό μου δίνει κλειδιά του τί χρειάζομαι να κάνω, από ποιες πεποιθήσεις, από ποιες συνήθειες χρειάζομαι να απελευθερωθώ. Μπορείτε να ζητήσετε από τον άνθρωπο να φέρει αυτά μαζί του και να διαβάσει τα πιο σημαντικά κομμάτια, και μαζί μετά να αποφασίσετε τί μπορείτε να κάνετε για τα κομμάτια αυτά. Το πρώτο βέβαια και λογικό θα είναι EFT, επάνω σε ό,τι έχει ενοχλήσει τον άνθρωπο, να αποφορτιστούν οι εμπειρίες, και έχοντας πει αυτό σας υπενθυμίζω ότι παράλληλα με αυτή την εκπαίδευση είναι η εκπαίδευσή σας μέσα από τα DVD που πήρατε και το πρώτο από όλα που έπρεπε να δείτε είναι το EFT, στάδιο 1 και μετά στάδιο 2, στάδιο 3 και να μάθετε το EFT. Επίσης μπορεί να αποφασίσουμε ότι χρειάζεται αναδρομή, που θα συζητήσουμε αργότερα, ή ότι χρειάζεται κάποια κάθαρση, και ένα ίσως πρώτο πράγμα που μπορεί να αποφασίσουμε είναι η φυσική εξέλιξη του να γράφει ο άνθρωπος την ιστορία της ζωής του, θα είναι να ξεκινήσει με γράμματα προς τους ανθρώπους που υπήρξαν τότε στη ζωή του, όπου εκφράζει τα συναισθήματά του και τις ανάγκες του για το πώς ένιωσε τότε. Δηλαδή λέμε, για την άλλη εβδομάδα σε σχέση με αυτή την εμπειρία αν θέλεις θα πρότεινα να γράψεις ένα γράμμα σε αυτούς τους ανθρώπους εξηγώντας σε αυτούς τί ένιωσες και τί χρειαζόσουν από αυτούς τότε. Αυτή η άσκηση, το να γράφει γράμματα, και αργότερα το να κάνει ψυχόδραμα, επαναφέρει την εσωτερική δύναμη στον άνθρωπο. Σαν παιδιά χάνουμε την εσωτερική δύναμη και δίνουμε τη δύναμή μας στους ανθρώπους που υπάρχουν γύρω μας. Δίνουμε τη δύναμή μας στους γονείς, στους δασκάλους. Και φυσικό είναι, όταν είμαστε μικρά παιδιά δεν ξέραμε τί είμαστε, δεν είχαμε γνώση. Και σήμερα χρειάζεται να πάρουμε πίσω αυτή τη δύναμη. Δε χρειάζεται να πάρουμε τη δύναμη αυτή πίσω με το θυμό, ή με το μίσος ή με την απόρριψη των άλλων, παρόλο που για μερικούς ανθρώπους πιθανόν να περάσουν από ένα τέτοιο στάδιο. Και να σας πω δεν είναι κακό το στάδιο αυτό, αρκει να μη βλάπτουν κανέναν και να μην κάνουν βήματα που τελικά χαλάνε σχέσεις τώρα στη ζωή τους. Καμια φορά οι άνθρωποι από το ρόλο του θύματος χρειάζονται να βιώσουν το θυμό για να ξανανιώσουν την αξία τους ή τη δύναμη που υπάρχει μέσα τους. Θα μπορούσε να γίνει και αλλιώς. Δεν είναι απαραίτητο, αλλά μερικοί άνθρωπο θα χρειαστούν να το κάνουν αυτό. Θα χρειαστούν να περάσουν από μια περίοδο να είναι θυμωμένοι, να είναι επιθετικοί, και περνώντας από αυτό φεύγουν από μια κατάσταση αδυναμίας σε μια κατάσταση δύναμης και από αυτή την κατάσταση σε μια κατάσταση ηρεμίας και ισότητας. Αν μπορούμε να το αποφύγουμε, ειδικά με EFT και τέτοιες τεχνικές, ακόμα καλύτερα. Και ειδικά με το εγώ-μύνημα. Τότε ζητάμε από τον άνθρωπο να εκφραστεί σαν ίσο με ίσο. Να εξηγήσει στα άτομα αυτά τί ένιωσε τότε, τί χρειαζόταν τότε, και ό,τι άλλο τον απασχολεί για το τότε. Όταν ο άνθρωπος φέρνει αυτό το γράμμα, αυτό που συνήθως κάνω εγώ είναι ότι ζητάω να μου το διαβάσει και να φαντάζεται ότι είμαι ο άνθρωπος στον οποίο έχει γράψει το γράμμα. Και παρατηρούμε τα συναισθήματά του την ώρα που διαβάζει, και θα έλεγα ότι χρειάζεται να το διαβάσει όσες φορές χρειάζεται μέχρι να φτάσει στο σημείο να το διαβάσει χωρίς φόρτιση. Αν διαβάζοντάς το έχει συναισθηματική φόρτιση, σημαίνει ότι θέλει μια κάθαρση αυτή η εμπειρία. Τώρα μπορεί αυτό να γίνει ή διαβάζοντάς το πάλι και πάλι μέχρι να μπορεί να πει εντάξει, έγινε αυτό έγινε το άλλο, τώρα είμαι εδώ, αυτά δεν υπάρχουν. Και αν δε γίνεται αυτό με απλώς να το διαβάσει, μπορούμε να κάνουμε EFT, TFT, BSFF, να αποφορτίσουμε την εμπειρία. Τότε ξεκινάει με το να γράφει τα παιδικά βιώματα, προχωράει στο να γράφει επιστολές στους ανθρώπους που συμμετέχαν σε αυτές τις εμπειρίες και μετά προχωράμε σε κάποια τεχνική απελευθέρωσης, ή να το διαβάσει πάλι και πάλι ή να κάνουμε κάποια ενεργειακή ψυχολογία επάνω σε αυτό. Μπορεί κάποια στιγμή όταν έχετε μάθει το ψυχόδραμα να γίνει αλλιώς, να διαβάσει το γράμμα, εσείς όμως να παίζετε το ρόλο του ανθρώπου στον οποίο γράφει το γράμμα, και να κάνετε ενεργητική ακρόαση εκ μέρους του ανθρώπου αυτού ζητώντας από τον άνθρωπο να εξωτερικεύει όλο και περισσότερο αυτό που χρειάζεται. Τότε το διάβασμα του γράμματος μπορεί να γίνει, μετατρέπεται σε ψυχόδραμα, όπου εμείς παίρνουμε έναν από τους ρόλους. Είναι σημαντικό σε αυτό το σημείο να βοηθήσουμε τον άνθρωπο να νιώθει ισότητα. Επίσης τα γράμματα αυτά τα ονομάζω ανοιχτά γράμματα, με την έννοια ότι λέω στον άνθρωπο μην κλείσεις το γράμμα, μην το ολοκληρώσεις, γιατί αύριο μπορεί να σκεφτείς και κάτι άλλο και κάτι άλλο κι έτσι θα συνεχίζεις να γράφεις και έτσι γίνεται ένας ανοιχτός, αν θέλετε, τρόπος κάθαρσης και απελευθέρωσης όπου ο άνθρωπος αρχίζει να εκφράζει όλα αυτά που ήταν κρυμμένα μέσα στο εσωτερικό παιδί. Επίσης μπορεί μετά να ζητήσουμε να γράψει γράμματα όχι μόνο σε ανθρώπους που υπήρξαν στα παιδικά του χρόνια, αλλά σε ανθρώπους που υπάρχουν τώρα στη ζωή του και θα έλεγα ότι τουλάχιστον 80% από τα γράμματα που έχω ζητήσει σε ανθρώπους να γράφουν δεν δόθηκαν ποτέ, γιατί δε χρειαζόταν να δοθούν, ήταν μια άσκηση για τον ίδιο τον άνθρωπο, να συνειδητοποιήσει και να εκτονώσει μέσα από αυτή την άσκηση, ότι δεν είναι δεδομένο και κάποιος μπορεί να πει ότι δεν θα καταλάβει τίποτα ο άλλος, είναι μάταιο να το κάνω αυτό. Θα πούμε ότι δεν έχει καμία σημασία, δεν έχει καθόλου σημασία αν δώσεις το γράμμα, είναι μόνο για σένα, να συνειδητοποιήσεις κάποια πράγματα και να μπορείς να τα εκφράσεις. Μην το δώσεις ποτέ. Έχει αξία η δική σου απελευθέρωση και αυτοανακάλυψη να γράφεις το γράμμα. Αυτές είναι μερικές από τις γραπτές εργασίες. Γραπτές τεχνικές που μπορούμε να δώσουμε, που δίνουμε έτσι κι αλλιώς στα σεμινάρια και μπορούμε να δώσουμε στα προσωπικά ραντεβού. Είναι το ημερολόγιο, είναι τα τετράγωνα, είναι τα ερωτηματολόγια, είναι ο διάλογος με κάποιο συναίσθημα, είναι η ιστορία των παιδικών χρόνων, είναι τα γράμματα προς τους ανθρώπους στα παιδικά μας χρόνια και τα γράμματα προς τους ανθρώπους που υπάρχουν τώρα στη ζωή μας.

Βασικά ενεργειακής ψυχολογίας

ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΣΕ 8 ΜΑΘ. 

NO 1 ΕΙΣΑΓΩΓΗ - ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

NO 3 XO'OΠΟΝΟΠΟΝΟ 

ΝΟ 5 EFT, ΕΞΙΣΟΡΡΟΠΗΣΗ, ΘΕΡ. ΚΩΔΙΚΑΣ 

ΝΟ 7 BSFF 

NO 2 Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΣΕΝΤΟΝΑ 

ΝΟ 4 ΕΜΨΥΧΩΤΙΚΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ 

ΝΟ 6 TAT 

ΝΟ 8 ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ 


περίληψη μαθήματος 8 - ΓΡΑΠΤΕΣ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ

απομαγνητοφώνηση μαθ 6

εγχειριδιο κεφ 10 σελ 52

σημειώσεις Α σελ 33

(δέχομαι κ αγαπώ τον εαυτό μου σε κάθε περίπτωση > ναι όταν ... όχι όταν κάνω λάθη -προγραμματισμός-, όχι όταν λεώ ψέματα -συνείδηση-. >> χρειάζεται να ξεχωρίζω πότε είναι προγραμματισμός και πότε συνείδηση και να βοηθώ ανάλογα τον άνθρωπο.)

Γενική επιβεβαιώση > προσωπική επιβεβαιώση

επιβεβαιώσεις/20 λεπτά/ξανά κ ξανά/βρίσκω την πεποίθηση/αλλάζω την επιβεβαιώση συμπεριλαμβάνοντας την πεποίθηση/απαντήσεις κοινωνικών προγραμματισμών κ συνείδησης/τα ηθικά θέματα εμπεριέχουν αντίσταση/αλλάζω τακτική κ εστιάζω σε αυτό που νοιώθω όταν καλνω την ανήθικη συνπεριφορά/στον κοινωνικό,προγραμματισμό απλά απελευθερώνομαι από την πεποίθηση/απαραίτητο η συγνχώρεση κ αγάπη του εαυτού/

Α Επίπεδο - αγαπω κ δεχομαι τον ευρο μου σε κάθε περίπτωση / αυτό θα μου δώσει αντιστάσεις

Β Επίπεδο - δουλεύω συγκεκριμένα την αντίσταση

προσωπικές επιβεβαιώσεις: αγαπώ κ δέχομαι τον εαυτό μου ακόμη και όταν κάνω λάθη/ακόμη και όταν δεν είμαι τέλειος/ανεξάρτητα από την οικονομική μου κατάσταση/ακόμη και όταν είμαι μόνη -ΑΥΤΑ ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΓΕΝΙΚΗ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ- 

ή τους άλλους/αγαπώ το σύντροφό μου ακόμη και όταν - Ή ΜΕ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΟ ΝΑ ΒΙΩΣΩ ΤΗΝ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ Η’ ΝΑ ΒΡΩ ΤΙΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΙΣ 

Γ Επίπεδο - επιλέγω κατεύθυνση / αν έχω αντίσταση στην αφάλεια ‘όχι σε σεισμούς’ είτε πάω στο ‘νοιώθω ασφαλής σε κάθε περίπτωση’ είτε στο ‘νοιώθω ασφαλής ακόμη και σε σεισμούς’. ΔΥΟ ΓΡΑΜΜΕΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΦΟΒΟ: ή νοιωθω σίγουρις κ ασφαληλς όταν οδηγά επικίνδυνα ή νοιώθω ασφάλεια να μιλήσω και να βάλω τα όρια μου όταν οδηγά επικίνδυνα. 

Η λογική του παιδιού: πάντα φταίω / όταν το εγκαταλείπουν / όταν έχουν συναιθηματικά προβλήματα / όταν δεν εκφράζουν στοργή, όταν αρρωσταίνουν ή πεθαίνουν, τσακώνονται.  ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: φταίω , δεν αξίζω κάτι άλλο , πάντα έτσι θα είναι η ζωη μου. (δεν αγαπώ/βασίζομαι/δένομαι γιατί θα εγκαταλειφθώ).

Τα συναισθήματα δεν ενεργοποιούνται από τη λογική αλλά από τα ενεργειακά πεδία. (ΕΞΑΣΚΗΘΕΙΤΕ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΜΕ ΤΑ ΒΙΝΤΕΟ ΤΟΥ EFT).

Στο τέλος κλείνω με 5 λόγους ‘γιατί' ισχύει η επιβεβαιώση. (όχι ‘πότε’ αλλα’ ‘γιατί').

Άσκηση: σημειώσεις σελ 35 - δέχομαι κ αγαπώ τον εαυτό μου σε κάθε περίπτωση ... (20 φορές ή 20 λεπτά) / μετά κάνουμε ζευγάρια και βρίσκουμε την ανάγκη κ την πεποίθηση (θα βγουν οι κοινές πεποιθήσεις που θα επαναλαμβάνονται). / μετά αποφασίζουμε για την επόμενη προσωπική επιβεβαίωση που θα δουλευτεί κατά τη διάρκεια της εβδομάδας.

(ΕΧΩ ΗΔΗ ΦΤΙΑΞΕΙ ΤΗ ΧΑΛΑΡΩΣΗ ΜΕ ΤΑ ΜΥΝΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΑΚΟΥΣΕΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΟΤΑΝ ΘΑ ΕΧΕΙ ΧΑΛΑΡΩΣΕΙ)