bob

Επικαλούμαι όλες τις θετικές πνευματικές δυνάμεις του σύμπαντος ,
να εισέρχονται στο χώρο που βρίσκομαι, μέσα στο σώμα μου , το νου μου,
να με προστατεύουν, να με καθοδηγούν, να με ευλογούν.

Να προστατεύουν, να καθοδηγούν να ευλογούν τα παιδιά μου
και όλους του ανθρώπους πάνω στη γη.

Ευχαριστώ και ευγνωμονώ

Αγαπημένο μου υποσυνείδητο,
Σε ευχαριστώ,
που θα φέρεις στην επιφάνεια,
αυτό που χρειάζομαι να δουλέψω
και αυτό που μπορώ να διαχειριστώ.

ευχαριστώ


βασικές τεχνικές: https://www.armonikizoi.com/el/2016/bo

=============================

ΘΕΜΕΛΙΩΔΕΣ ΜΑΘΗΜΑ ΖΩΗΣ # 7

ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΟΡΙΩΝ

=============================

Εκφράζοντας την ατομικότητα μας μέσα από τα όρια.

Το μάθημα αυτό επιλέγεται συνήθως από γυναίκες οι οποίες ως θεραπεύτριες έχουν αξιοθαύμαστη ενσυναίσθηση. Μπαίνουν εύκόλα μέσα στα συναισθήματα των άλλων, νιώθουν μοτίβα σκέψεων και συμπεριφορών και αισθάνονται τόσο έντονα την ενέργεια γύρω τους που δεν ξεχωρίζουν την δική τους ενέργεια από την ενέργεια των άλλων, νομίζοντας ότι είναι δική τους. Για το λόγο αυτό έχουν δυσκολίες να θέσουν τα όρια τους και για τον ίδιο λόγο έλκουν στην ζωή τους μάστερ χειραγωγούς.

Η πρωταρχική τους πρόκληση βρίσκεται στο να θέσουν γερά όρια για τον εαυτό τους, αλλά άλλο τόσο αναγκαίο είναι να καθορίσουν ποιός είναι ο εαυτός τους.

Το κλειδί για να γίνουμε μάστερ στο μάθημα αυτό είναι να θέτουμε τον εαυτό μας πρώτο, σε όλες τις περιστάσεις.

Η διαφορά από τον εγωιστή που επίσης θέτει τον εαυτό του πρώτο από όλους είναι ότι ο εγωιστής το κάνει σε βάρος των άλλων ενώ ο δεύτερος επιθυμεί να γεμίσει τον εαυτό του ώστε να έχει ακόμη περισσότερα να δώσει στους γύρω του.

Η αληθινή μας ουσία αποτελείται από ενέργεια και το ενεργειακό μας πεδίο είναι το θεμέλιο της ταυτότητας μας.

Ο τρόπος που αλληλεπιδρούμε με το σύμπαν γύρω μας εξαρτάται άμεσα από το ενεργειακό μας πεδίο. Είναι σημαντικό να παρατηρούμε άγρυπνα τι μπορεί να το διαφοροποιεί.

Συνεπώς, κάθε εμπειρία ή πληροφορία που εισέρχεται στο ενεργειακό μας πεδίο, μας διαφοροποιεί και είναι ακόμη σημαντικότερο να επιλέγουμε τι θα κρατήσουμε ή θα μετασχηματίσουμε από τη μία μορφή σε άλλη.

Ένας από τους λόγους της δυσκολίας στο συγκεκριμένο μάθημα είναι επειδή δεν ξέρουν που τελειώνει το δικό τους ενεργειακό πεδίο και που αρχίζει των άλλων και ακριβώς λόγω αυτής της ακραίας ευαισθησίας αυτοί οι ανθρώποι γίνονται ιδιαίτερα καλοί θεραπευτές.

Ωστόσο, η πιο δυνατή λέξη που πρέπει να μάθουν να χρησιμοποιούν είναι «Όχι» και να μάθουν να ορίζουν τα όρια τους απέναντι σε μάστερ χειραγωγούς που έλκουν στη ζωή τους. Δηλ. ανθρώπους οι οποίοι έχουν την τάση να ασκούν επιρροή στην συμπεριφορά των άλλων, να αφαιρούν τη δύναμη των άλλων επιβάλλοντας τις δικές τους πεποιθήσεις ή προσδοκίες.

Η πιο σταθερή αντιμετώπιση του μαθήματος αυτού από ανθρώπους που το έχουν επιλέξει είναι να ικανοποιούν πρώτα τις δικές τους ανάγκες και όχι διαρκώς να βάζουν τελευταίο τον εαυτό τους.

Μια σημαντική φράση που μπορεί να λέμε συχνά από μέσα μας ή/και απ'έξω μας. «Αυτό είναι δικό μου, αυτό είναι δικό σου (ότι είναι αυτό, ανάγκη, πεποίθηση, γνώμη κλπ). Δεν θα σταματήσω να έχω επίγνωση της ενέργειας σου (που πηγάζει από αυτό) αλλά θα δεν θα αναλάβω την ευθύνη για τις δικές σου αισθήσεις ή συναισθήματα».

VII. Καθορισμός ορίων με αγάπη. Σεβόμενοι και Εκφράζοντας την Μοναδικότητα μας.

Ποιες είναι οι περιπτώσεις όπου δυσκολευόμαστε να θέσουμε όρια σε αυτά που μπορούμε να δεχτούμε από τους άλλους ή αυτά που μπορούμε να δώσουμε ή να προσφέρουμε;

Όταν δεν έχουμε αρκετή ενέργεια, είμαστε κουρασμένοι ή νιώθουμε σύγχυση.

Όταν φοβόμαστε ότι θα έρθουμε σε σύγκρουση με τον άλλον.

Όταν φοβόμαστε ότι θα χάσουμε την αγάπη και την αποδοχή του άλλου.

Όταν έχουμε εσωτερική σύγκρουση και έχουμε διχασμένες ανάγκες.

Όταν οι άλλοι είναι επιθετικοί και επικριτικοί.

Όταν πιστεύουμε ότι ο άλλος είναι αδύναμος και ότι εμείς είμαστε υπεύθυνοι για την πραγματικότητα του.

Όταν πιστεύουμε ότι η αγάπη σημαίνει να κάνουμε ότι θέλει ο άλλος και να αφήσουμε τον άλλον να κάνει ότι θέλει. Και αν δεν κάνουμε έτσι δεν είμαστε καλοί.

Όταν είμαστε εξαρτημένοι στο να είναι ο άλλος καλά για να μπορούμε να είμαστε εμείς καλά.

Ποιες είναι οι περιπτώσεις όπου δυσκολευόμαστε να θέσουμε όρια στον εαυτό μας για το καλό μας;

Όταν είμαστε προσκολλημένοι σε κάτι και έχουμε εθισμό. (Σε τι;)

Όταν έχουμε ένα προγραμματισμό που μας κάνει να νιώθουμε καταπίεση και στέρηση όταν δεν έχουμε αυτά που θέλουμε.

Όταν έχουμε την πεποίθηση ότι κινδυνεύει η ελευθερία μας. Η ελευθερία να κάνουμε τι;

Όταν κάποιος άλλος θέλει να κάνουμε κάτι. Ακόμα κι αν το θέλουμε και εμείς.

Ποιες είναι οι περιπτώσεις όπου δυσκολευόμαστε να σεβόμαστε τα όρια των άλλων;

Όταν έχουμε αρνητικά συναισθήματα προς τον άλλον.

Όταν η προσκόλληση μας είναι πολύ δυνατή και δεν μπορούμε να λογαριάσουμε τις ανάγκες των άλλων.

Όταν ο άλλος δεν σέβεται τις δικές μας ανάγκες ή όρια.

Ποιες είναι οι εσωτερικές αιτίες που μας εμποδίζουν να σεβόμαστε τα δικά μας όρια και των άλλων;

Πεποιθήσεις που δημιουργούν Αλληλεξάρτηση, που εμποδίζει την δημιουργία ορίων με αγάπη:

1. Είμαι υπεύθυνος για την πραγματικότητα των άλλων, για την ασφάλεια, ευτυχία, υγεία, επιτυχία, ικανοποίησή τους κλπ. (Γιατί;)

2. Οι άλλοι είναι ανίκανοι, ανάξιοι, χωρίς εσωτερική καθοδήγηση και δεν μπορούν να κατευθύνουν σωστά τη ζωή τους. Με χρειάζονται. (Γιατί;)
3. Αν οι άλλοι δεν είναι καλά, ευτυχισμένοι, επιτυχημένοι, ικανοποιημένοι, κλπ, τότε εγώ είμαι αποτυχημένος. (Γιατί;)

4. Αν οι άλλοι δεν είναι καλά, ικανοποιημένοι κλπ., δεν αξίζω. (Γιατί;)

5. Αν οι άλλοι δεν είναι καλά και ευτυχισμένοι, δεν έχω και εγώ το δικαίωμα να είμαι καλά και ευτυχισμένος. (Γιατί;)
6.
Αν κάποιος που αγαπώ δεν είναι καλά, υποφέρει ή είναι δυστυχισμένος, δεν πρέπει ούτε εγώ να είμαι καλά ή ευτυχισμένος. (Γιατί;)
7. Η αξία μου εξαρτάται από αυτό που σκέφτονται οι άλλοι για μένα
και από το πόσο ικανοποιημένοι είναι μαζί μου. (Γιατί;)

8. Η αξία μου εξαρτάται από την επιτυχία των προσπαθειών μου για ευτυχία, υγεία, οικονομική άνεση, κοινωνική αποδοχή, επαγγελματική επιτυχία κλπ. (Γιατί;)

9. Χωρίς τους άλλους δεν μπορώ να:
α. Νιώθω ασφαλής. (Γιατί;)
β. Νιώθω κοινωνικά αποδεκτός. (Γιατί;)
γ. Eπιτύχω. (Γιατί;)
δ. Xαίρομαι. (Γιατί;)
ε. Eίμαι σίγουρος τι πρέπει να κάνω. (Γιατί;)
στ. Eίμαι ευτυχισμένος (Γιατί;)

10. Οι άλλοι είναι υπεύθυνοι για:
α. Την ευτυχία μου. (Γιατί;)
β. Την ασφάλειά μου. (Γιατί;)
γ. Την ικανοποίησή μου. (Γιατί;)
δ. Την επιτυχία μου. (Γιατί;)
ε. Την υγεία μου. (Γιατί;)

  1. Επειδή το έχουμε επιλέξει σαν Σφραγίδα.
  1. Επειδή το έχουμε επιλέξει σαν Μήτρα.

Παιδικές Εμπειρίες και συμβάσεις ψυχής που μπορεί να έχουμε επιλέξει ώστε να δημιουργήσουμε την σφραγίδα ή να δυναμώσουμε την μήτρα. (Ποιες είναι αυτές τις εμπειρίες;)

Επέλεξες (συμφώνησες) να σε μαλώσουν και να σε απορρίψουν όταν έκφρασες ανάγκες σαν παιδί;

Επέλεξες (συμφώνησες) να σε καταπιέσουν;

Επέλεξες (συμφώνησες) να σου πουν ότι δεν έχεις δικαιώματα σαν παιδί;

Επέλεξες (συμφώνησες) να σου ικανοποιήσουν όλες τις ανάγκες σου;

Επέλεξες (συμφώνησες) να πληγωθείς όταν έκανες κάτι διαφορετικό;

Επέλεξες (συμφώνησες) να μην έχεις το δικό σου χώρο (υλικό ή και συναισθηματικό);

Επέλεξες (συμφώνησες) να αγνοούν τις ανάγκες σου;

Τι μπορούμε να κάνουμε;

  1. Να σταματήσουμε να εξαρτιόμαστε από κάποιον άλλον για την ασφάλεια, την αξία και την ευτυχία μας.

    2. Να σταματήσουμε να αισθανόμαστε υπεύθυνοι για την πραγματικότητα κάποιου άλλου.

Μερικά παραδείγματα που μπορεί να βοηθήσουν:

1. Όταν προσπαθούμε να είμαστε λιγότερο εξαρτημένοι, φοβόμαστε ίσως ότι:

α. Οι άλλοι μπορεί να μην μας αγαπούν, να μην μας προσέχουν αν δεν εξαρτιόμαστε από αυτούς.

β. Αυτή η αλλαγή, θα παρερμηνευθεί ως αδιαφορία ή έλλειψη αγάπης.

γ. Οι άλλοι θα πληγωθούν.

δ. Θα μας κατακρίνουν ότι δεν αγαπάμε, δεν ενδιαφερόμαστε.

ε. Οι άλλοι θα θυμώσουν.

στ. Δεν θα ξέρουμε τι να κάνουμε, αν δεν έχουμε αυτό το πρόβλημα.

ζ. Δεν θα τα καταφέρουμε χωρίς την υποστήριξη κάποιου άλλου σ' αυτό το θέμα.
η. Άλλο ____

2. Όταν εργαζόμαστε για την απελευθέρωση από την ευθύνη για την πραγματικότητα των άλλων (υγεία, επιτυχία, ικανοποίηση, ευτυχία τους κλπ.) μπορεί να φοβόμαστε ότι:

α. Θα παρερμηνευθεί ως αδιαφορία ή έλλειψη αγάπης.

β. Οι άλλοι θα πληγωθούν.

γ. Θα μας κατακρίνουν πως δεν ενδιαφερόμαστε ή πως δεν τους αγαπάμε.

δ. Δεν θα τα καταφέρουν χωρίς εμάς.

ε. Θα θυμώσουν.

στ. Δεν θα ξέρουμε τι να κάνουμε αν δεν ασχολούμαστε με τις ανάγκες και τα προβλήματά τους.

ζ. Δεν θα είμαστε καλοί άνθρωποι (μητέρες, πατέρες, αδέλφια, παιδιά, φίλοι).

η. Κάτι κακό μπορεί να τους συμβεί.
θ. Άλλο____

==========================

ΣYMΠTΩMATA AΛΛHΛEΞAPTHΣHΣ

v Χρειαζόμαστε την έγκριση του άλλου. Φοβόμαστε την απόρριψή του.

v Δεν μπορούμε να νιώσουμε καλά, αν ο άλλος δεν νιώθει καλά.

v Χρειαζόμαστε να λύσουμε το πρόβλημα του άλλου γι' αυτόν.

v Δεν μπορούμε να είμαστε ευτυχισμένοι, παρά μόνον όταν ο άλλος είναι ευχαριστημένος μαζί μας.

v Χρειαζόμαστε να προστατεύουμε τον άλλον ή να μας προστατεύει.

v Έχουμε ανάγκη τον άλλον για να μπορούμε να νιώθουμε ασφαλείς, άξιοι και ευτυχισμένοι.

v Φοβόμαστε να πούμε την αλήθεια - O άλλος μπορεί να πληγωθεί ή να θυμώσει.

v Χάνουμε την επαφή μας με τις προσωπικές μας ανάγκες και ζούμε μέσα από τις ανάγκες του άλλου.

v Δεν μπορούμε να φανταστούμε ότι θα ζήσουμε χωρίς τον άλλον.

v Συναγωνιζόμαστε για την απόκτηση δύναμης και αξίας.

v Αποφεύγουμε να συμμετέχουμε στα ενδιαφέροντα του άλλου.

========================

ΣYMΠTΩMATA AΛΛHΛOΣYMΠAPAΣTAΣHΣ

v Δεχόμαστε τον εαυτό μας και τον άλλον.

v Θέλουμε ο άλλος να είναι καλά και μπορούμε να είμαστε και εμείς καλά, ακόμα κι όταν αυτός δεν μπορεί ή δεν θέλει να είναι καλά.

v Βοηθάμε τον άλλον, με τον καλύτερο τρόπο που μπορούμε, και δεν αναλαμβάνουμε την ευθύνη για την επίλυση των προβλημάτων του.

v Θέλουμε ο άλλος να είναι ευχαριστημένος και μπορούμε να είμαστε ευτυχισμένοι, ακόμα κι αν αυτός δεν είναι.

v Έχουμε πίστη στην αμοιβαία ικανότητά μας να προστατεύουμε τον εαυτό μας.

v Νιώθουμε εσωτερικά ασφαλείς, σίγουροι και ευτυχισμένοι.

v Επικοινωνούμε με ειλικρίνεια σε όλες τις περιπτώσεις.

v Προσπαθούμε να βρούμε μια δίκαιη ισορροπία στην ικανοποίηση των αναγκών μας.

v Θέλουμε να είμαστε μαζί και απολαμβάνουμε ο ένας την συντροφιά του άλλου, αλλά μπορούμε να δεχτούμε και το να μην είμαστε μαζί.

v Ενθαρρύνουμε ο ένας τον άλλον.

v Συμμετέχουμε ο ένας στα ενδιαφέρονται του άλλου.

Πιθανές αιτήσεις:

Χρειάζομαι να πας στο μαγαζί για μένα.

Χρειάζομαι να μου δανείσεις χρήματα 100 εύρω.

Θα έρθουμε να σας κάνουμε επίσκεψη απόψε.

Χρειάζομαι να φυλάς το σκύλο μας για το Σαββατοκύριακο.

Χρειάζομαι το αυτοκίνητο σου το Σάββατο.

Σας περιμένουμε στο σπίτι μας την Κυριακή.

Χρειάζομαι να φυλάς τα παιδιά μας το ΣΚ.

Φαντάζομαι ότι θα έρθεις στην γενέθλια μου.

Βασίζομαι στην βοήθεια σου με το κήπο αύριο.

Έλα, πάμε σινεμά.

___________________________________

___________________________________

Χρειάζομαι να με βοηθάς με τα πιάτα.

Θα ήθελα να με προσέχεις όταν σου μιλάω.

___________________________________

___________________________________

=============================

ΜΕ ΤΡΙΑ ΑΤΟΜΑ - ΔΥΟ ΡΟΛΟΙ (ΘΑ ΔΟΚΙΜΑΣΕΤΕ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΥΟ ΘΕΣΕΙΣ) ΚΑΙ Ο ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ

ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ 1 - ΗΣΥΧΙΑ Ή ΣΚΥΛΟΣ

Ο/Η Α' ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΗΣΥΧΙΑ ΣΤΙΣ ΩΡΕΣ ΗΣΥΧΙΑΣ.

Ο Β' ΠΟΥ ΜΕΝΕΙ ΔΙΠΛΑ ΑΚΡΙΒΩΣ ΑΠΟ ΤΟΝ Α' ΕΧΕΙ ΕΝΑ ΣΚΥΛΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΛΕΓΞΕΙ ΚΑΙ ΓΑΒΓΙΖΕΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ Ο Α' ΝΑ ΚΟΙΜΗΘΕΙ.

ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ 2 - ΗΣΥΧΙΑ Ή ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΙΝΗΣΗΣ

Ο/Η Α' ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΗΣΥΧΙΑ ΤO ΒΡΑΔΥ ΓΙΑ ΝΑ ΚΟΙΜΗΘΕΙ.

Ο/Η Β' ΠΟΥ ΜΕΝΕΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟΝ Α' ΣΤΗΝ ΠΟΛΥΚΑΤΟΙΚΙΑ ΔΟΥΛΕΥΕΙ ΒΡΑΔΙΑ ΚΑΙ ΓΥΡΙΖΕΙ ΣΤΙΣ 4 ΤΟ ΠΡΩΙ ΚΑΙ ΚΑΝΕΙ ΑΡΚΕΤΟ ΘΟΡΥΒΟ ΠΡΙΝ ΤΑΚΤΟΠΟΙΗΘΕΙ. ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΜΟΚΕΤΑ ΚΑΙ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ΟΤΙ ΚΑΝΕΙ.

ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ 3 - ΝΑ ΒΓΑΙΝΟΥΜΕ Ή ΝΑ ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ

Ο/Η Α' ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΒΓΑΙΝΕΙ ΣΥΧΝΑ ΚΑΙ ΝΑ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΙΛΑΕΙ.

Ο/Η Β' , ΣΥΝΤΡΟΦΟΣ ΤΗΣ / ΤΟΥ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΒΓΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΟΥΤΕ ΝΑ ΜΙΛΑΕΙ ΠΟΛΥ.

ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ 4 - ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ Ή ΗΣΥΧΙΑ

Ο/Η Α' ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΒΛΕΠΕΙ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΚΑΠΟΙΕΣ ΩΡΕΣ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ .

Ο/Η Β' , ΣΥΝΤΡΟΦΟΣ ΤΗΣ / ΤΟΥ ΑΝΑΣΤΑΤΩΝΕΤΑΙ ΟΤΑΝ Η ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΝΟΙΚΤΗ.

ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ 5 - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Ή ΑΝΕΣΗ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

Ο/Η Α' ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΜΕ ΤΟ ΝΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΕΙ ΤΑ ΕΞΟΔΑ, ΑΓΟΡΕΣ, ΙΣΩΣ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΤΟΥ ΡΕΥΜΑΤΟΣ, ΝΕΡΟΥ, ΚΤΛ.

Ο/Η Β' , ΣΥΝΤΡΟΦΟΣ ΤΗΣ / ΤΟΥ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΕΙ ΤΙΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ, ΚΙΝΗΣΕΙΣ Ή ΑΝΕΣΕΙΣ.

ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ 6 - ΚΑΘΑΡΟ ΣΠΙΤΙ Ή ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΓΙΑ ΑΛΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ

Ο/Η Α' ΘΕΛΕΙ ΕΝΑ ΠΟΛΥ ΚΑΘΑΡΟ ΚΑΙ ΤΑΚΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΣΠΙΤΙ ΚΑΙ ΘΕΛΕΙ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ / ΤΗΣ Β'.

Ο/Η Β' , ΣΥΝΤΡΟΦΟΣ ΤΗΣ / ΤΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΑΝΑΓΚΗ ΣΤΟΝ ΙΔΙΟ ΒΑΘΜΟ.

ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ 7 - ΕΛΕΓΧΟΣ Ή ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

Ο/Η Α' ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΕΛΕΓΞΕΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΙΟ ΠΟΛΥ ΚΑΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΖΟΝΤΑΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΝ ΑΥΤΟ ΠΟΥ «ΠΡΕΠΕΙ».

Ο/Η Β' , ΣΥΝΤΡΟΦΟΣ ΤΗΣ / ΤΟΥ ΦΟΒΑΤΑΙ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΘΑ ΠΛΗΓΩΣΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΕΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ.

ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ 8 - ΤΡΥΦΕΡΟΤΗΤΑ - ΕΡΩΤΙΚΗ ΕΠΑΦΗ - ΔΕΝ ΤΟ ΝΙΩΘΩ

Ο/Η Α' ΘΕΛΕΙ ΠΕΡΣΣΟΤΕΡΗ ΤΡΥΦΕΡΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΡΩΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΗΝ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΝ Β'

Ο/Η Β' , ΣΥΝΤΡΟΦΟΣ ΤΗΣ / ΤΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΑΝΑΓΚΗ.

ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ 9 - ΑΠΟΛΥΤΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Ή ΝΑ ΓΥΡΙΖΕΙ ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ 11:00 Μ.Μ.

Ο/Η Α' ΤΟ ΠΑΙΔΙ (15 ΧΡΟΝΩΝ) ΤΟΥ Β', ΘΕΛΕΙ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΝΑ ΓΥΡΙΣΕΙ ΟΠΟΙΑ ΩΡΑ ΘΕΛΕΙ ΤΗΝ ΝΥΧΤΑ.

Ο/Η Β' , Ο ΓΟΝΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ 11:00 Μ.Μ.

ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ 10 - ΕΜΕΝΑ Ή THN ΠΕΘΕΡΑ / ΠΕΘΕΡΟΣ

Ο/Η Α' ΘΕΛΕΙ ΤΟΝ Β' ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΤΟΥ / ΤΗΣ ΘΕΣΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΗΣ ΠΕΘΕΡΑΣ/ ΤΟΥ ΠΕΘΕΡΟΥ.

Ο/Η Β' , Ο ΣΥΝΤΡΟΦΟΣ ΕΧΕΙ ΔΥΣΚΟΛΙΑ ΝΑ ΠΑΡΕI ΠΑΝΤΑ ΤΗΝ ΘΕΣΗ ΤΟΥ / ΤΗΣ ΣΥΝΤΡΟΦΟΥ ΤΟΥ.

ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ 11 - ΚΑΠΝΙΖΩ Ή ΑΝΑΠΝΕΩ

Ο/Η Α' ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΚΑΠΝΙΖΕΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ Ή ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ.

Ο Β' ΠΟΥ ΜΕΝΕΙ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΣΠΙΤΙ Ή ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΝΟΧΛΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΠΝΟ.

ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ 12 - ΑΡΜΟΝΙΚΗ ΖΩΗ Ή ΕΜΕΝΑ

Ο/Η Α' ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΣΕ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΤΗΣ ΑΡΜΟΝΙΚΗΣ ΖΩΗΣ.

Ο Β' ΣΥΝΤΡΟΦΟΣ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΤΗΝ / ΤΟΝ Α' ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΣΕ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΤΗΣ ΑΡΜΟΝΙΚΗΣ ΖΩΗΣ.

ΑΛΛΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ

Α. _____________________________________________

________________________________________________

Β. _____________________________________________

________________________________________________

=======================

Τι δεν θέλω να κάνω.

Σε σχέση με τι και σε ποιον θα ήθελες να εκφράσεις ότι προτιμάς να μην κάνεις κάτι.

Σε ποιον ____________________________________

Τι είναι αυτό που προτιμάς (κατά καιρούς τουλάχιστον) να μην κάνεις; ___________________

___________________________________________

___________________________________________

Τι νιώθεις και τι πιστεύεις που σε κάνει να μην θέλεις να το κάνεις αυτό; ___________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

Γράψε εδώ μια επικοινωνία με τον άλλον εξηγώντας του όλα αυτά:

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

Τι δεν θέλω να μην κάνω.

Σε σχέση με τι και σε ποιον θα ήθελες να εκφράσεις ότι θα ήθελες να κάνεις κάτι.

Σε ποιον ____________________________________

Τι είναι αυτό που θέλεις να κάνεις; _______________

___________________________________________

___________________________________________

Τι νιώθεις και τι πιστεύεις που σε κάνει να θέλεις να το κάνεις αυτό; ______________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

Γράψε εδώ μια επικοινωνία με τον άλλον εξηγώντας όλα αυτά:

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

=========================

Τι δεν μπορώ να δεχτώ πια από τον άλλον ή τι χρειάζομαι από τον άλλον.

Ποια είναι μια συμπεριφορά του άλλου που σε ενοχλεί;

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

Τι νιώθεις και τι πιστεύεις που σε κάνει να νιώθεις έτσι; ____________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

Άρα τι χρειάζεσαι από τον άλλον; ___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

Γράψε εδώ μια επικοινωνία με τον άλλον εξηγώντας του όλα αυτά:

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

___________________________________________

EΠIKOINΩNΩNTAΣ ΓIA THN EΠIΣTPOΦH TΩN KΛEIΔIΩN

«Αγαπημένε /η μου .............................

Σου γράφω τώρα, επειδή έχω ανακαλύψει κάτι πολύ σημαντικό για τους δύο μας και τη σχέση μας. Ανακάλυψα ότι όλον αυτόν τον καιρό ένιωθα υπεύθυνος /η για την ευτυχία, ευημερία, ασφάλεια, επιτυχία, ικανοποίησή σου και ...............................

Τώρα, όμως, συνειδητοποιώ ότι επειδή νιώθω υπεύθυνος /η για όλα αυτά, δημιουργούνται οι εξής αρνητικές επιπτώσεις σε μένα:

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________

Πιστεύω επίσης, ότι δημιουργούνται και οι ακόλουθες αρνητικές επιπτώσεις σε σένα και τη σχέση μας:

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________

Έτσι λοιπόν πιστεύω ότι, για τους παραπάνω λόγους, θα είναι πολύ καλύτερο για μένα να σου επιστρέψω το κλειδί της ευθύνης για τη δική σου .............................. και ............................. και .................................

____________________________________________________________________________________________________________________________________

Θέλω να σου πω ότι πραγματικά σε αγαπάω και ότι δεν θα πρέπει να παρεξηγήσεις τα λόγια μου, επειδή δεν σημαίνουν τίποτε περισσότερο απ' ότι λέω. Επίσης, έχω μερικούς/ες ............................. (φόβους, συγκρούσεις, επιφυλάξεις, αντιστάσεις, αμφιβολίες) γι' αυτή την αλλαγή μου. Είναι οι ακόλουθοι/ες:

____________________________________________________________________________________________________________________________________

Και αυτός είναι ο λόγος που χρειάζομαι τη βοήθειά σου σ' αυτή την αλλαγή. Θα μπορούσες να με βοηθήσεις με τους παρακάτω τρόπους:

____________________________________________________________________________________________________________________________________

Θέλω να σου επισημάνω ότι είναι πάρα πολύ σημαντικό για μένα να ακούσω πώς νιώθεις γι' αυτά που σου είπα και για τις αλλαγές που θα ήθελα να κάνουμε».

EΠIKOINΩNONTAΣ ΓIA THN ΠAPAΛABH TΩN KΛEIΔIΩN

«Αγαπημένε /η μου .........................

Σου γράφω τώρα, επειδή πιστεύω ότι έχω ανακαλύψει κάτι πολύ σημαντικό που επηρεάζει τους δύο μας και τη σχέση μας. Ανακάλυψα ότι εξαρτώμαι από σένα για την αξία, ευτυχία, ευχαρίστηση, ασφάλεια, επιτυχία, ικανοποίηση και .......................................... μου.

Τώρα συνειδητοποιώ ότι αυτή η εξάρτησή μου από σένα για όλα αυτά έχει τις ακόλουθες αρνητικές επιπτώσεις για μένα:

____________________________________________________________________________________________________________________________________

Πιστεύω επίσης, ότι έχει τα ακόλουθα αρνητικά αποτελέσματα και για σένα και για τη σχέση μας:

____________________________________________________________________________________________________________________________________

Έτσι λοιπόν πιστεύω ότι, για τους παραπάνω λόγους, θα είναι πολύ καλύτερο για μένα να πάρω πίσω από σένα το κλειδί της ευθύνης για ................................. και ............................... και

____________________________________________________________________________________________________________________________________

Θέλω να σου πω ότι πραγματικά σε αγαπάω και ότι δεν θα πρέπει να παρεξηγήσεις τα λόγια μου, επειδή δεν σημαίνουν τίποτε περισσότερο από ότι λέω. Επίσης, έχω μερικούς/ες ............................. (φόβους, συγκρούσεις, επιφυλάξεις, αντιστάσεις, αμφιβολίες) γι' αυτή την αλλαγή. Είναι οι ακόλουθοι/ες:

____________________________________________________________________________________________________________________________________

Γι' αυτό θα χρειαστώ τη βοήθειά σου γι' αυτή την αλλαγή. Θα μπορούσες να με βοηθήσεις με τους παρακάτω τρόπους:

_______________________________________________________________________________________________________________________________________

Είναι πάρα πολύ σημαντικό για μένα να ακούσω πώς νιώθεις γι' αυτά που σου είπα και για τις αλλαγές που θα ήθελα να κάνουμε».

=======================================

Αφού έχουμε αναλύσει ξεκάθαρα και με σαφήνεια τι θέλουμε να κάνουμε και έχουμε πάρει την απόφασή μας, είμαστε έτοιμοι να εκφράσουμε αυτές τις σκέψεις μας στο ψυχόδραμα που αποκαλούμε «Το ψυχόδραμα των κλειδιών».

Μία Πολύ Σημαντική Σημείωση

Επειδή αυτές οι λανθασμένες έννοιες της ευθύνης είναι πολύ βαθιά χαραγμένες στο κοινωνικό μας υποσυνείδητο μπορεί, αρχικά, κάποιοι να παρεξηγήσουν τα συναισθήματα και τις προθέσεις μας. Έχουμε τόσο πολύ ταυτίσει την αγάπη με την προσκόλληση και την εξάρτηση που είναι δύσκολο, για μερικούς από μας, να δούμε την αγάπη στην ανεξαρτησία. Γι' αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό τόσο το να επαναλαμβάνουμε συχνά στον άλλον ότι τον αγαπάμε και νοιαζόμαστε γι' αυτόν όσο και να του το δείχνουμε και με τις πράξεις μας.

Xρειάζεται επίσης να είμαστε υπομονετικοί και να μην χάνουμε την ηρεμία και την αγάπη μας με πιθανές αρνητικές αντιδράσεις των άλλων. (Εφαρμόστε EFT όταν εμφανίζονται και σε εσάς αρνητικές αντιδράσεις). Να είμαστε υπομονετικοί και να εξηγούμε, όσες φορές χρειάζεται, με ήρεμο τρόπο, χωρίς να υποχωρούμε ή να ενδίδουμε σε παλιούς προγραμματισμούς και συμπεριφορές του παρελθόντος. Να είμαστε ξεκάθαροι και ήρεμοι σ' αυτή τη σταδιακή διαδικασία, που μοιάζει πολύ και για τα δύο μέρη με μια οδυνηρή εγχείρηση, στην οποία αφαιρούνται λανθασμένες πεποιθήσεις που κρύβονται βαθιά μέσα μας.

Δεν πρέπει όμως να χρησιμοποιήσουμε αυτές τις ιδέες ως δικαιολογία για να αγνοήσουμε τις πραγματικές ευθύνες που έχουμε στην οικογένειά μας ή την επαγγελματική μας ζωή.

=============================

Πιθανά μαθήματα σε σχέση με τον καθορισμό ορίων:

Δημιουργώ με αγάπη όρια που αντιπροσωπεύουν τον ανώτερο εαυτό μου. (Γιατί;)

Εκφράζω τις ανάγκες μου με αγάπη. (Γιατί;)

Το βρίσκω εύκολο να καθορίσω άνετα και με αγάπη το τι μπορώ και τι δεν μπορώ να αποδεχτώ και να κάνω. (Γιατί;)

Σέβομαι τους καθορισμούς ορίων των άλλων για το τι μπορούν και τι δεν μπορούν να αποδεχτούν και να κάνουν. (Γιατί;)

Συγκεκριμένα, μπορώ άνετα και με αγάπη να καθορίσω τα όριά μου σχετικά με ______. (Γιατί;)

Συγκεκριμένα, σέβομαι τα όρια του/της _________ (άτομο) σχετικά με _______. (Γιατί;)

Αξίζω την αγάπη και το σεβασμό των άλλων ακόμη κι όταν λέω «όχι». (Γιατί;)

Αγαπώ και σέβομαι τους άλλους ακόμη κι όταν λένε «όχι». (Γιατί;)

Αισθάνομαι ασφαλής και αξιαγάπητος/η όταν θέτω όρια σχετικά με ____________. (Γιατί;)

Ο καθορισμός ορίων σχετικά με _____________ μού επιτρέπει να ____________. (Γιατί;)

Είναι ασφαλές να θέτω όρια σε όλες τις καταστάσεις. (Γιατί;)

Τρόποι να θεραπεύσουμε την σφραγίδα:

Με ανάλυση, αναδρομές, εσωτερικό διάλογο, EFT, BSFF, TAT, Ho'oponopono, την εξισορρόπηση του εγκεφάλου, Θεραπευτικός κώδικας και αλλαγή συμπεριφοράς.

Μήτρα

Αποδέχομαι ότι έχω δυσκολία να θέτω όρια. (Γιατί x 2; Γιατί έχω δυσκολία και γιατί το δέχομαι;)

Αποδέχομαι ότι έχω δυσκολία να θέτω όρια σχετικά με ____________. (Γιατί x 2;)

Αποδέχομαι ότι έχω δυσκολία να θέτω όρια χωρίς ενοχή ή φόβο. (Γιατί x 2;)

Αποδέχομαι ότι έχω δυσκολία να σέβομαι τα όρια των άλλων, ιδιαίτερα σχετικά με ___.(Γιατί x 2;)

Αποδέχομαι ότι έχω δυσκολία να νιώθω ασφαλής και αξιαγάπητος/η όταν θέτω όρια ή λέω «όχι».

Αποδέχομαι ότι έχω δυσκολία να αποδέχομαι τα όρια των άλλων χωρίς να νιώθω απόρριψη ή πλήγωμα.

Αποδέχομαι ότι δεν το βρίσκω εύκολο να θέτω όρια, αλλά καταφέρνω να υποτάξω αυτό το μέρος του εαυτού μου και να βρω ισορροπία. (Πως;)

Αποδέχομαι ότι οι άλλοι έχουν δυσκολία να θέτουν όρια και ότι μπορεί να νιώθουν πληγωμένοι και θυμωμένοι, επειδή κατανοώ πώς αισθάνονται.

Αποδέχομαι ότι οι άλλοι νιώθουν απόρριψη όταν θέτω όρια και μετά νιώθουν πληγωμένοι και θυμωμένοι, καθώς κατανοώ πώς αισθάνονται.

Ενώνομαι με τους άλλους που έχουν δυσκολία να θέτουν όρια και εργάζομαι μαζί τους για να βρούμε ισορροπία σεβόμενοι τις ανάγκες τις δικές μας και των άλλων. (Πως;)

Συνειδητοποιώ ότι η δυσκολία μου να θέσω όρια βασίζεται στην ψευδαίσθηση του φόβου της απόρριψης ή της σύγκρουσης ή της ενοχής.

Χρησιμοποιώ τη δυσκολία μου να θέτω όρια για να θέσω τον εαυτό μου σε καταστάσεις που θα ωφελήσουν κι εμένα και τους άλλους. (Πως;)

Χρησιμοποιώ τη δυσκολία μου να θέτω όρια για να μάθω περισσότερα για το τι την προκαλεί στην ανθρώπινη φύση μας και να διευρύνω την κατανόηση και την αυτογνωσία μου. (Τι είναι αυτό;)

Βλέπω τη δυσκολία μου να θέτω όρια και, παρόλο που είναι εκεί, δεν της επιτρέπω να ελέγχει τα λόγια και τις πράξεις μου. (Πως;)

Οι αληθινές ανάγκες μας σαν ψυχές στην εξέλιξη δεν μπορούν ποτέ να συγκρούονται. Τα όρια που αληθινά προωθούν την πορεία εξέλιξής μας δεν μπορούν ποτέ να βλάψουν κανέναν.

Τρόποι να αξιοποιήσουμε ή να υποτάξουμε την Μήτρα:

  1. Να έχω μια απασχόληση που απαιτεί να θέτω όρια με αγάπη, υπεύθυνος για ένα χώρο, να έχω πολλές ευθύνες ή να είμαι άρρωστος ή να έχω αδυναμίες και να χρειάζομαι να θέσω όρια. (Άλλα παραδείγματα;)
  2. Να έχω μια απασχόληση όπου δεν χρειάζομαι ή δεν γίνεται να καθορίσω τα όρια μου όπως όταν οι άλλοι είναι πολύ άρρωστοι. (Άλλα παραδείγματα;)

Ενεργειακή ψυχολογία
https://www.armonikizoi.com/el/2016/bo