bob 4

Επικαλούμαι όλες τις θετικές πνευματικές δυνάμεις του σύμπαντος ,
να εισέρχονται στο χώρο που βρίσκομαι, μέσα στο σώμα μου , το νου μου,
να με προστατεύουν, να με καθοδηγούν, να με ευλογούν.

Να προστατεύουν, να καθοδηγούν να ευλογούν τα παιδιά μου
και όλους του ανθρώπους πάνω στη γη.

Ευχαριστώ και ευγνωμονώ

Αγαπημένο μου υποσυνείδητο,
Σε ευχαριστώ,
που θα φέρεις στην επιφάνεια,
αυτό που χρειάζομαι να δουλέψω
και αυτό που μπορώ να διαχειριστώ
και θα με καθοδηγήσεις
να κάνω και σήμερα την εργασία που χρειάζεται.

ευχαριστώ

Η Αυτοπαρατήρηση

4. Μάθημα Αυτογνωσίας Πρώτου χρόνου νο 4 (6)
ΣΥΓΚΙΝΗΣΙΑΚΗ ΑΡΜΟΝΙΑ 

https://youtu.be/_1JeacCMCsQ

Αυτογνωσία Σελ: 42-46
Τετράδιο: 112  -116
Ψυχολογία Ευτυχίας 7-19

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ 4

  • Με ποιους τρόπους μπορούμε να παρατηρούμε τον εαυτό μας πιο αποτελεσματικά;
  • Ποια είναι τα αποτελέσματα των συναισθημάτων μας πάνω στο σώμα, στο νου και στις σχέσεις μας;
  • Από ποια συναισθήματα θέλεις να απελευθερωθείς;

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
- Ημερολόγιο συναισθημάτων

Ηχογράφηση Ομάδας: 

ΕΓΩ> Η αξία μου εξαρτάται από τις ικανότητες μου / έβαλα προϋπόθεση για την αποδοχή  να καταφέρνω πράγματα, να είμαι ικανός / αξίζω = αγάπη, σεβασμός / αν κάποιος δεν είναι ικανός, αξίζει αγάπη και αποδοχή;

Μόνοι όταν δώσεις εμπιστοσύνη στον εαυτό σου θα σε εμπιστευτούν. 

Να γράψω σχετικά με αυτό


Χαλάρωση - σκέψου την εβδομάδα που πέρασε - ποια τα συναισθήματα που μείωσαν την ηρεμία, την ευτυχία ή την αγάπη σου / μήπως φόβος, άγχος, λύπη, θυμό, απόρριψη / σκέψου το πιο έντονο συναίσθημα / τι ακριβώς έγινε? / ποιο το ερέθισμα? / είναι γνώριμο το συναίσθημα αυτό? το νοιώθεις συχνά? / τι είναι αυτό που συμβαίνει που σε κάνει να νοιώθεις έτσι? /
1- Μπορείς να δεχτείς αυτό το συναίσθημα?, ότι νοιώθεις κατά καιρούς έτσι? / δοκίμασε να το δεχτείς, ότι είναι φυσικό να νοιώθεις έτσι /
2- Μπορείς να αφήσεις το συναίσθημα αυτό? /
3- Θέλεις να αφήσεις το συναίσθημα αυτό? /
4- Πότε θέλεις να το αφήσεις? / 
Δοκίμασε να το αφήσεις, χωρίς προσπάθεια, όπως αφήνεις ένα ποτήρι σε ια επιφάνεια, ένα φύλλο να ρέει σε ένα ποτάμι  / 
αν δυσκολεύεσαι να το αφήσεις, δεν πειράζει / δοκίμασε να το αφήσεις και να μη το αφήσεις / Δέξου τον εαυτό σου όπως είσαι / έλα στην εγρήγορση και σημείωσε τα συναισθήματα και αυτά που ένοιωσες. 

ΣΥΓΚΙΝΗΣΙΑΚΗ ΑΡΜΟΝΙΑ

Είναι ο κορμός του σεμιναρίου. / Πως δημιουργείται η πραγματικότητα μας / από τον τρόπο που ερμηνεύω και αυτό που φαντάζομαι / δημιουργώ τον εσωτερικό μου κόσμο (συναισθήματα, νευρικό, ενδοκρινικό) / 

Σήμερα θα μιλήσουμε για την ερμηνεία. Τη σημασία που δίνω ή δεν δίνω πχ: εμφάνιση, γνώμη άλλου, συγκεκριμένο σύντροφο, οικονομική κατάσταση, επαγγελματική θέση. Κάθε ένας δίνει σημασία σε άλλα ανάλογα με προγραμματισμούς και πεποιθήσεις.



3 στάδια

1- αυτοπαρατήρηση / εαυτού, συναισθημάτων, αντιδράσεων, σκέψεων / πότε νοιώθω φόβο, άγχος, θλίψη θυμό / είναι αποτελέσματα προγραμματισμών και πεποιθήσεων / αν δεν θέλουμε να τα νοιώθουμε, δεν είμαστε ελεύθεροι / είναι φυσικό να έχουμε αυτά τα συναισθήματα / να δεχτώ και να αγαπώ τον εαυτό μου / είμαι ένα προγραμματισμένο ρομπότ που νοιώθει αυτά τα συναισθήματα όταν δεν θέλει. / Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ ΣΤΟΧΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ / από μηχανισμούς που μας έχουν εγκλωβίσει.

Ξεκινήστε καθημερινό ημερολόγιο / συναισθήματα θετικά και αρνητικά / συναισθηματικές στιγμές της ημέρας / 

2- αυτοανάλυση / γιατί το νοιώθω / θα σας δείξουμε τρόπους να κάνετε αυτή την ανάλυση

3- αυτομεταμόρφωση / αλλάζω τον τρόπο που αντιλαμβάνομαι τον εαυτό μου, τους άλλους, τη ζωή και νοιώθω, σκέφτομαι και αντιδρώ όπως επιθυμώ.

ΕΡΓΑΛΕΙΑ
1. το ημερολόγιο / ίσως συναντήσετε αντίσταση / ο νους είναι πονηρός και περιέχει πολλές ΑΝΤΙΦΑΣΕΙΣ που δεν μπορώ να δω αν δεν γράφω /

2.  Ερωτηματολόγια / ξεκινάμε μαζί και να συνεχίσετε στο σπίτι

3. Συζήτηση στην ομάδα

4. Χαλαρώσεις με ερωτήσεις (όπως κάναμε σήμερα) / τι συναισθήματα είχες? πόσο συχνά τα έχεις? τι συνήθως το προκαλεί? Αν ΄δέχεσαι τον εαυτό σου με αυτό το συναίσθημα (το πρώτο βήμα της απελευθέρωσης - δεν μπορώ να αλλάξω κάτι που δεν αποδέχομαι) / 'έτσι έχω προγραμματιστεί'. αξίζω αγάπη και σεβασμό ακόμη και αν έχω αυτά τα συναισθήματα, απλά δεν με συμφέρει να τα έχω / Μπορείς να το αφήσεις και αν θέλεις να το αφήσεις? / πότε θέλεις να το αφήσεις?

Επίδραση συναισθημάτων:

1. Στο ενεργειακό σώμα (τα συναισθήματα είναι ενεργειακά πεδία-καταστάσεις). Αγάπη κάνει την ενέργεια μας να απλώνεται και να εναρμονίζεται. Ο φόβος σφίγγει τα όργανα μας και η ενέργεια συρρικνώνεται, δημιουργούμε άμυνες. 

Ενεργειακό σώμα > υποθάλαμος > υπόφυση > αυτόνομο και ενδοκρινικό > όλα τα συστήματα (πεπτικό, κυκλοφορικό, ανοσοποιητικό, σκελετός κτλ)

Υγεία και ευεξία ή ψυχοσωματική ασθένεια.

Καταπιέζουμε και ευχάριστα (χαρά, αγάπη, στοργή..)

Η καταπίεση μπλοκάρει τη ροή ενέργειας.

2. Κύματα μέσα στο νου. Σαν τη θάλασσα. Χωρίς κύματα βλέπω καθαρά. Τα συναισθήματα δημιουργούν αναστάτωση, σύγχυση. Δεν βλέπω καθαρά τον εαυτό μου, τους άλλους, τους στόχους μου. Σύγχυση, μπέρδεμα και έλλειψη διαύγειας. Δεν παίρνω καλές αποφάσεις.

3. Οι σχέσεις μας. Τα συναισθήματα περνάνε στους άλλους. Θετικά ή αρνητικά. Χωρίς συναισθήματα δεν υπάρχει επαφή. Δεν τρεφόμαστε ενεργειακά. Γι αυτό μερικοί που δεν έχουν θετική συναισθηματική επαφή επιλέγουν να έχουν αρνητική (τρομοκράτης, ανακριτής). Αν τον κάνω να θυμώσει νοιώθω και μια δύναμη. Τα παιδιά έτσι παίρνουν προσοχή. 

4. Επιτρέπουν ή όχι την υπέρβαση του νου. Το σεμινάριο δεν είναι μόνο αυτογνωσιακό αλλά και πνευματικό. Χρειάζεται να ηρεμήσουμε τα συναισθήματα μας πρώτα. Μετά μπορούμε να βιώσουμε τα ανώτερα επίπεδα συνειδητότητας. 


Τρόποι χειρισμού συναισθημάτων

1. Να τα καταπιέζω. Τα αποτελέσματα τα είπαμε (αρρώστια, αποθυμένα, συγκρούσεις, μπλοκαρισμένη ενέργεια). 

2. Εκτονώνω σε εαυτό μου ή στους άλλους. Χαλάω τις σχέσεις μου. Φαύλος κύκλος. Μπορεί κάποιος να δεχτεί την καταπίεση αλλά κάποια στιγμή θα ξεσπάσει. Στην εφηβεία βλέπω το αποτέλεσμα της εκτόνωσης μας στα παιδιά μας (γίνονται τρομοκράτες ή απομακρύνονται).

ΘΑ βρούμε τρόπους να τα χειριζόμαστε θετικά, να τα κατανοούμε, να τα διοχετεύουμε και να τα εκφράζουμε χωρίς να τα καταπιέζουμε και χωρίς να τα εκτονώνουμε στους άλλους. 

Ο άλλος εισπράττει το συναίσθημα ακόμη και αν δεν το εκφράζω. 

Σελ. 114 Τετράδιο εργασίας > Η Μαρία και ο Γιάννης είναι συνδεδεμένοι σαν με συγκοινωνούντα δοχεία. Η Μαρία καταπιέζει, ο Γιάννης το εκφράζει, η Μαρία νοιώθει περισσότερο αδικημένη.
Ο θυμός του Γιάννη είναι η αντανάκλαση του ανέκφραστου θυμού της Μαρίας.

Το αντίστροφο συμβαίνει με το φόβο του Γιάννη. Δεν το εκφράζει (λόγω προγραμματισμού) και το εκφράζει η Μαρία. 

Το ίδιο συμβαίνει με τα παιδιά. Ο άλλος αντιδρά όχι στη συμπεριφορά μου αλλά στα πραγματικά μου συναισθήματα προς αυτόν. 

Τα καταπιεσμένα συναισθήματα περνάνε ΕΤΣΙ ΚΙ ΑΛΛΙΩΣ στους δικούς μας ανθρώπους.

Κατάλογος συναισθημάτων σελ 116

3 κατηγορίες

Δεν υπάρχουν κακά και καλά, σωστά ή λάθος / υπάρχουν:

 1. συναισθήματα που μας ΕΝΩΝΟΥΝ με τους άλλους, 

2. συναισθήματα που δημιουργούν ΞΕΧΩΡΙΣΤΟΤΗΤΑ. Κόβουν την ενεργειακή επαφή. Δεν έχω θετικές προθέσεις προς τον άλλον.

3. Ξεχωριστότητα από τον ίδιο τον εαυτό μας. Ενοχή, αυτοαπόρριψη, ντροπή , τύψεις. Δε νοιώθω αγάπη και παραδοχή προς τον εαυτό και δεν έχω θετική ροή ενέργειας.

Θέλουμε να διαχειριστούμε αυτά που δημιουργούν ξεχωριστότητα. Που κόβουν την Ενότητα με τους άλλους και με τον εαυτό μας. 

Να
-Αναλύσω τους προγραμματισμούς που τα δημιουργούν
-Δεχτώ ότι τα έχω
-Αγαπήσω τον εαυτό μου παρόλο που τα έχω
-Συνειδητοποιήσω ότι με συμφέρει (και όλους) να απελευθερωθώ

Αυτή είναι η πρώτη μας άσκηση.

> Δες τα συναισθήματα στη λίστα



Aπόρριψη / Άγχος / Φόβος / Mειονεκτικότητα / Πλήγωμα / Aπογοήτευση / Στεναχώρια / Aνασφάλεια / Aδικία / Θυμός / Kατάθλιψη / Aγανάκτηση / Mοναξιά / Πίκρα / Zήλεια / Φθόνος / Aνάξιος(α) / Kακία / Eνοχή / Mίσος / Aυτοαπόρριψη / Nτροπή / Eιρωνία / Στέρηση / Έλλειψη σεβασμού


Πως τα δουλεύουμε

Εντόπισε τα συναισθήματα που έχεις κατά καιρούς και εμποδίζουν ευτυχία, ηρεμία ή αγάπη και επέλεξε ένα από αυτά για να δουλέψεις σήμερα.

Προχώρα στην ανάλυση:

1-Μπορώ να δεχτώ ότι ένα μέρος τους εαυτού μου νοιώθει έτσι και γιατί? 

2-Μπορώ να αφήσω το συναίσθημα αυτό και γιατί;

3-Θέλω να το αφήσω;

4-Πότε επιλέγω να το αφήσω; (χρειάζομαι να γίνει κάτι για να αφήσω το συναίσθημα; ποιες προϋποθέσεις έχω;)

ΕΓΩ:

1- Αδικία

2-Το δέχομαι επειδή το βίωσα και το βιώνω

3- Δεν θέλω να το αφήσω επειδή είναι σαν να αποδέχομαι την αδικία και να συμφωνώ

4- Όταν μου δώσουν πίσω την επιχείρηση μου και την αξιοπρέπεια μου


Από την άλλη εβδομάδα θα προσθέσουμε κι άλλες ερωτήσεις - τι ακριβώς είναι το ερέθισμα / σε ποιες περιπτώσεις το έχετε / και την άλλη εβδομάδα, τι πιστεύετε που σας δημιουργεί το συναίσθημα (πεποιθήσεις)

Σήμερα συζητάμε τις αντιστάσεις και τις δυσκολίες να αφήσουμε αυτό το συναίσθημα. 


σελ. 38 - οδηγίες για τη συζήτηση στην ομάδα.


ΟΜΑΔΑ ερωτήσεις

1. έχεις δείγματα για να φοβάσαι για υγεία? έχεις άλλα περιστατικά? / πως νοιώθει όταν τον πιέζεις / αυτό το κάνεις και με άλλους? / έχεις εμπιστοσύνη στο παιδί? / τι νοιώθεις όταν δεν δέχονται τη δική σου αλήθεια σαν σωστή? / ΓΡΑΨΕ: έχω την ανάγκη να πείθω τους άλλους ότι η αλήθεια μου είναι η μόνη /// τι υπάρχει πίσω από το θυμό? / τι κινδυνεύει?, αξία, ασφάλεια? / με ποιο τρόπο κινδυνεύει η ασφάλεια σου? / άρα αν δεν σε ακούσουν υπάρχει κίνδυνος / πόσα χρόνια συμβαίνει στη ζωή σου αυτό? / έχει γίνει ποτέ κάτι κακό? /// τι σου στοιχίζει να έχεις αυτή την ανάγκη να ελέγχεις και ο φόβος? /// σου θυμίζει κάτι ανάλογο από τα παιδικά σου χρόνια?, σου φέρθηκαν έτσι? / πήρες το μήνυμα ότι ένα παιδί δεν γνωρίζει το καλό του / ΓΡΑΨΕ: σαν παιδί πήρα το μήνυμα από τους γονείς μου ότι μόνο αυτοί γνωρίζουν τι είναι το καλό για το παιδί και όχι το παιδί / πότε άρχισες να πιστεύεις ότι εσύ είσαι αυτή που γνωρίζεις? / (όταν σπούδασα άρχισαν να με ακούνε οι γονείς μου) / το παιδί το δικό σου πότε θα μπορεί να αποφασίζει για τον εαυτό του? / Να γράψεις γύρω από αυτό το θέμα, τι θυμάσαι σαν παιδί / προγραμματίστηκες με αυτό / και τώρα σου κακοφαίνεται όταν το παιδί δεν ακούει / τι νοιώθεις όταν δεν ακούει? / (απόρριψη-δε με εμπιστεύεται) και αν δε σε εμπιστεύεται τι κινδυνεύει για εσένα? τι χάνεις? / ποιος αξίζει, αυτός που γνωρίζει ή αυτός που δεν γνωρίζει? / άρα αξίζει αυτός που γνωρίζει, αν δε σε ακούει σημαίνει ότι δεν γνωρίζεις και δεν αξίζεις.

2. Απόρριψη από τη μαμά μου / (δε θα έρθω σε εσένα, θα πάω στον αδερφό μου) / τι άλλα συναισθήματα νοιώθεις? / και τι άλλο? / όταν νιώσεις θυμό τον εκφράζεις? / εχθές τον εξέφρασες? / παλιότερα τι σε εμπόδιζε να τον εκφράσεις? / (ο πατέρας) δε σου επέτρεπε να εκφράσεις θυμό? / ένοιωθες όμως? / ΓΡΑΨΕ: σαν παιδί πίστευα ότι αν εκφράσω τα συναισθήματα μου θα είμαι κακό παιδί / ποια συναισθήματα είναι κάλο να εκφράζονται? ΓΡΑΨΕ: ούτε θυμώνω, ούτε κλαίω, ούτε παραπονιέμαι - τα καλά παιδιά δεν παραπονιούνται, δεν κλαίνε, δε θυμώνουν / Ανάγκες εκφράζουν? / να εκφραστώ, να πω τη γνώμη μου, να διεκδικήσω, να διαφωνήσω? / τι μήνυμα πήρες, αν δεν είμαι καλό παιδί τι θα χάσω? / ΓΡΑΨΕ: πρέπει να είμαι καλό παιδί για να με αγαπούν

Εσύ τώρα σαν καλό παιδί, είχες την αγάπη? / (όχι) τι κρύβεται πίσω από το χαμόγελό σου? / σου έλλειψε το χάδι? / πότε ένοιωσες σαν παιδί ότι δεν ήσουν προτεραιότητα για τη μητέρα σου? / τι ένοιωσες όταν η μαμά σου είπε ότι είσαι κακό παιδί και να μη σε παίζουνε? / πως νοιώθεις τώρα που το λες? / αν δεν κρύβεις τον πόνο σου πίσω από το γέλιο, τι θα γίνει? ΓΡΑΨΕ: ο πατέρας μου μου είπε να κρύβω τον πόνο μου, να είμαι δυνατή, άρα οι δυνατοί δεν πονάνε κι αν πονάνε δε το δείχνουν / αν το δείξουν και τους πούνε αδύναμους, τι θα χάσουνε? / (την αξία τους) / (τους αγαπώ τους ανθρώπους και ας είναι αδύναμοι) / εσένα αγαπάς?


αν δεν εκφράσω τα συναισθήματα γίνονται εστίες, μπλοκαρίσματα, δημιουργούν ψυχοσωματικά προβλήματα. Αν τα εκφράσουμε θεραπευόμαστε.


3. (άγχος) / (πολλά πράγματα, ευθύνες -δουλειά, σπίτι, παιδιά, αγχώνομαι με το παραμικρό, γίνομαι δυσάρεστος άνθρωπος) / πόσο χρονών είναι τα παιδιά? / γιατί λες ευτυχώς που έφυγε? / (τον έχω καταπιέσει) / παρατήρησα ότι αναγνωρίζεις αυτό που θεωρείς πρόβλημα, να μαζεύεις ευθύνες / σου το έχουν εκφράσει το πρόβλημα τα παιδιά? / σου είπε πως νοιώθει? / (βλέπω ότι του μεταδίδω το άγχος μου) / τι συναίσθημα είναι εδώ? / άγχος και ενοχή όταν δεν κάνω τα πράγματα όπως πρέπει / 

Πιστεύεις ότι δεν μπορείς να κάνεις διαφορετικά? / (αν δεν έχω τον έλεγχο θα πάει κάτι στραβά και θα φταίω εγώ) / ΓΡΑΨΕ: Πιστεύω ότι πρέπει να έχω τον έλεγχο γιατί αν κάτι πάει στραβά θα φταίω εγώ / είναι πεποίθηση και στάση ζωής, τι κόστος έχει για εσένα, σε βοηθάει? / (όχι αλλά δεν μπορώ να το σταματήσω) / μην κάνεις προσπάθεια να το σταματήσεις, μόνο να το παρατηρείς και να το αποδεχτείς / αν θέλεις να γράψεις πάνω σε αυτό, πως και γιατί, τι νοιώθω και τι φοβάμαι να γίνει? / αν αποφασίσει να το αλλάξεις θα γίνει / 

τι σου θυμίζει από τα παιδικά χρόνια αυτή η ευθύνη? / (μαμά ήταν αγχώδης & μου το μετέδιδε και ήταν απαιτητική) / τι απαιτούσε? / (να είμαι καλό κορίτσι) / γράψε ένα κατεβατό τι σήμαινε για τη μάνα σου το 'καλό κορίτσι') / αν δεν ήσουν καλό κορίτσι τι κίνδυνος υπήρχε? / ΓΡΑΨΕ: αν δεν ήμουν καλό κορίτσι για τη μάνα μου θα έχανα την αγάπη της

4. (κατωτερότητα) / (επειδή είμαι ξένη, παρόλα τα 20 χρόνια στη Σουηδία, η γλώσσα δεν έρεε ικανοποιητικά τα πρώτα 8-9 χρόνια, όταν είναι να μιλήσω νοιώθω σφίξιμο, ότι δε θα με δεχτεί, 'ακόμη μία μετανάστρια') / εσύ τι νοιώθεις αν γίνει αυτό? /  είμαι ξένη, διαφορετική, δεν είμαι σαν τους άλλους / σαν παιδί το έχεις νιώσει? / να συγκρίνεσαι με άλλα παιδιά? ή να νοιώθεις διαφορετική? / (όπου και να είμαστε σαν παιδιά στο χωριό μας μίλαγαν σαν να είμαστε ανεπιθύμητοι - ακόμη και τώρα φοβάμαι να μην ενοχλήσω) / τι συναίσθημα νοιώθεις τώρα που το λες? / ενοχή / 

έχεις εισπράξει κάτι παρόμοιο στην οικογένειά σου? / (πατέρας δεν ήθελε να τον ενοχλούμε) / (ο πατέρας μου δεν με πήγαινε σχολείο όταν έχανα το λεωφορείο, ένοιωθα ότι είμαι βάρος) / είχε την ίδια συμπεριφορά και με τα άλλα τα παιδιά? / (ο αδερφός όχι τόσο) / ποιο ήταν το συμπέρασμα που έβγαλες, για ποιο λόγο τον ενοχλούσες τον πατέρα? / (σεξιστικό, τα κορίτσια έτσι, τα αγόρια έτσι) / λιγότερα δικαιώματα? / (δεν μπορώ να διεκδικήσω το ίδιο όσο ένα αγόρι) / είχα τις ίδιες ικανότητες? / (όχι) / ΓΡΑΨΕ αυτά τα μηνύματα που πήρες σαν παιδί

Ο φόβος, η πεποίθηση ότι είμαι βάρος, καθρεφτίζεται στους γύρω μου / είναι εσωτερικό / αν το σκέφτονται οι άλλοι, εσένα δεν θα σε ενοχλεί.