αυτή η σελίδα δεν είναι δημοσίως προσβάσιμη

.

Η Νατάσσα με προσέγγισε πριν ένα μήνα για να διαχειριστεί συναισθηματικά το θέμα της πρόσληψης της σε μία εργασία την οποία θα έκανε για πρώτη φορά. Η εργασία αυτή αποτελεί αναβάθμιση στην κλίμακα της καριέρας της καθώς από ιδιωτική θεραπεύτρια που ήταν (θεραπευτικό μασάζ) τώρα θα χρειαστεί να διευθύνει μία ομάδα 4 ή 5 ατόμων σε ένα spa ξενοδοχείου 5 αστέρων.

Αυτό που την έφερε στο γραφείο μου ήταν η αμφιβολία για την επάρκεια της όσον αφορά στη σχέση της τόσο με τον προϊστάμενο της όσο και με τις υφιστάμενες της. 

Η εργασία της θα αρχίσει σε ένα περίπου μήνα.

Έχουμε κάνει ήδη πέντε συνεδρίες οι οποίες είχαν μεικτό χαρακτήρα καθώς αγγίξαμε τόσο τις φανερές πηγές του στρες της, όσο και την σχέση των δύσκολων συναισθημάτων της με τα παιδικά της χρόνια και ειδικότερα με τον πατέρα της καθώς αναγνώρισε παρόμοια με τα σημερινά συναισθήματα (φόβος). 

Συζητήσαμε επίσης αναπνευστικές τεχνικές διαχείρισης του άγχους αλλά και σε αρκετά σημεία λειτούργησα συμβουλευτικά (mentoring) όσον αφορά σε πρακτικά θέματα λειτουργίας της σε σχέση με τον τρόπο επικοινωνίας της με την επιχείρηση-εργοδότη αλλά και με τους υφισταμένους της.

Το ότι δεν έχω στη διάθεση ένα πρωτόκολλο εφαρμογής το οποίο θα με κατευθύνει στη διαδικασία δημιουργεί και σε εμένα συναισθήματα άγχους απόδοσης όχι πολύ διαφορετικά από αυτά που η Νατάσα εκφράζει και αυτό μου δημιουργεί ένα αίσθημα σύνδεσης.

Η Νατάσα μέχρι σήμερα δεν ακολουθεί τις οδηγίες μου όσον αφορά στις καθημερινές αναπνευστικές ασκήσεις οραματισμού που της δίνω (5 λεπτά το πρωί και 5 λεπτά το βράδυ) και αυτό αποτελεί μία πρόσθετη δυσκολία στην μετάδοση του συστήματος διαχείρισης στρες που είχα σκοπό να της μεταφέρω, ενισχύοντας τα ερωτηματικά μου για την αξία της δικής μου υπηρεσίας προς αυτήν καθώς αυξάνεται η ασάφεια στο μυαλό μου για το τι κάνουμε, από που ξεκινάμε και που σκοπεύουμε να καταλήξουμε.

Όσον αφορά στην εκπαιδευτική μου κατανόηση προσπαθώ να ανακαλύψω αν αυτό που θα ήθελα, θα έρθει με την εμπειρία ή αν η ασάφεια αυτή είναι φυσιολογική συνθήκη στην εργασία μας.

Η συνεδρία αυτή έγινε ως έξτρα δωρεάν συνεδρία αφού την ενημέρωσα για τους σκοπούς της άσκησης.

Με τη Νατάσσα έχουμε μεγαλώσει και οι δύο στην πόλη της Λευκάδας, αλλά ποτέ δεν είχαμε αλληλεπίδραση, υπάρχει όμως μία οικειότητα μεταξύ μας λόγω της οπτικής επαφής τόσων ετών.

Μελέτη συνεδρίας 

Στην έναρξη της συνεδρίας ζήτησα να κάνουμε μια ανακεφαλαίωση του αντικειμένου της εργασίας μας και του πως έχουμε προχωρήσει.

Δεν έχει καταφέρει να εφαρμόζει ακόμη τις ασκήσεις ενδοσκόπησης που έχουμε μάθει. 

Έθεσε σε πλαίσιο το σκοπό της ο οποίος σχετίζεται με την αξία της αλλά και με την εικόνα που έχουν οι άλλοι γι' αυτήν. Τεκμηρίωσε λογικά την αξία της αναφέροντας επίσης τη σημασία της γνώμης των άλλων. Αναγνωρίζει έλλειψη αυτοπεποίθησης παρόλες τις επιβεβαιώσεις των άλλων για τις ικανότητές της. 

Περιγράφει τον εαυτό της ως επιφυλακτική που κάνει μικρά και σταθερά βήματα. Αναγνωρίζει ότι αυτό την κρατάει λίγο 'μαγκωμένη'.

Αναγνωρίζει το άγχος της και την αναγκαιότητα να το αντιμετωπίσει ώστε να μη δράσει αρνητικά στην εργασία της. 

Μου έκανε εντύπωση το γεγονός ότι η Νατάσσα αναφέρει πολύ συχνά τους άλλους και τις απόψεις τους όσον αφορά στη δική της ικανότητα. Αυτό μου θύμησε ότι και εγώ παλιότερα ανέφερα στις θεραπείες μου τις γνώμες των άλλων προσπαθώντας να βεβαιώσω μια εικόνα για εμένα. 

Περιγράφει δύο αντίθετα πεδία ένα διεκδικητικό πρακτικό και ένα παθητικό συναισθηματικό.  'Φοβάμαι να διεκδικήσω την αγάπη, την αναγνώριση'. 'Νιώθω ότι όλοι είναι απέναντί μου'. 'Έχω βιώσει δύσκολες καταστάσεις, χωρισμός γονιών'.

Εγώ εδώ δεν ζήτησα λεπτομέρειες από το παρελθόν ενώ θα μπορούσα. Παρέμεινα στο εργασιακό καθώς αυτό ήταν το αρχικό αίτημα. 

Ανέφερε το φόβο της συναισθηματικής αντίδρασης των γυναικών υφιστάμενων της. (διαχείριση ομάδας).

Ανέφερε επίσης περιστατικό συκοφαντίας της εκτός εργασίας.

Εκεί εγώ δεν άφησα να επεκταθεί και επανέφερα στην εργασία. 

Εξέφρασε την επιθυμία της για αποδοχή από τα μέλη της ομάδας της.
Το αίσθημα ότι κρίνεται.

Θα μπορούσα να τη ρωτήσω πόσο σημαντικό είναι να έχει την αποδοχή των άλλων και ποια η διαφορά μεταξύ της αποδοχής των άλλων και της αποδοχής από τον εαυτό της. Θα μπορούσε να υπάρχει αποδοχή εαυτού όταν δεν υπάρχει αποδοχή από το περιβάλλον? Πως τοποθετούμαι εγώ σε αυτό άραγε?

'Πρέπει να με κρίνουν για να γίνω καλύτερη' 
Εγώ πως νοιώθω με αυτό? Έχω μάθει ότι δεν είναι αλήθεια, ότι δε γινόμαστε καλύτεροι με την κριτική αλλά με το εσωτερικό αίσθημα ότι βρισκόμαστε στο δρόμο μας. Πως στέκομαι εγώ απέναντι στη Νατάσσα έχοντας αυτή τη διαφορετική πεποίθηση που ίσως είναι θεραπευτική και γι αυτήν? Βάζω στόχο να δει την πεποίθησή της και να την αμφισβητήσει? ή απλά τη συνοδεύω σε ότι λέει εξασκώντας την ενσυναίσθηση μου και βιώνοντας τα πιθανά αδιέξοδα της?

Άγχος αν θα συνεχίσει του χρόνου. 
Αυτό το άγχος 'αν είμαι καλός για να κρατήσω τη δουλειά μου' φαίνεται να είναι από τα ποιο διαδεδομένα και θα ήθελα να μάθω να το διαχειρίζομαι βοηθώντας τους εργαζόμενους πελάτες μου. Εγώ το έχω?

Αναφέρει ότι η κριτική που τη δυσκολεύει μπορεί να είναι στο μυαλό της μόνο. 
Αυτό το θεώρησα ως βήμα μπροστά. Πως θα μπορούσα να το εμβαθύνω?

Εργάστηκε καθησυχαστικά σε άλλον άνθρωπο (υφιστάμενη).
Ήθελα να δει ότι μπορεί να κάνει το ίδιο στον εαυτό της. 

Επισήμανα ότι όλοι αγχώνονται στην ομάδα και εντόπισε ότι όλοι θέλουν το ίδιο.
Αυτό ίσως ενισχύσει το αίσθημα ότι δεν είναι μόνη απέναντι στους άλλους. Δεν κατάφερα να το κάνω ευκρινές. Ρώτησα 'τι κάνει μια ομάδα' και δεν τη βοήθησα να δει ότι και το κοινό άγχος είναι στοιχείο που μοιράζονται όλοι. Δεν ξέρω πόσο κατευθυντικός πρέπει να είμαι, μέχρι τώρα διαβάζουμε ότι δεν πρέπει.

Αναγνώρισε την πρόοδό της. Στηρίζεται στην άποψη των εκπαιδευτών της. Ανέφερε ότι παίρνει το ρόλο της υπεύθυνης για όλους. 
Εδώ θα μπορούσα να εξετάσουμε αν υπάρχει πεποίθηση ή ρόλος του φροντιστή των άλλων (για να είναι αποδεκτή). Να ρωτούσα αν αυτό τον ρόλο τον έχει δει στην οικογένειά της κτλ. Και μετά να δει αν το έχει πάρει από εκεί και να το αξιολογήσει. Δεν το σκέφτηκα. 

Το συγκρίνει με το ρόλο του μάνατζερ επιβεβαιώνοντας ότι ο μάνατζερ δεν κάνει τη δουλειά των άλλων, κάτι που λέει ότι έχει την τάση να κάνει αυτή.

Δεν ανέφερε 'σενάρια καταστροφής' αλλά επιβεβαιώνει το άγχος της γι αυτά.

Ανέφερε ότι αν αγχώνεται από πριν θα αποφύγει τα προβλήματα στο μέλλον και θα μπορεί να τα αντιμετωπίσει λόγω της 'προετοιμασίας' της. ΄Προετοιμάζομαι για το χειρότερο για να μου ΄έρθει το καλύτερο'.

Αυτόν τον μηχανισμό σκέψης τον είχα και εγώ και τον κληρονόμησε και το παιδί μου και μας έχει στοιχίσει την ευτυχία μας καθώς δεν επιτρέψαμε στην ευτυχία να υπάρχει. Εγώ με το nlp και την υπόλοιπη εκπαίδευση το αναγνωρίζω και ίσως το ξεπερνώ. Πως το αλλάζω στη Νατάσσα? Επιτρέπεται να βάζω στόχους τέτοιους για τους πελάτες μου? Πως είναι καλύτερα να διαχειρίζομαι παρόμοια θέματα πεποιθήσεων που εγώ έχω ίσως ξεπεράσει?

Έφερε επίσης ένα καλό σενάριο που την κινητοποιεί και δήλωσε αισιόδοξη.

Μου δημιουργείται η εντύπωση μιας διττότητας, καθώς αναφέρει και άσχημο και θετικό σενάριο. Εδώ θα μπορούσα είτε να πάρω μια εσωτερική θέση ότι και το φαινομενικά άσχημο σενάριο ίσως να μην είναι, είτε να πάρω τη θέση του coach και να ενισχύσω το θετικό σενάριο είτε να μην πάρω θέση και να συνεχίσω να εξερευνώ. Υποθέτω ότι ψυχοθεραπεία είναι το τελευταίο, αλλά δεν είμαι ακόμη σίγουρος.

'Είναι προσωπικό μου στοίχημα.'

Αρχίζω να κατασταλάζω ότι οι ιδανικοί μου πελάτες είναι αυτοί που βάζουν στόχους και προσπαθούν να ξεπεράσουν τα ανασταλτικά τους εμπόδια. Μου αρέσει αυτή η αθλητική κουλτούρα που αναζητά τα καλύτερα αποτελέσματα βγαίνοντας και διευρύνοντας το πεδίο άνεσης. Νομίζω ότι αυτοί μάλλον είναι οι ιδανικοί μου πελάτες. 

Σημείωση: Στη μισή ώρα είδα ότι χρησιμοποίησα λάθος λέξη (λόγω κόπωσης) είπα 'από ποιόν σχετίζεται αντί για 'εξαρτάται'. Νομίζω ότι από αυτό το σημείο 30 λεπτό έπεσε και η δική μου ποιότητα. Όταν πέφτει η ποιότητά μου νομίζω ότι καταφεύγω σε τεχνικές coaching ή mentoring.

Από το 30 και μετά οι ερωτήσεις μου ήταν ποιο κλειστές.

Εντοπίσαμε τη διαφορά θεραπεύτριας και μάνατζερ και το ότι ίσως χρειάζεται να μην συγχύζει τους ρόλους. Ανέφερε ότι έχει τον τρόπο εναλλαγής των ρόλων.

(Μερικές φορές αντιλαμβάνομαι ότι άλλα εννοώ και άλλα καταλαβαίνει. Όταν γίνεται αυτό το αφήνω να περνάει.)

Στο 40 εξέφρασε ότι το άγχος με τις υφιστάμενες δεν είναι και τόσο μεγάλο, έχει περισσότερη εμπιστοσύνη από ότι εξέφρασε στην αρχή. 

Εστίασε  στο θέμα διαχείρισης μία συγκεκριμένης υπαλλήλου. 
Περιέγραψε τον τρόπο που σκέφτεται να την προσεγγίσει. Τη συνόδευσα σε αυτό. 

Εδώ θεώρησα ότι εφόσον το φανερό μας συμβόλαιο είναι να τη βοηθήσω να αντιμετωπίσει αυτό τον επαγγελματικό της ρόλο, ότι θα μπορούσα να δοκιμάσω να είμαι κατευθυντικός ως coach ή mentor. Έτσι τη ρώτησα για τα πιθανά κίνητρα που θα μπορούσε να προσφέρει στην εργαζόμενη. Στη συνέχεια δημιούργησε ένα όραμα για τη δική της καριέρα και αποσαφήνισε τη φύση της νέας πρόκλησης που είναι η δημιουργία και διεύθυνση ομάδας. Σχετικά με αυτό την είχα ήδη προμηθεύσει με υλικό για την ομαδική εργασία που όμως όπως είναι φυσικό δεν το συνδέει ακόμη βιωματικά με τη δική της κατάσταση. Το ότι συνεργαζόμαστε με ένα μικτό τρόπο, της διδάσκω το συγκεκριμένο σύστημα διαχείρισης στρες, παράλληλα εξασκώ την ικανότητά μου να ακούω και να συνδέομαι (όσο μπορώ) και παράλληλα της προσφέρω καθοδήγηση mentoring στα σημεία που έχω τη γνώση και την εμπειρία, κάνει τη συνεργασία μου με τη Νατάσσα πολύ ενδιαφέρουσα και νομίζω ότι θα δώσει την ευκαιρία να λάβω χρήσιμη ανατροφοδότηση για τις μεθόδου μου που δεν εξυπηρετούν τους σκοπούς μας (ίσως είναι όλοι!!!). ΘΑ έχω όμως μια πιο καθαρή εικόνα του τι να ελαττώσω και προς τα που να κατευθυνθώ με ασφάλεια.

Το τμήμα αυτό απομαγνητοφωνήθηκε και ουσιαστικά αφορούσε τη στάσης της για μία συγκεκριμένη εργαζόμενη και τις προοπτικές της καριέρας της ως Επικεφαλής Ομάδας. Δείτε το απομαγνητοφωνημένο κείμενο που ακολουθεί.

Στη συνέχεια θυμήθηκε ότι σε αυτή την κατάσταση άγχους βρίσκονταν και πριν 11 χρόνια που άρχιζε το προηγούμενο επαγγελματικό της στάδιο. Αναγνώρισε ότι το άγχος είναι φυσιολογική διαδικασία. 

Μίλησε για το τι σημαίνει κατ' αυτήν ένα καλός spa manager. Άρχισε να απαριθμεί τις αρμοδιότητες της και για το αντικείμενο των πωλήσεων που αναγνώρισε ότι παρόλες τις αμφιβολίες της, τώρα αποκτά ενδιαφέρον. Ανάφερε τη σημασία του να ρωτάς τον πελάτη τι επιθυμεί.

Αναγνώρισε ότι και η προσέγγιση των υφισταμένων μπορεί ίσως να  γίνεται ρωτώντας τους. Έδειχνε ικανοποιημένη και να αναπτύσσει αυτοπεποίθηση στον νέο της ρόλο. 

Στο σημείο αυτό ανέφερα την αρχική της ανησυχία για το πως θα συσχετιστεί με τις συναδέρφους της και ανταποκρίθηκε με σημαντικά μικρότερο βαθμό ανησυχίας σε σύγκριση με πριν. 

Συνέχισα να είμαι καθοδηγητικός, είχα αμφιβολία μέσα μου αλλά θυμήθηκα ότι και στη δική μου ψυχοθεραπεία ο θεραπευτής μου έχει γνώμη και άποψη. Αποφάσισα να συνεχίσω όπως μου βγαίνει και να περιμένω την ανατροφοδότησή από τον καθηγητή μου. 

Εισήγαγα το ρήμα 'συνδιαμορφώνετε' ως νέο υλικό που ίσως το χρησιμοποιήσει αργότερα. 

Διερευνήσαμε αν το άγχος προκαλείται από τις πωλήσεις ή την ποιότητα ή από το ρόλο της ως προϊσταμένη των μέχρι πριν συναδέρφων της. 

Περιέγραψε ένα αισιόδοξο άγχος και λαχτάρα να ξεκινήσει η δουλειά.  Επιβεβαίωσε το ενδιαφέρον της για τη νέα εξέλιξη της και την επιθυμία της να πάει καλά, αλλά και την εμπιστοσύνη στον εαυτό της.

(στο σημείο αυτό 1.03.30  μέχρι το 1.04.00 -30 δευτερόλεπτα- βιώσαμε σύνδεση επιτυχίας -τουλάχιστον εγώ! ήταν πολύ ευχάριστη στιγμή για εμένα όταν είπε: 'πιστεύω ότι το έχω')

Εξέφρασε ότι αισθάνεται καλά μιλώντας. Σε όλη τη συνεδρία υπήρχε καλή σύνδεση (rapport) που πράγματι είναι αναζωογοννητικό για εμένα, ίσως επειδή μου καλύπτει την ανάγκη για ανθρώπινη επαφή που ίσως δεν έχω στο βαθμό που τη χρειάζομαι στην ζωή μου. 

Έχοντας φτάσει στο τέλος της συνεδρίας εξέφρασα ότι θα ήθελα να την καθοδηγήσω αλλά απαγορεύεται (ενώ ήμουν καθοδηγητικός!!!). Είχα αμφιβολίες για την προσέγγισή μου και τις εξέφρασα. 

Στη συνέχεια με ρώτησε για το αν πιστεύω στην επιτυχία της. Θα μπορούσα να τη ρωτήσω: εσύ τι θα έλεγες αν αυτό το ρώταγε μια φίλη σου? αλλά δεν το σκέφτηκα. 

Της είπα την ειλικρινή άποψή μου, ότι χρειάζεται το management να γίνεται εσωτερικά στον εαυτό μας. 

Λεπτό 1.06 Προχώρησα (με θράσος?) βάζοντας ατζέντα απεμπλοκής από το αυτομαστίγωμα. Ανέφερα το παράδειγμα μητέρας και παιδιού που έχει αγχωθεί. Όχι βόα. Μίλησα και προσωπικά, ότι αυτό το έκανα και εγώ. Εκεί δάκρυσα.

Κλείσαμε επαναβεβαιώνοντας ότι το ποθούμενο αποτέλεσμα έρχεται μέσα από τη διαχείριση του εαυτού μας/της...να εστιάζει στις δικές της εσωτερικές διεργασίες. Έκλεισα καθοδηγητηκότατος. Δεν ξέρω πως να αισθανθώ σε αυτό διότι στην δική μου ψυχοθεραπεία ο θεραπευτής μου καταθέτει τη γνώση του και την καθοδήγησή του επίσης. 

Η Νατάσσα είπε 'θέλω όλο αυτό που έχω κάνει μαζί σου να το δουλέψω στην πράξη, στα κορίτσια και σε εμένα'. Αυτό με έκανε να νοιώσω πολύ καλά καθώς μου έδωσε μια επιβεβαίωση που ακόμη την έχω ανάγκη. Ίσως καταφέρω να προσφέρω Αξία. Το θέλω πολύ. Νομίζω ότι αμβλύνει ένα αίσθημα εσωτερικής μοναξιάς που αισθάνομαι. Δεν γνωρίζω όμως αν αυτή η ανάγκη είναι εμπόδιο στην εξέλιξη μου ως ψυχοθεραπευτής...η κάλυψη δικής μου ανάγκης. Ίσως αυτό είναι το σημείο που χρειάζεται να δουλέψω. Γιατί κάνω αυτό που κάνω?. Προχθές έκανα την πρώτη παρουσίαση του συστήματος διαχειριστής στρες στους τελειόφοιτους του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Το βίωμα νέων ανθρώπων να ενδιαφέρονται και να ζητούν πληροφορίες ήταν εκπληκτικό, ένιωσα ότι το πέρασμά μου από αυτή τη ζωή θα έχει μια αξία. Δείτε εδώ

Αν το ξαναέκανα θα δοκίμαζα να μην έχω σταυρωμένα τα πόδια και θα ήθελα να δω στο κατά πόσο η Νατάσσα θα με ακολουθούσε αν άλλαζα στάση. Επίσης δεν θα έκανα την ερώτηση 'πες μου ένα παράδειγμα', ή άλλη ερώτηση μόνο και μόνο για να την κάνω. Πάντα θα διερευνώ το κατά πόσο μπορώ να εξαλείψω το καθοδηγητικό στυλ και σε ποιο βαθμό θα μπορούσα να εργαστώ όσο το δυνατόν με συναισθήματα. Αυτός είναι ο κόσμος που θέλω να γνωρίσω. Θα κρατήσω τη στιγμή που μοιράστηκα ότι όταν 'χτυπάμε' τον εαυτό μας, 'χτυπάμε' και τους άλλους και μένουμε μόνοι, διότι εκεί ένοιωσα να δακρύζω. Θεωρώ ότι σε αυτή τη συνεδρία κερδίσαμε και οι δύο. Επίσης ομολογώ ότι πρώτη φορά είδα την εικόνα μου σε συνεδρία και η εικόνα αυτή μου άρεσε. 

ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΣΗ

Από το 40 λεπτό εως το 56 περιγράφω τη συνεδρία εντός των παρενθέσεων στο κείμενο της απομαγνητοφώνησης. Ήταν ένα τμήμα περισσότερο coaching και το επέλεξα για απομαγνητοφώνηση για να λάβω την ανατροφοδότηση ώστε να κατανοήσω πόσο και σε ποιο βαθμό -ή καθόλου- θα μπορούσα να εμπλέξω αυτό το στυλ στην εργασία μου ή ποιες αλλαγές θα είναι καλό να επιδιώξω και να αναπτύξω.

Προβληματίστηκα όταν στο τέλος της συνεδρίας η Νατάσσα ζήτησε να αραιώσουμε την πυκνότητα των συναντήσεων μας για να μη δυσκολευτεί οικονομικά. Με ενδιαφέρει η συνεργασία μας αυτή καθώς υπάρχει καλή χημεία και με βοηθά στην εκπαίδευσή μου αλλά είναι επίσης ο τύπος πελάτη που θα ήθελα να συνεργάζομαι (θέτει στόχους και θέλει να τους πετυχαίνει και σχετίζεται με στρες στον εργασιακό χώρο, που με ελκύει ως πεδίο).

Απομαγνητοφώνηση 15 λεπτών

Επέλεξα να απομαγνητοφωνήσω το κομμάτι που θεώρησα ότι με δυσκόλεψε περισσότερο καθώς είχα μια τάση να καταφεύγω (δραπετεύω?) σε coaching, mentoring κτλ. Και αυτό με προβληματίζει. Επέλεξα αντί να εμβαθύνω την εκπαίδευση μου στο coaching ή το νευρογλωσσικό προγραμματισμό που ήδη εξασκώ, να στραφώ στη εκπαίδευση ψυχοθεραπείας καθώς θεωρώ ότι τα ουσιαστικά εμπόδια των ανθρώπων για την υλοποίηση των στόχων τους είναι η έλλειψη επαφής με τις βαθύτερες ανάγκες τους. Θα ήθελα αν τα καταφέρω, να μπορώ να τους βοηθώ να εντοπίζουν τις βαθύτερες αυτές ανάγκες τους και να τις φροντίζουν ώστε η επίτευξη των στόχων να είναι αποτέλεσμα ροής.
Το απομαγνητοφωνημένο τμήμα μου δημιουργεί αμφιβολία για το πόσο θα καταφέρω να αποκτήσω τις ποιότητες που η ψυχοθεραπεία απαιτεί και το παρουσιάζω γιατί θέλω να εξαντλήσω τις δυνατότητες να πετύχω αυτό τον στόχο μου, να αποκτήσω δηλαδή ψυχοθεραπευτική ικανότητα, σε όποιο βαθμό είναι δυνατόν. Ίσως έτσι θεραπεύσω και το δικό μου εαυτό. 

Αυτή η αμφιβολία για εμένα συνηχεί με την αμφιβολία της Νατάσσας για την απόδοσή της στη νέα της εργασία, όπως και η αποφασιστικότητα να τα καταφέρει.

-------------------------------

Στην απομαγνητοφώνηση σημειώνω και τις παρατηρήσεις και σκέψεις μου παρακολουθώντας το βίντεο.

40.35

1.Ν2 - Νομίζω ότι με τις κοπέλες θα τα πάω καλά. Νοιώθω ότι με τις κοπέλες θα τα πάω καλά. (παίζει με το παντελόνι). Λίγο τις έχω αγχώσει εγώ τώρα αλλά πιστεύω ότι θα τα πάω καλά. 

2.Ν1 - (άλλαξα στάση σώματος) / Έχεις μιλήσει με αυτές? Εκτός από αυτή που εκπαιδεύεις. (το χέρι μου στο πηγούνι)

3.Ν2 - Ναι έχω έχω μιλήσει και έχω μιλήσει και με την κοπέλα τη δύσκολη. (Παίζει με το παντελόνι). Την έχω πάρει δύο φορές τηλέφωνο να είμαστε σε επαφή ... και της είπα να βρεθούμε για κανένα καφεδάκι, μου λέει 'κανένα πρόβλημα', με έχει λίγο, μπορώ να πω...ξεαγχώσει η συγκεκριμένη γιατί επέλεξε το κομμάτι το εξωτερικό το οποίο, εντάξυ, για εμένα είναι κάτι πολύ σημαντικό, έχει επιλέξει να είναι εκεί. Το εξωτερικό το κομμάτι επειδή είναι 4-5 ώρες μόνο, και είναι demo υπηρεσίες, μισές, γιατί θέλω να μου φέρνουν κόσμο στο πάνω, θα πρέπει να της δώσω να καταλάβει ότι τις υπόλοιπες ώρες δε θα κάθεται, θα πρέπει να μου κάνει promotion.

4.N1 - Πως θα το κάνεις αυτό? (ανοικτή ερώτηση). 

5.Ν2 - Με επικοινωνία. Θα της εξηγήσω, θα τι πω ότι (φτιάχνει τα μαλλιά της) ... και μίλησα και με το manager, 'κύριε Βαγγέλη του είπα, εγώ δεν μπορώ να την ελέγχω εκεί κάτω', δεν μπορώ να ελέγχω τι κάνει.

6.Ν1 - Δεν έχει κάμερες? (Κλειστή ερώτηση -βιάστηκα να μιλήσω, έχασα την επαφή και παρασύρθηκα στα λεγόμενα).

7.Ν2 - Κάτω στο cazebo όχι. Δε μπορώ να ελέγχω τι κάνει. 'Άστο αυτό' μου λέει 'σε εμένα'. 

8.Ν1 - Άρα βρήκατε και ένα (δείχνω με τα δάχτυλά μου ΄σημείο επαφής' δεν έγινα αντιληπτός βέβαια!).

9.Ν2 - Ναι γιατί, εγώ θα της εξηγήσω, όταν έρθει η ώρα και βρεθούμε και μιλήσουμε (συνεχίζει να παίζει με το παντελόνι), θα της πω .... Καλλιόπη μου θα της πω, εξέφρασες την επιθυμία σου να ασχοληθείς με τον έξω χώρο, σε ευχαριστώ πάρα πολύ γι αυτό. Οι αρμοδιότητες σου θα είναι αυτές και αυτές και αυτές και εγώ για να καταλάβω ότι μου στέλνεις κόσμο κάθε μέρα θα έχουμε ένα κωδικό, κάθε μέρα θα μου στέλνεις ένα μασάζ επάνω συγκεκριμένο, σήμερα θα μου στείλεις μία αρωματοθεραπεία, θα ξέρω ότι είναι από εσένα. Αυτό έχω σκοπό να της πω, δηλαδή να τη βάλω και στο τρυπάκι της πώλησης και στο τρυπάκι να μου δείχνει ότι κάνει promotion, ότι επικοινωνεί το spa κάτω, και να μη κάθεται. Γιατί αν είναι να έχω μια υπάλληλο που δουλεύει οκτάωρο και να μου δουλεύει 5 ώρες με μισές θεραπείες και πάνω εμείς πάνω στο spa να έχουμε 60λεπτα, μιάμιση ώρα κτλ, είναι λίγο άδικο και για τα άλλα τα κορίτσια, έτσι δεν είναι?

10.Ν1 - Δεν εκμεταλλεύεσαι τον άνθρωπό σου λες, και αυτό είναι δική σου ευθύνη ... (απόσπαση επιβεβαίωσης της ορθής κατανόησης μου)

11.Ν2 - (με διακόπτει) και αυτό θέλω να εξηγήσω και στο manager, γιατί μου λέει 'εντάξυ, θα πηγαίνει 10 ή ώρα θα (.....) θέλω να του εξηγήσω ότι δε θέλει το cazebo 2 ώρες να ετοιμαστεί. Το cazeboσε μισή ωρίτσα το πολύ είναι έτοιμο. Ούτε μισή ώρα, 10 λεπτά στήσιμο έχει. 

12.Ν1 - Και τι κίνητρο μπορείς να της δώσεις αυτής της κοπέλας άραγε? Πως θα κινητοποιηθεί? (ανοικτή ερώτηση) Τι κίνητρο θα έχει?

13.Ν2 - Εντάξυ, Το κίνητρο θα της πω ότι θα μπορούσε κάλλιστα κάποια στιγμή μελλοντικά αν θέλε να εξελιχθεί σε αυτό που κάνει, το κομμάτι των πωλήσεων και της επικοινωνίας....

14.Ν1 - ναι...

15.Ν2 - ...να της ... του χρόνου, σε 2 - 3 5 χρόνια να έχει τη θέση τη δικιά μου. 

16.Ν1 - ή βοηθού (κατευθυντική ερώτηση που όμως άνοιξε την προοπτική που έθεσε η συμβουλευόμενη - εσωτερικά μου έχω αποφασίσει να κάνω λίγο coaching καθώς αξιολόγησα ότι αυτό έχει ανάγκη τη στιγμή αυτή και να δω αν έχει τρόπο να κινητοποιήσει την υπάλληλο που τη δυσκολεύει)

17.Ν2 - Ναι, γιατί όταν η συγκεκριμένη κοπέλα είναι εκεί πέρα 4 χρόνια και ακόμη κάνει μασάζ, για ποιο λόγο δεν μπαίνει στη θέση της υπεύθυνης, για πες μου. ... Και μπαίνω εγώ ή οποία είναι άγνωστη. Ένα κίνητρο που θα μπορούσες να δώσεις σε έναν άνθρωπο είναι αυτό: ότι αν εμένα μου δείξεις ότι αγαπάς αυτό που κάνεις και μου φέρνεις, μου επικοινωνείς και μου φέρνεις πωλήσεις, θεραπείες, άραγε σημαίνει, και είσαι σωστή απέναντι στους συνάδερφούς σου, σημαίνει ότι αύριο, μεθαύριο, 5-10 χρόνια, μπορείς να έχεις τη θέση μου. (αισθάνθηκα ότι συνδέσαμε την ανάγκη κινήτρου που θα μπορούσαμε να το δουλέψουμε μελλοντικά αν κάνουμε coaching ή mentoring

18.Ν1 - Γνωρίζεις αν είχε ευκαιρία και χώρο για να σκεφτεί έτσι? (κλειστή ερώτηση αναγνώρισης για το αν η επιχείρηση ανοίγει προοπτικές ανάπτυξης στους εργαζόμενους)

19.Ν2 - Δεν το ξέρω εγώ αυτό  το πράγμα, εγώ ξέρω ότι ....

Ν1 - το ακούω λογικό, για να έχει κίνητρο (πήρα την απάντηση μου αλλά ανησύχησα ότι θα αλλάξει το θέμα της συζήτησης και διέκοψα για να μείνουμε στο κίνητρο. Άρα είχα ατζέντα!! και ήμουν κατευθυντικός.)

20.Ν2 - Ναι, όλοι θέλουν ένα κίνητρο για να δουλεύουνε. Όλοι θέλουν ένα κίνητρο. Και πρέπει να κάτσει να σκεφτεί, να προβληματιστεί, μετά από τόσα χρόνια που είναι εκεί γιατί είναι ακόμη θεραπεύτρια και δε θα μπορούσε να είναι. ξέρω εγώ, στη θέση της υπεύθυνης. 

21.Ν1 - Αν τη ρωτήσεις θα σου πει το δικό της, συνήθως λένε ότι 'δεν έχω χώρο γι αυτό' (έχω φύγει από την εστίαση στη συμβουλευόμενη και εστιάζω και εγώ στο τρίτο πρόσωπο ακολουθώντας το αφήγημά της, αντί να την επαναφέρω στην εσωτερική της εμπειρία, δεν είμαι βοηθητικός ούτε μη κατευθυντικός σε αυτό το τμήμα της συνεδρίας, διότι έχω συναισθηματικά διεγερθεί από εμπειρίες που οι εργαζόμενοι στερούνται ευκαιρίες ανάπτυξης -άγγιξε δική μου πληγή- και έχω ταυτιστεί με το άτομο για το οποίο μιλάμε.) (Αντιλαμβάνομαι τα παραπάνω και σταματώ) (βιώνω λίγη απογοήτευση για το ότι παρασύρθηκα).

22.Ν2 - Τι άλλο θες να πούμε? Σου έχω πει πάρα πολλά (γελάει ζεστά). (νοιώθω επιβεβαίωση για εμένα)

23.Ν1 - Εσύ πως νοιώθει για όλο αυτό? (ανοικτή ερώτηση - διορθώνω την 'παρεκτροπή' επαναφέροντας την εστίαση στη δική της εσωτερική εμπειρία).

24.Ν2 - Εντάξυ, σε γενικές γραμμές όσο τα συζητάμε ξαλαφρώνω να σου πω την αλήθεια. (νοιώθω ανακούφιση ακούγοντας αυτό). (χρησιμοποιώ το κενό για να βιώσουμε την εμπειρία και να ξεκουραστώ σε αυτό που άκουσα).  Τα βγάζω από μέσα μου και ξαλαφρώνω.

25.Ν1 - Μμμμ (στο μυαλό μου έρχεται η εικόνα του Rogers !! - έχει εξαλειφθεί η αυτοκριτική για το ότι παρασύρθηκα πριν - αφήνω το χρόνο)

26.Ν2 - Να σου πω κάτι? η πορεία θα δείξει. 

27.Ν1 - Και η κάθε στιγμή (καθώς έχω μπει στο ΄τώρα' !)

28.Ν2 - Και η κάθε στιγμή και η κάθε ώρα, και το θέμα είναι απλά να είμαι εγώ προετοιμασμένη, ανά πάσα ώρα και στιγμή να διαχειριστώ το κάθε τι που θα συμβεί (νοιώθω ικανοποίηση διότι αυτή είναι η ατζέντα που έχουμε θέσει στις προηγούμενες 5 συνεδρίες μας που σχετίζονται με τη διαχείριση στρες που είναι το φανερό συμβόλαιο της συνεργασίας μας).  ..... Αυτή είναι η δουλειά μου. (μου άρεσε πως η χρήση της σιωπής 'έβγαλε' αυτή την τελευταία πρόταση επικύρωσης.) .... Crisis management (συνέδεσε την εργασία μας με τη θεωρία στα μαθήματα που παίρνει για διοίκηση).

29.Ν1 - Ναι, εσωτερικό και εξωτερικό (κατευθύνω προς την εσωτερική εμπειρία, το management της εσωτερικής μας εμπειρίας, όχι των άλλων)

30.Ν2 - Ναι (γελάει αμήχανα(?))

31.Ν1 - Έχεις διακρίνει μέσα σου μια πορεία αλλαγής και εξέλιξης μέσα σε αυτό? από το Γενάρη που άρχισε όλο αυτό, η πρόταση που σου κάνανε, μέχρι τώρα? σε εσένα, στον τρόπο που εσύ το αντιμετωπίζεις? Έχεις διακρίνει αλλαγή και μια πορεία?(κλειστή ερώτηση?,  - θέλω να αναρωτηθεί για τη δική της εσωτερική εξέλιξη)

32.Ν2 - Προσπαθώ να κάνω διάλογο με εμένα, μέσα μου, μερικές φορές κάνω ένα διάλογο και λέω: ' Νατάσσα, για να σου προταθεί αυτή η θέση, άραγε κάποιος κάτι είδε σε εσένα, δε το είπε τυχαία, γιατί δε με ήξερε.

33.Ν1 - Επιβεβαιώνω με νεύμα

34.Ν2 - Από εκεί και πέρα, από τη στιγμή που έδωσες ιδέες και προτάσεις και γίνανε δεκτές, άραγε κάτι σημαίνει και αυτό. 

35.Ν1 - Δεύτερον (επιβεβαιώνω ενισχύοντας την ανάδυση των δηλώσεων αυτοπεποίθησης)

36.Ν2 - Δεύτερον (επιβεβαιώνει τη σκέψη της). Και... συνεχίζουμε... εντάξυ δεν έχω τώρα καμιά επαφή με το ξενοδοχείο, έχω να πάω πάρα πολύ καιρό. Έχω να πάω πάνω από 20 ημέρες. 

37.Ν1 - Με τα έξω μηνύματα. Με τα μέσα? (κατευθυντική? - οδηγώ την εστίαση της στη δική της εμπειρία για την ικανότητά της)

38.Ν2 - Νοιώθω, εντάξυ, νοιώθω λίγο καλύτερα μέσα μου, λίγο πιο σίγουρη, ποτέ δε θα είμαι 100% σίγουρη, δεν υπάρχει περίπτωση.

39.Ν1 - Για πες λίγο, πως είναι αυτό το 'νοιώθω πιο σίγουρη'? πως το αντιλαμβάνεσαι αυτό? (ανοικτή ερώτηση)

40.Ν2 - Πως αντιλαμβάνομαι ... αρχίζω και πιστεύω λίγο παραπάνω σε εμένα. 

41.Ν1 - Τι γίνεται? έχεις παράδειγμα? (ατυχέστατη στιγμή μάλλον για απόδειξη παραδείγματος!! προσπαθώντας να πληρώ τις προϋποθέσεις της εργασίας!!)

42.Ν2 - (γελάει).. δεν ξέρω (Η Νατάσσα γελάει με συγκεκριμένο τρόπο όταν η παρέμβαση μου ξεφεύγει από τη ροή της συζήτησης). Τι γίνεται?

43.Ν1 - ποια είναι αυτή η στιγμή που λες: ' ρε παιδί μου, καλύτερα είναι από πριν'. (απόσπαση παραδείγματος -έχω στο νου μου ότι πρέπει να κάνω τέτοιες ερωτήσεις)

44.Ν2 - Όταν ηρεμώ και βλέπω τα πράγματα λίγο πιο αισιόδοξα, λίγο πιο ... θετικά. Δε βλέπω τον αρνητισμό μέσα μου. (αισθάνομαι μεγάλη ικανοποίηση εδώ), είναι και οι ορμόνες είπαμε.

45.Ν1 - Να σου πω, και αυτό το 'όταν ηρεμώ και τα βλέπω πιο θετικά', πως έρχεται τώρα και δένει με το 'εγώ τα βλέπω όλα χάλια για να μη ..(.......).? (Ανοικτή ερώτηση - σχετίζεται με τη θεωρία της συναισθηματικής αυτορρύθμισης που παράλληλα την εκπαιδεύω)

46.Ν2 - εντάξυ, τώρα, είναι το δεξί ημισφαίριο και το αριστερό ημισφαίριο, είναι και η αμυγδαλή είπαμε.

47.Ν1 - ποιο δουλεύει καλυτέρα τελικά? ποιο σύστημα? (κλειστή ερώτηση που δεν την εξέφρασα και καλά, ήθελα να ρωτήσω πότε νοιώθει καλύτερα?)

48.Ν2 - Δε μπορώ να σου πω είναι περίεργη κατάσταση. Στη διάρκεια της ημέρας, του 24ώρου, θα σου βάλω και τη νύχτα μέσα γιατί ξυπνάω και τη νύχτα και κάνω σκέψεις.

49.Ν1 - Α! (για να σταθεί σε αυτή τη νέα πληροφορία)

50.Ν2 - Ναι, το έχω και αυτό. Και τη νύχτα γίνονται οι ποιο άσχημες σκέψεις.

51.Ν1 - Για πες, πες τις σκέψεις της νύχτας... (ο τρόπος που το είπα δεν ήταν καθόλου διευκολυντικός να μιλήσει, το αντίθετο έλεγε η χροιά και η στάση μου)

52.Ν2 - Ε?

53.Ν1 - Πες σκέψεις της νύχτας

54.Ν2 - Ωχ, άστο δε θέλω ούτε να τι συζητήσω αυτές τις σκέψεις. Δε θέλω, δε θέλω να τις συζητήσω, είναι πολύ κακές. 

55.Ν1 - Ναι

56.Ν2 - Πολύ άσχημες. Για δικούς μου ανθρώπους, για.. για ... για, και δε θέλω, δηλαδή αυτό γιατί συμβαίνει τη νύχτα δε μπορώ να το καταλάβω. (Αλλαγή θέματος - έγινε μια επαφή με τα πιο δύσκολα θέματα). Από όταν έκλεισα το μαγαζί, εδώ και 10 χρόνια μπορώ να σου πω ότι έχω αρχίσει και κοιμάμαι τα βράδυα. Βέβαια τώρα, λόγω ορμονικών διαταραχών και τέτοια, που υπάρχει διαταραχή ύπνου, λόγω καταστάσεων, είναι στιγμές που ξυπνάω τα βράδυα (θα μπορούσα να ρωτήσω τι εννοεί 'λόγω καταστάσεων', δεν το αντιλήφθηκα). Αλλά από όταν έκλεισα το μαγαζί και έφυγε αυτό το άγχος από πάνω μου, του μαγαζιού, μπορώ να πω ότι ξαναβρήκα τον ύπνο μου. 

57.Ν1 - Μμμμ (να τος πάλι ο Rogers!! άρα να βλέπω video με θεραπευτές αφού τα ξεσηκώνω τόσο εύκολα) ...... Αναγνωρίζεις δηλαδή ότι το μαγαζί έκανε κάτι μέσα σου? (ανοικτή ή κλειστή είναι αυτή? αυτή η κλειστή αλλά και η προηγούμενη αφήνουν περιθώριο ανάπτυξης ως ανοικτές)

58.Ν2 - Ναι το μαγαζί από ένα σημείο και μετά είχε φτάσει και αντί να μου προσφέρει πράγματα, δεν..., μου έπαιρνε κιόλας και ψυχολογικά και γενικά. Και έκλεισα το μαγαζί και λέω 'εντάξυ, παρόλο που ζω με τα λίγα, ξέρεις, γιατί δε ζω και εύκολα, ζω δύσκολα. Αλλά νοιώθω καλά ρε παιδί μου. όταν ζεις με τα λίγα, εντάξυ έχεις τα ζόρια σου ...

59.Ν1 - Και τώρα? (διακόπτω συνειδητά γιατί αισθάνθηκα ότι θα ξεφύγει σε θεωρητική συζήτηση και ένοιωσα ότι θα χαθεί η κατεύθυνση - χρειάζομαι να κατασταλάξω αν κατευθύνω και έχω στόχο βάσει του φανερού αιτήματος ή αν θα αφήνω την εξέλιξη να αναπτυσσεται οργανικά και απλά να ανταποκρίνομαι στο τι εμφανίζεται κάθε φορά. Δεν έχω καταλήξει τι και πως το κάνω)

60.Ν2 - Τι τώρα?

61.Ν1 - Τώρα τι θα γίνει με αυτό το ξενοδοχείο? (Αλλαγή θέματος εγώ!! δεν ήθελα να ανοίξει νέα θέματα τώρα στο τέλος της συνάντησης)

62.Ν2 - Για εμένα το ξενοδοχείο και αυτό που μου συμβαίνει αυτή τη στιγμή είναι μια καινούργια πρόκληση στη ζωή μου. .... Θεωρώ ότι είναι μια εξέλιξη, ότι μου ανοίγεται μια πόρτα. Και εγώ αυτή την πόρτα θέλω να την κρατήσω ανοικτή. 

63.Ν1 - Και αυτή η πόρτα είναι στον υλικό τομέα μόνο ή μήπως είναι και εδώ (δείχνω μέσα μου)? (κατευθυντική ερώτηση).

64.Ν2 - είναι μία εσωτερική ικανοποίηση, ένα εσωτερικό στοίχημα και θέλω να πάνε όλα καλά. Και για εμένα μέσα μου, για τη δική μου προσωπική ικανοποίηση, επιβράβευση να το πω? προσωπικό στοίχημα να το πω? Δεν είναι τυχαίο ότι αυτή τη στιγμή εκεί που δεν είχα μία, πλήρωσα 800 Ευρώ για σεμινάρια. 

65.Ν1 - Μμμμ

66.Ν2 - Και τα έβγαλα από τη δουλειά μου, δούλεψα, συγχρόνως έκανα, έρανα, δηλαδή... και δανείστηκα, δε θα κρυφτώ, από την κολλητή μου, γιατί ήθελα σε αυτό το κομμάτι να είμαι όσο γίνεται πιο πολύ μέσα, να έχω ρε παιδί μου  κάποιες γνώσεις. Δανείστηκα. Αλλά δε πιστεύω ότι όλο αυτό το έκανα για το τίποτα. Δε το πιστεύω αυτό το πράγμα, δε ξέρω (γελάει).

67.Ν1 - Υπάρχει φωνή που λέει ότι 'αυτό το κάνω για το τίποτα'?

68.Ν2 - Όχι. Αυτό δεν υπάρχει μέσα μου. Εκεί που εγώ μπορεί να είμαι αρνητική βγαίνει και η θετικότητα του πράγματος. Και νιώθω ότι είναι μια εξέλιξη, ότι μου ανοίγει πόρτες, πόρτες που .... εγώ μελλοντικά μπορεί να θέλω να φύγω εξωτερικό. .... Δουλεύοντας δηλαδή στο χώρο εκεί που είμαι, με το βιογραφικό μου, με τις πιστοποιήσεις που έχω, να πάω στο Σκορπιό που λέει ο λόγος αν δεν υπάρξει συνέχεια εκεί. Να στείλω ένα βιογραφικό μου στο Σκορπιό, ποτέ δεν ξέρεις, έτσι έστειλα και στο ξενοδοχείο. Να το στείλω και ποτέ δεν ξέρεις. Δεν ήξερα κανέναν εγώ. 

69.Ν1 - Άρα το θέμα τώρα, εγώ από ότι καταλαβαίνω δεν έχει να κάνει με θεραπευτική ικανότητα. (έχω ατζέντα να την οδηγήσω στο team management βάσει του αρχικού της αιτήματος να αντιμετωπίσει το άγχος της νέας θέσης ως προϊσταμένη. Έχω δηλαδή ατζέντα και δεν ξέρω αν αυτό είναι ο σωστός τρόπος)

70.Ν2 - Όχι

71.Ν1 - έχει να κάνει με διαχείριση αυτής της ομάδας των 5 ανθρώπων...

72.Ν2 - Ναι ως θεραπευτική ικανότητα είναι άλλο, άστο αυτό, αυτό είναι οκ, δεν έχω θέμα, σου λέω, αν εγώ έμπαινα σε αυτή τη δουλειά καθαρά ως θεραπεύτρια.... δε θα με ένοιαζε καθόλου.

73.Ν1 - Δεν θα ήταν πρόκληση. (λόγω νευρογλωσσικού προγραμματισμού παρουσιάζω την αιτία του άγχους της ως πρόκληση) (άρα έχω τα αντανακλαστικά του coaching και του νευρογλωσσικού προγραμματισμού που χρειάζεται να εναρμονίσω με τη νέα προσέγγιση της ψυχοθεραπείας που θα μάθω - και αν είναι αντικρουόμενα? πως θα τα καταφέρω?).

74.Ν2 - ...... θα ήταν οκ. Αλλά τώρα, είμαι εγώ συν άλλα 4 άτομα 3. 

75.Ν1 - Άρα, σε δύο χρόνια τρία, θα λες ότι, δε θα λες στο βιογραφικό σου ότι 'εγώ είμαι η Νατάσα', θα λες ότι 'εγώ μπορώ να έρθω και να σας στήσω ένα πράγμα, να βρω τους ανθρώπους, χωρίς να ασχοληθείτε καθόλου ... γιατί το έχω κάνει' (έβαλα σε πλαίσιο την προοπτική καριέρας που εξέφρασε πριν- κατευθυντικό ?? - στο coaching θα καθορίζαμε τα βήματα, τις δυσκολίες, τις ικανότητες, και θα φτιάχναμε πλάνο ανάπτυξης - εδώ τι κάνουμε? θεωρώ ότι οι βαθιές δυσκολίες στην υλοποίηση, δεν είναι πρακτικού τύπου και εκτός του νευρογλωσσικού προγραμματισμού, του coaching και της διαχείρισης στρες, χρειάζονται ψυχαναλυτική αντιμετώπιση, γι αυτό κάνω την εκπαίδευση αυτή - μήπως όμως αυτά που ήδη γνωρίζω είναι ανασταλτικά?)

76.Ν2 - Spa consulting? Πως λέγεται?

77.Ν1 - δεν ξέρω (έχω δίλλημα πόσο κατευθυντικός να είμαι). Εσείς τα ξέρετε αυτά. Δηλαδή μπορώ να έρθω, σε ένα ξενοδοχείο που θα ανοίξει τώρα και να σας το πιάσω από την αρχή, να το επανδρώσω κιόλας.... δεν ξέρω πως λέγεται για τις γυναίκες... 

78.Ν2 - Ναι εντάξυ, να βρεις προσωπικό, θεραπευτές, να το τρέξεις.. ναι. Μπορείς να το κάνεις αυτό.

79.Ν1 - Μπορείς να το κάνεις αυτό?.... σε δυο χρόνια?

80.Ν2 - Εγώ να σου πω κάτι? Και του χρόνου, αν μου δωθεί ποτέ η ευκαιρία και υπάρχει το οκ από τους ιδιοκτήτες, έχω ένα όραμα γι αυτό το spa. Αλλά κατ αρχήν δε ξέρω κατά πόσο θα θέλουμε αυτό το spa να το ανακαινήσουνε .... και να γίνει top. (θέλω να ειδικευτώ σε αυτό το σημείο, να θεραπεύω τις ανασταλτικές σκέψεις των ανθρώπων, που πηγάζουν από αυτά που έχουμε μάθει τόσο για τη ζωή και από την ελλιπή πίστη μας στην ικανότητά μας να υλοποιούμε τα όνειρά μας. Θέλω να γίνω θεραπευτής των ανασταλτικών σκέψεων σε ανθρώπους που έχουν ανάγκη να αναπτύξουν το δυναμικό τους.!!! Αυτό θέλω, να τους 'σπρώχνω εκεί που δυσκολεύονται να προχωρήσουν...χωρίς πολύ ανάλυση.... και να δουλεύουμε την εμπειρία των βημάτων που θα κάνουν. Mε συγκινεί το πάθος και η προσπάθεια των ανθρώπων να αναπτύξουν το δυναμικό τους.)

81.Ν1 - Ποιό είναι το πρώτο βήμα? (ανοικτή ερώτηση)

82.Ν2 - Το πρώτο βήμα είναι να περάσει αυτή η χρονιά που είναι δύσκολη ...κορονοιός...οικονομικά.... καινούρια έπιπλα ... εξοπλισμός .... 

83.Ν1 - (Διακόπτω/θέλω να εστιάσει στη δική της ανάπτυξη) Στο Σκορπιό όμως δεν θα πας να τους πεις ΄κοιτάξτε τι spa θα σας φτιάξω.  Θα τους πεις 'εγώ μπορώ να έρθω και να σας οργανώσω 5 ανθρώπους'. (τελείως κατευθυντική)

84.Ν2 - Ναι, αλλά αυτό το κάναμε εμείς ως εργασία στην εκπαίδευση, το να στήσουμε spa, από την αρχή. 

85.Ν1 - Εντάξυ

86.Ν2 - Και εγώ είχα φτιάξει ένα spa στο όνειρό μου ....

87.Ν1 - μπορεί αυτό να το πάρουνε έτοιμο από την εταιρία που κάνει το εξοπλισμό τους και ο επιχειρηματίας είναι πολύ πιθανό να πει ότι 'εγώ εμπιστεύομαι την εταιρία γιατί έχει κάνει πολλά spa. Το βιογραφικό το δικό σου όμως....

88.Ν2 - Εγώ θα πάω ως management με το σκεπτικό ότι μπορώ να διοργανώσω το team του spa. 

89.N1 - Human Resources δηλαδή. 

90.Ν2 - Ναι... πως το λένε HR? Αυτό να το ακούω στη σχολή. 'Τι είναι αυτό το HR μπορείτε να μου πείτε'?

91.Ν1 - Πως διαχειρίζομαι τις πηγές μου που αφορούν στους ανθρώπους. Αυτό είναι κάτι στο οποίο μπαίνεις τώρα (κάνω καθαρά mentoring εδώ βοηθώντας την να καταλάβει ποιο είναι το στάδιο στο οποίο βρίσκεται στην καριέρα της, κάτι που -βάσει του αιτήματός της θεωρώ ότι- θα τη βοηθήσει να καθορίσει την εστίασή της για την ανάπτυξη της - θεωρώ ότι θέλω την ψυχοθεραπεία να τη χρησιμοποιώ για την αντιμετώπιση των ασυνείδητων εμποδίων των ανθρώπων προς τους στόχους τους - αν τα καταφέρω να ελευθερωθώ από την εστίαση σε στόχους - για να έρθω και σε επαφή με τον εαυτό μου, που είναι η βασική μου ανάγκη)

Τέλος απομαγνητοφώνησης 56.38

.

Ν1 -Σύμβουλος

Ν2 -Συμβουλευόμενος


Αξιοσημείωτες μη λεκτικές τεχνικές & συμπεριφορές μη προσεκτικής παρακολούθησης


Διαλείμματα βλεμματικής επαφής

1


Εξωτερικές αφύσικες κινήσεις

...........


Περισπασμοί φωνής

...

...


Αλλαγή θέματος

...

....


Μη προσεκτική παρακολούθηση

...

...


κλειστές ερωτήσεις

.........

......


ανοικτές ερωτήσεις

...

...


απόσπαση παραδείγματος

4.50

...


.........